Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door daanentous
#319456
Pino is een reutje van 5 kilo en inmiddels 1 jaar oud. Hij eet al sinds hij 8 weken is Carnibest en ongeveer 1x in de week een leuk zelf inelkaar geflanst variatie menuutje. Daarbij krijgt hij sinds ongeveer 6 weken pro-biotica van pro-sobule, en voor zijn weerstand (hij had wat last van zijn keel) echinacea en vit. c.

Maar nu het probleem, Pino heeft zeer regelmatig diarree, maar niet constant, het is heel wisselend. zijn vacht ziet er niet uit! Hij heeft zo'n vlassige york vacht, maar hoe ik hem ook borstel (of was met tea tree shapoo) het blijft er hopeloos uit zien. en hij blijft ook redelijk mager ondanks dat hij 200 gram carnibest per dag krijgt (dat is 2x zoveel als hij volgens de richlijn nodig heeft, 20 gr. per kilo lichaamsgewicht).
Ik ben een paar weken geleden eens overgestapt op light, om eens te kijken of hij het daar beter op zou doen (ik heb begrepen dat er in light minder rijst zit). Maar dat maakt dus geen enkel verschil.
Nu wilde ik eigenlijk eens een ander merk uitproberen, maar ik weet niet welke. En mijn gevoel zegt ergens dat dat het niet is, maar wat is het dan wel????
Naar de DA hoef ik niet te gaan, die begrijpt niets van versvoer. :-\ Ik heb er helaas nog geen een gevonden die dat wel doet...
Hij heeft als pup niet zo'n goede start gehad, aangezien hij kennelhoest had toen hij bij ons kwam. (pino is geboren in het asiel, zijn moeder en 19 andere hondjes waren wegens verwaarlozing in beslag genomen bij een of ander volkomen gestoord wijf).
Hij was echt vreselijk aan het hoesten en kreeg een ab kuur van de DA. Niet lang daarna is hij echter ook inge-ent. Ik heb zelf wel eens het idee dat zijn slecht conditie daarmee te maken zou kunnen hebben, maar wat kan ik hier nu nog aan doen?

Ik hoop dat iemand tips voor me heeft, want ondanks dat hij niet dodelijk ziek is ofzo, wil ik gewoon dat hij helemaal gezond is. (zo kan ik geen reclame met hem maken voor kvv of barf :P).

Groetjes,
Daniëlle.
Door 202spots
#319462
daanentous schreef: Pino is een reutje van 5 kilo en inmiddels 1 jaar oud. Hij eet al sinds hij 8 weken is Carnibest en ongeveer 1x in de week een leuk zelf inelkaar geflanst variatie menuutje. >>

Maar nu het probleem, Pino heeft zeer regelmatig diarree, maar niet constant, het is heel wisselend.
Wat bedoel je precies met zelf in elkaar geflanst menuutje?
Dat was mijn eerste reactie....en dan gelijk daarna...
Heeft hij toevallig diaree nadat je hem zo 'n zelf geflanst menu hebt gevoerd?
Wat voor ras is Pino?
Oh..zie net dat je 't over York vacht hebt,dus neem aan 'n yorkie?
Laatst gewijzigd door mahuni op vr 13 mei 2005, 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Door daanentous
#319487
Met in eklaar geflans menuutje bedoel ik kippenhartjes of maagjes, runderriblap, pens, kippennekjes, kippenvleugeltjes, gepureerde groente, enz. Gewoon zelf samengestel met alleen ingrediënten die ik van hier heb natuurlijk ;D en nee, dat is het gekke, er is dus echt geen pijl op te trekken wanneer hij diarree heeft. Maar niet speciaal na zo'n maaltijd dus. Ook gewoon de rest van de week als hij niets anders heeft gehad dan carnibest.
Pino is geen york, maar 100% bastaard. Een beetje terrier-achtig, maar op de hondenschool noemden ze hem Shi-tzu, wwar ik het absoluut niet mee eens ben.
Maar zijn vacht is echt van dat vlassige zoals een york heeft. Maar dan korter.

