Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Retrievers
#3204866
Ik ken het hele programma niet maar heb dit met een paar tips van internet in elkaar gezet, was leuk om te doen. Ik heb een proefverie gedownload maar ga zeker €60 neerleggen voor de psp x8 of €80 voor de psp x8 ultimate. Dit is de bedoeling wat ik over een half jaar kan (https://d13yacurqjgara.cloudfront.net/u ... hot_1x.jpg) en deze (https://doubleexposureimages.wordpress. ... t-a-plane/) :biggrin2:


Afbeelding
#3204909
Psp is voor die centen altijd leuk om erbij te hebben. Kost die nog maar €60,- joh, jeetje, dit waren "vroeger" best prijzige pakketjes. Het knutselwerk is erg smaakgevoelig natuurlijk. Je 1ste voorbeeld van landschap in hond doet mij niet zoveel, de 2de van meerdere actiefoto's samengevoegd vind ik al een stuk grappiger. Je hebt voor beiden geen half jaar leertijd nodig. De 1ste is best simpel lagen plakken en de transparantie bepalen, voor de 2de heb je een aparte functie die vergelijkbaar is met het samenvoegen wat bij HDR ook gedaan wordt. De moeilijkheidsgraad van deze knutsels is het maken van de geschikte foto's hiervoor. Deze moeten vanaf een vast standpunt gemaakt worden en dan moet je hond ook nog leuk meewerken aan wat jij in gedachte hebt.
#3204971
Ik weet niet welke te kopen.
Ik hoef geen mappensyseem waar veel mensen het over hebben of een snelle workflow voor 100 foto's per keer.
Ik wil de kleuren, scherpte, levendigheid, bijsnijden, lichte/donkere tonen, enz.. veranderen.
Maar ook dus met lagen werken zoals wat ik heb laten zien en ik wil andere dieren/mensen van de foto kunnen halen.

Of ik dit kan doen met PSP x8, PSP x8 ultimate (after shot pro) of photoshop elements?
Ik schiet nu RAW en jpg. Heb een disk van 1 TB gekocht en daar kunnen nog wel wat foto's op :biggrin2:
#3204973
In jouw geval...als je nog van 0 af aan moest beginnen, kocht ik Lightroom en regelde ik een Photoshop Elements. Abotje nemen kan natuurlijk ook, dan heb je de grote photoshop, maar dat is een keuze. Ga je dat ooit allemaal gebruiken en heb je geen zin meer in de abo, blijf je met lege handen achter. De reden waarom ik het pakket (LR) heb gekocht.

Lagen werken kan in Photoshop ook. Psp en Photoshop Elements ontlopen elkaar maar weinig qua mogelijkheden. Lightroom is echt voor het ontwikkelen van de foto om het plastisch te zeggen. Ik gebruik psp veel, maar gebruik dat programma nou eenmaal al jaren en het meeste gaat automatisch. Photoshop elements heb ik ook, maar dan moet ik eerst weer gaan uitvogelen waar alles zit en voor dient en daar ben ik dan net te lui voor.
Maar Lightroom sluit naadloos aan op Photoshop, dus zou ik als ik nu alles moet kopen voor die combinatie kiezen. Denk je dan ooit nog wat tekort te komen, is de aanschaf van psp met die 8 tientjes ook wel iets om overheen te komen.

Je kan van Lr en Photoshop ook een trial downloaden. Gewoon doen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door