Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3204098
fransbulletje schreef:
De facebookpagina's over engelse en franse bulldoggen zijn vreselijk, wil er niet eens meer lezen.
Fransjes hebben het allemaal benauwd, spugen, allergieproblemen en o geweldig al die leuke kleurtjes :-X
De engelse bulldoggen zie je alleen maar liggen, hebben last van jeuk, enorme tussenteenseontstekingen en cherry eye's. :(
De adviezen die mensen elkaar daar geven wordt je helemaal niet goed van.
Hoor je dan ook nog waar de bullen vandaan komen verklaart dat soms veel.
Walgelijk!
Niet alle fransjes zijn tegenwoordig zo slecht.. Al zijn er een hoop nog steeds slecht aan toeAfbeelding
En vooral als ze shows lopen zijn ze dramatisch, die platte snuit met die geknepen neusjes en inderdaad dat oneindige gegorgel en gekotsAfbeelding

Gelukkig heeft Nacho dat niet. Flinke neus voor een franse, wijde neusgaten en een conditie als een paard en niet zo'n dikke worst op pootjesAfbeelding

Wij hebben voor de gein een keer meegedaan aan een show, gelukkig hadden wij de kant van de "foutjes" want nacho is gecastreerd maar anders lag hij er meteen uit
Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
#3204105
Zolang Franse Bullen nog steeds de ring uit worden gestuurd met een M of G omdat ze een neus en/of een rug hebben, gaat het met dit ras (net als met de DH) op shows echt niet goed. Dus dat jouw FB een neus heeft vind ik echt heel fijn voor jouw hond en voor jou maar er is nog veel werk aan de winkel. Trouwens, niet alleen op shows hoor. Alle FB die ik in het bos tegen kom lopen te hijgen als een oud bos paard....... Mensen zouden dit toch gewoon niet moeten willen.... :-\
#3204106
Lizzy schreef:Zolang Franse Bullen nog steeds de ring uit worden gestuurd met een M of G omdat ze een neus en/of een rug hebben, gaat het met dit ras (net als met de DH) op shows echt niet goed. Dus dat jouw FB een neus heeft vind ik echt heel fijn voor jouw hond en voor jou maar er is nog veel werk aan de winkel.
Er is zeker nog een hoop werk aan de winkel! Maar ik betwijfel of het zo ver mag gaan komen, als de keurmeesters zo blijven keuren en de fokkers daarop blijven fokken blijf je deze drama houden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
#3204107
In- en intriest. Des te meer omdat wij sinds zaterdag een DH-pup hebben. Lang en goed gezocht. 1,5 jaar geduld gehad. En juist gezocht op o.a. geen slederug. Je zou je bijna schuldig gaan voelen. Toch, met goed zoeken zijn er wel degelijk fokkers die hier niet aan meewerken.
Ik vrees dat het probleem nog lang zal blijven. Ik voorzie geen snelle verandering tenzij een hele hoop fokkers niet lang zulke honden fokken en deze massaal aan gaan bieden op show.
#3204110
Dees-pekinees schreef:Er is zeker nog een hoop werk aan de winkel! Maar ik betwijfel of het zo ver mag gaan komen, als de keurmeesters zo blijven keuren en de fokkers daarop blijven fokken blijf je deze drama houden.
Dat er fokkers van Franse bulletjes zijn die op gezondheid fokken dat is hier wel bekend. Forumlid ChantalKrijn fokt Franse bulletjes en heeft afgelopen week haar website gelanceerd: http://www.hawbucks.nl
Maar wanneer je dan leest hoe zij wordt behandeld op shows dan snap ik wel dat velen kiezen voor het voldoen aan keurmeesters. Op haar site staat trouwens ook dat een langere neus niet automatisch gezonder is: http://www.hawbucks.nl/langere-neus/
#3204113
Onze Joep loopt, met zijn aan de hernia overgehouden karper rug, nog 100x beter dan de winnaar van de Crufts! Het is te triest voor woorden..., een ras compleet naar de verdommenis helpen omdat de mens dat zo wil..... :puke:

