Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Ronneke
#3204120
Hallo allemaal, even een tweetal vragen over calcium. Onze kooiker van 6 1/2 maand jong kreeg altijd RC Junior Medium. Nu gaan we over op KVV. Ben hier nog nieuw in en kon 1 vraag die ik heb over calcium verhouding niet vinden (of ik heb niet goed genoeg gekeken).

Bij de RC staat dat er per kg 11.5 gram calcium in de brokken zit. Op de KVV staat dat er 0.48% calcium inzit (20% bot en kraakbeen). Het is 1000 gram. Dit zou betekenen dat er in de KVV 4.8 gram per kg inzit.

Vanwaar dit grote verschil?
Krijgt onze opgroeiende hond nu wel genoeg calcium binnen?

PS: KVV krijgt ze een grotere hoeveelheid van, dus dan is het verschil nog maar iets meer dan 1%, maar naarmate ze ouder word krijgt ze ook minder KVV en word het verschil weer groter.

Alvast bedankt voor de info!
Door Lizzy
#3204178
Je "moet" niet alleen kijken naar deze gegevens maar ook naar hoe beide gemeten zijn. In droge stof of natte basis. Want anders zit je sowieso appels met bananen te vergelijken :) . Bij mijn weten is brok in droge stof gemeten en KVV zoals het is, natte basis heet dat geloof ik. Universiteit Utrecht heeft bijv. het merk Carnibest helemaal onderzocht qua analyses en daar kwam uit dat het voldoende Ca/F bevat.
Door Ronneke
#3204197
Bedankt voor de info! Had ook begrepen dat het ook om de verhouding calcium/fosfor gaat en hoe de opname van de calcium is. De calcium in de brok zou moeilijker opgenomen worden dan natuurlijke calcium (bot).
Door Lizzy
#3204204
Ronneke schreef:Bedankt voor de info! Had ook begrepen dat het ook om de verhouding calcium/fosfor gaat en hoe de opname van de calcium is. De calcium in de brok zou moeilijker opgenomen worden dan natuurlijke calcium (bot).
Ja, dat is zeker ook het geval, zie ook de tekst van Ian Billunghurst. Dus je kunt met een gerust hart KVV blijven voeren.
Door Ronneke
#3204261
Gaan we zeker doen! Heb er veel meer vertrouwen in dan die brokken. Dat ze nu al met zoveel plezier eet doet me zo goed!
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#3204425
Ronneke schreef:Gaan we zeker doen! Heb er veel meer vertrouwen in dan die brokken. Dat ze nu al met zoveel plezier eet doet me zo goed!


Goed zo lekker je mooie kooikerpup vers geven :)
Door Ronneke
#3204466
Zeker weten! Wilde dat we de overstap meteen hadden gemaakt, maar goed, beter wat later dan nooit. Ze vind het heerlijk!
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#3204474
Ronneke schreef:Zeker weten! Wilde dat we de overstap meteen hadden gemaakt, maar goed, beter wat later dan nooit. Ze vind het heerlijk!


Nu nog een foto plaatsen :) :)
Door Ronneke
#3204650
ook bot. Nog even zoekende. Willen steeds meer richting BARF, maar heb er nu gewoon nog te weinig kennis voor in huis.
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#3204674
Rustig alles even hier doorlezen.

Ik ben ook begonnen eerst met de hondjes KVV te geven en toen gaan barfen . nu op het ogenblik weer even KVV..
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door