Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door sharond
#3203876
Ik ben pas begonnen met mijn hondje op rauw vlees te zetten
en voorlopig zit ik nog op kvv om te beginnen,
maar ik wil overgaan naar deels kvv deels barf,
maar ik heb nog een aantal vraagjes hierover.

Ik heb gratis vis gekregen, namelijk hondshaai en pladijs (kuit en ingewanden, volledige vissen en wat extra koppen).
Ik kwam er al toe dat vette vis beter is, maar deze is ook oké vermoed ik?
En vanaf wanneer is haar vertering sterk genoeg om deze vis te eten?

Ik heb ook konijnenpoten gekregen, vanaf wanneer zou ze deze kunnen eten?
Door Lizzy
#3203890
sharond schreef:Ik ben pas begonnen met mijn hondje op rauw vlees te zetten
en voorlopig zit ik nog op kvv om te beginnen,
maar ik wil overgaan naar deels kvv deels barf,
maar ik heb nog een aantal vraagjes hierover.

Ik heb gratis vis gekregen, namelijk hondshaai en pladijs (kuit en ingewanden, volledige vissen en wat extra koppen).
Ik kwam er al toe dat vette vis beter is, maar deze is ook oké vermoed ik?
En vanaf wanneer is haar vertering sterk genoeg om deze vis te eten?

Ik heb ook konijnenpoten gekregen, vanaf wanneer zou ze deze kunnen eten?
Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat hondshaai is, hoe het eruit ziet qua graat en dergelijke. Idem voor pladijs. Het zou me niet verbazen als je hond niet heel erg blij gaat worden van ingewanden.... Kuit vinden ze vast wel lekker, volledige vissen ook en koppen idem maar ingewanden...? Ik denk het niet. Dat telt overigens wel als orgaanvlees. De koppen als vleesbot. Omdat ik niet weet hoe de koppen en de hele vissen en de hondshaai eruit zien, vind ik het lastig om daar advies over te geven.

Hoe oud is je hond en wat voor hond is het?

Konijnenpoten zijn een vleesbotsoort dat niet geschikt is voor de beginner. Dus nog even in de vriezer.
Door sharond
#3203892
Het is een laekense herder van 7 jaar die heel haar leven brokken heeft gegeten.
Het is wel een zeer makkelijke eter, ik heb het idee dat ze alles zal opeten wat ik in haar potje leg.

Pladijs blijkt ook schol te noemen, helpt dat? :)

De konijnenpootjes zullen dan nog even wachten :)
Gebruikersavatar
Door pike
#3203978
De hondshaai is een kraakbeenvis, d.w.z. het skelet bestaat uit kraakbeen. Dit i.t.t. bijvoorbeeld zalm, haring en schol wat beenvissen zijn. Hoe zich dat verhoudt met betrekking tot je vleesbotten? Geen idee. Misschien kan je het vergelijken met strot. :(

Scholletjes kan je voeren als je hond ze lust. Ingewanden van vis ook. Die worden door mijn honden wel gegeten. Maar ik geef dat nooit als orgaan. Ze krijgen een hele rauwe vis (bijvoorbeeld haring of sardien) en eten dan ook de ingewanden op.

Overigens is 1x in de week vis voldoende.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door