Met "mijn" ras gaat het ook niet denderend.... Steeds langere ruggen, steeds kortere poten. :-X Gelukkig zijn er fokkers die daar niet aan meedoen, maar het blijft een afgrijselijke ontwikkeling.
#3204126
:'( daar kan je idd om janken, je zou toch haast zelf KM worden om dt tegen te gaan, maar ja zo werkt het vast niet :'(


Zat net even te zoeken naar dat filmpje over die pekinees die gedragen moest worden (en die ik niet kan vinden), maar hoe moet je die pluizige gevallen ooit beoordelen? hoe schoon het tapijt na de tijd is? je kan geen hond erin herkennen. En maar borstelen :-X
#3204130
dinky89 schreef:
Dat er fokkers van Franse bulletjes zijn die op gezondheid fokken dat is hier wel bekend. Forumlid ChantalKrijn fokt Franse bulletjes en heeft afgelopen week haar website gelanceerd: http://www.hawbucks.nl
Maar wanneer je dan leest hoe zij wordt behandeld op shows dan snap ik wel dat velen kiezen voor het voldoen aan keurmeesters. Op haar site staat trouwens ook dat een langere neus niet automatisch gezonder is: http://www.hawbucks.nl/langere-neus/
Klopt! Haar ben ik toen ook tegengekomen op een show, hoe zij behandeld werd.. Schandalig
En nee een langere neus betekend inderdaad niet automatisch meer lucht er kan nog vanalles binnenin verkeerd zitten pff wat zie ik vaak van die mismaakte rondlopenAfbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
#3204134
Jantina schreef:Maar als ik het dan eens op de man af mag vragen, wat maakt dan dat je toch zo'n hond wil? Is het karakter zo uniek? Het zijn niet bepaalde werk of sport eigenschappen die je in zo'n hond zoekt... Ik kom zelf niet verder dan dat je het uiterlijk leuk zou vinden...
Wat bedoel je precies. Ik heb een DH o.a. vanwege zijn werkeigenschappen en ga er ook mee werken. Als je inderdaad bijv. een Pekinees wil misschien dat dan het uiterlijk een grotere rol speelt?
#3204135
Jantina schreef:Maar als ik het dan eens op de man af mag vragen, wat maakt dan dat je toch zo'n hond wil? Is het karakter zo uniek? Het zijn niet bepaalde werk of sport eigenschappen die je in zo'n hond zoekt... Ik kom zelf niet verder dan dat je het uiterlijk leuk zou vinden...
Nee zoeken zeker geen sport of werk eigenschappen, wij zijn gewoon gaan kijken wat het beste bij ons zou passen qua karakter eigenschappen.
Eerst wou ik een bull terrier maar dat vond ik iets te ijverig voor een eerste hondAfbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
#3204139
dinky89 schreef:Dat er fokkers van Franse bulletjes zijn die op gezondheid fokken dat is hier wel bekend. Forumlid ChantalKrijn fokt Franse bulletjes en heeft afgelopen week haar website gelanceerd: http://www.hawbucks.nl
Maar wanneer je dan leest hoe zij wordt behandeld op shows dan snap ik wel dat velen kiezen voor het voldoen aan keurmeesters. Op haar site staat trouwens ook dat een langere neus niet automatisch gezonder is: http://www.hawbucks.nl/langere-neus/
Mjah, is dat zo? Maar dan wil iemand toch winnen over de rug (letterlijk bij deze DH) van zijn/haar hond? Ik vind het dan evenwel goed begrijpelijk dat mensen geen hond meer hoeven van show-lui......
#3204153
Lizzy schreef:Zolang Franse Bullen nog steeds de ring uit worden gestuurd met een M of G omdat ze een neus en/of een rug hebben, gaat het met dit ras (net als met de DH) op shows echt niet goed. Dus dat jouw FB een neus heeft vind ik echt heel fijn voor jouw hond en voor jou maar er is nog veel werk aan de winkel. Trouwens, niet alleen op shows hoor. Alle FB die ik in het bos tegen kom lopen te hijgen als een oud bos paard....... Mensen zouden dit toch gewoon niet moeten willen.... :-\
Wandelingetje plannen? :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door