Hij is regelmatig ontwormd als pup (op het asiel geven ze dat spul haast te vreten) en later heb ik hem ook nog een paar keer ontwormd. In zijn ontlasting zitten geen wormen oid.
Door daanentous
#319534
Oeps vergeten, dat krijgt hij ook al, omega 3 olie van de goene os.
Is het misschien een idee, omdat het van die vage klachten zijn, om hem eens energetisch door te laten meten? iemand daar ervaring mee?
Door Helen
#319557
Ikzelf geloof niet in energetisch doormeten en dat soort gedoe. Ik denk dat door alle antibiotica en ontwormtroep je hond gewoon een beroerde darmflora heeft en ten gevolge daarvan een beroerde weerstand. Ik zou idd veel probiotica geven, borage olie in combi met visolie, echinacea en vit c in een hoge dosering. Maar misschien is het eerst eens verstandig om hem een groene leem kuur te geven om alle opgehoopte afvalstoffen af te voeren, want hij heeft een hele hoop troep binnengekregen.
Door 202spots
#319596
2 maanden kvv is nog niet zo vreselijk lang,misschien is hij nog aan 't ontgiften?
Ik weet niet wat energetisch doormeten doet....
klinkt hokus pokus achtig....
Maar ik zou ook Borage olie en Visolie gaan geven voor zijn vacht.
Je kan ook 'n eetlepel yogurt door zijn eten doen als probiotica,ik zou niet TEveel Vit.C geven...kan ook diaree veroorzaken.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#319737
Gitte's vacht is er stukken op vooruitgegaan toen ik haar Carnibest Lam en Rijst ben gaan voeren. CB Light zou ik niet gebruiken voor slechte vacht en zeker niet voor een hondje dat ook nog te mager is.
Als je hond (on)regelmatig diaree blijft houden én je moet hem heel veel meer voer geven als de richtlijnen aangeven, dan zou ik toch ook eens zijn bloed laten onderzoeken, of de werking van de alvleesklier of schildklier wel goed is :-\.
Door Lizzy
#319743
Als het mijn hondje was, dan ging ik met hem naar een homeopathisch/holistisch dierenarts. Bijvoorkeur een die ook pro-vers is. En die zijn er wel hoor. Ik weet niet in welke omgeving je woont?
Door daanentous
#320387
Hallo,
Bedankt voor jullie reacties.
Ik geeft al vanaf dat hij bij ons is (8 wkn) KVV, alleen sinds een paar weken heb ik het eens met light geprobeerd. Hij is niet té mager, maar het is natuurlijk wel vreemd dat hij 2x zoveel krijgt en niet dikker wordt. Lam-rijst had ik ook al geprobeert. Een ander merk heb ik nog niet geprobeert. Misschien dat ik het eens moet proberen met Energique 4, maar ik wacht even de uitslag van de onderzoeken af.
Ik heb gisteren een afspraak gemaakt voor 6 juni, met Casper Broekhuis (holistisch DA) die hem gaat doormeten en ik laat zijn ontlasting en bloed binnenkort onderzoeken door mijn eigen DA.
Ik dacht namelijk ook al aan zijn alvleesklier.

Ik laat nog wel weten hoe het afloopt.

Groetjes en nogmaals bedankt,
Daniëlle.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#320418
daanentous schreef: Ik heb gisteren een afspraak gemaakt voor 6 juni, met Casper Broekhuis (holistisch DA) die hem gaat doormeten en ik laat zijn ontlasting en bloed binnenkort onderzoeken door mijn eigen DA.
Ik dacht namelijk ook al aan zijn alvleesklier.
Heel goed plan, ik hoop dat er wat uitkomt. Denk er wel aan dat bij het bloedonderzoek de hond helemaal nuchter moet zijn (dus ook geen kleine beloninkjes bij de DA geven oid) anders heeft de test geen zin.
Gebruikersavatar
Door chooky
#320442
daanentous schreef:en ik laat zijn ontlasting en bloed binnenkort onderzoeken door mijn eigen DA.
Ik dacht namelijk ook al aan zijn alvleesklier.

Ik laat nog wel weten hoe het afloopt.

Groetjes en nogmaals bedankt,
Daniëlle.
Laat dan gelijk checken voor giardia. Die zit niet altijd standaard in de testen, dus moet je wel even apart om vragen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door