Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door senna
#32039
Hallo allemaal,

Ik heb weer een vraagje maar weet niet of het hier thuis hoort.

Kan het zijn dat Senna, nu ze vers vlees krijgt, rustiger is. Ze kon vaak heel erg druk zijn en hyperactief, nu lijkt dat wel minder te zijn in een paar dagen tijd.

Groetjes

Mirjam
Door Lizzy
#32040
Tja, ik heb dit wel vaker gehoord. Ook wel gelezen in wat boeken. Maar ik herken het niet uit eigen ervaring. Mijn Dalmaten waren heel druk en zijn dat nog steeds.

Groetjes, Lizzy
Door Paul_Barte
#32043
Mirjam,

Dat kan wel degelijk.

In de eerste plaats heeft de hond na het eten een wat 'voller' gevoel.

In de 2e plaats zitten er geen E-nummers in die hyperactiviteit kunnen veroorzaken.
Veel ADHD kinderen gaan ook onderuit na het eten van b.v. snoep waar kleurstoffen/smaakstoffen enz. in zitten.
Door senna
#32046
Dat is fijn om te horen. Dan slaan we dus twee vliegen in een klap...... gezonder eten en minder opgejaagd.

Dank voor het antwoord.

Mirjam
Door avalon
#32096
Bij mijn honden is het juist omgekeerd. Toen ze alleen maar brok kregen lagen ze de hele dag te pitten op de bank. Nu ze vaker vlees dan brok krijgen zijn ze totr leven gekomen. We weten nu dat het geen meubelassesoires zijn ;D
Door Paul_Barte
#32163
Ook dit antwoord klopt :D

Honden die de bank amper afkomen rennen ineens voor de lol ff naar de zolder echter.......

Er is een groot verschil tussen een lekker actieve hond en zo'n super ADHD geval ;)
Door avalon
#32166
Nou af en toe ken ik mijn eigen honden niet meer. Ze kunnen nu gerust uren achter elkaar aanzitten en met de deuren open gaan ze het hele huis door en mij steeds achterna lopen. Na de maaltijd zijn ze het meest actief.
Door avalon
#32171
[quote="Paul_Barte"]
Tja...wat moet ik nu op zeggen....uitzonderingen bevestigen de regel of zo iets hahaha

Een Toller is toch en soort draaitol ;)
[/quote]
Een toller tolt ;D Het is net zo'n clouwntje, zo rent ze op haar speltje af vlak ervoor gaat ze stil staan om vervolgens met 4 poten tegelijk van de grond op het speeltje te springen. Kan ook prima alleen spelen, gooit speeltje omhoog en vangt het met haar poten weer op. Ze zijn gefokt om de aandacht van de eenden te trekken, nou als ze aan de waterkant zo dwaas doet komen die eenden dus echt kijken, en dan gaat ze de fout in want dan springt ze het water in om de eenden te pakken (dat lukt nooit). Maar dit soort dingen is ze in veelvoud gaan doen sinds ze vlees krijgt, er zit gewoon meer leven in nu.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door