Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Hope
#3205110
Nelson is zijn beloningssnoepjes beu. Hij eet ze nog wel, maar hij is er niet dol meer op en doet dus ook niet bijzonder zijn best.
Ik droog nu voor hem: spiervlees lama en paard. Hart en long van verschillende diersoorten.

Hij kan best veel niet verdragen. Hoe doen jullie dat? Waar zijn jullie honden gek op?
Wat zijn fijne hap-slik-weg beloningen?

Hij kan tegen: lama, paard, lam, geit, ree, konijn, vis, appel en wat groentes.
Gebruikersavatar
Door mariekes_katten
#3205113
Klinkt misschien wat apart, maar ik gebruik voor mijn oppashondje Yip nog weleens dun gesneden appelschijfjes of halve schijfjes komkommer ter afwisseling. (Niet te vaak, vooral fruit bevat veel suiker.)
Aardbei is ze ook verzot op, maar dat doen we maar niet omdat ze anders de smaak te pakken krijgt en ons aardbeienbed in duikt, hihi.

Zo'n stukje fruit of groente doet ze alles voor, gekke hond ;D
Gebruikersavatar
Door pluk
#3205116
Misschien eens wat gedroogd groente en fruit proberen?
Scott vindt gedroogde vis ook heerlijk, maar dat stinkt zo ontzettend dat ik dat nauwelijks geef.

Als beloningssnoepje gebruik ik zelf brokken :sofa: :biggrin2:
Acana, Orijen of Canagan en dan het liefst de kattenvariant want kleiner. Maar dat is bij Nelson natuurlijk geen optie.

Wat misschien ook kan: het vlees niet door en door drogen. Dus dat het binnenin nog wat zacht is, dat is voor Nelson qua textuur ook anders. Na het drogen gewoon weer in kleine porties invriezen en dan elke 1-2 dagen ontdooien.
Door jasmijn
#3205205
Kan je niet een botten soep maken met wat groenten en misschien kruiden die hij wel mag en daar dan gehaktballen van het vlees wat hij kan verdragen in koken?

Het is dan wel het zelfde vlees maar gekookt geeft het net weer een anderen smaak.
Na het koken snij je de gehaktballen in kleinen stukjes en vries je ze in voor als je ze wilt gebruiken.

Dat werkte voor haku echt heel goed en hij is meneer pietlut kwa eten, kon hem pas echt gaan trainen toen ik die gehaktballen had gemaakt daar voor wou hij de moeiten niet doen voor de snoepjes die ik had ::)
Gebruikersavatar
Door Hope
#3205425
judith vd schreef:Ik bak voor kleine beloningen een soort koek van tonijn uit blik met een ei en 'n beetje speltmeel, maar ik weet niet of hij dat mag hebben.
Nee, helaas.

Ik kan misschien wel wat vlees in een gehaktmolen mengen met een appel? Of wordt dat niks?
Dan balletjes draaien en drogen of zo.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3205521
Hope schreef:Nee, helaas.

Ik kan misschien wel wat vlees in een gehaktmolen mengen met een appel? Of wordt dat niks?
Dan balletjes draaien en drogen of zo.

Ik denk dat dat erg nat wordt. Is gehakt mengen met iets van amandelmeel (of ander gemalen nootje/zaadje) wellicht een optie?
Gebruikersavatar
Door judith vd
#3205587
O ja: bij de Makro kocht ik destijds een zak spiering (= kleine visjes). Die worden hier ook gewaardeerd.
Ook heel makkelijk drogen: gewoon in zijn geheel op de roosters kiepen en drogen maar.

Ze verkopen ze misschien ook wel ergens anders, maar weet ff niet waar.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3205637
judith vd schreef:O ja: bij de Makro kocht ik destijds een zak spiering (= kleine visjes). Die worden hier ook gewaardeerd.
Ook heel makkelijk drogen: gewoon in zijn geheel op de roosters kiepen en drogen maar.

Ze verkopen ze misschien ook wel ergens anders, maar weet ff niet waar.

Dat ga ik eens proberen, dank je!
Angelique schreef:

Ik denk dat dat erg nat wordt. Is gehakt mengen met iets van amandelmeel (of ander gemalen nootje/zaadje) wellicht een optie?
Tja daar heb je een punt. Walnoten malen wellicht? Daar kan hij tegen.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3205707
Mijati schreef:Ik gebruik vaak gedroogde pens (geit), dat blijven ze erg lekker vinden.
Ik weet alleen niet of Nelson wel pens mag.
Ja, maar die moet ik dan zelf drogen. Ik geloof niet dat ik dat voor elkaar ga krijgen. Ik vind pens voeren al een drama... :-X
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3205712
Hope schreef:Dat ga ik eens proberen, dank je!



Tja daar heb je een punt. Walnoten malen wellicht? Daar kan hij tegen.

Dan zou ik dat doen iov appel. Het dient enkel om wat vastigheid te geven aan je bal.
Door Mijati
#3205776
Hope schreef:Ja, maar die moet ik dan zelf drogen. Ik geloof niet dat ik dat voor elkaar ga krijgen. Ik vind pens voeren al een drama... :-X

Sorry, al eens gelezen ja. Als je dichterbij had gewoond had ik het graag voor je gedroogd. Geitenpens vind ik zelf het minste ruiken.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door