Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Nitus
#320373
Helaas heeft Gitte sinds haar castratie (1,5 jaar geleden) last van urineverlies als ze ligt, in het begin was het alleen maar na zware inspannig maar de laatste tijd wordt het erger, misschien ten gevolge van stress?
Het is namelijk erger geworden sinds we een hele dag weg zijn geweest (30 april), Gitte was wel mee, maar we hebben die dag heel veel in de auto gezeten (wel om de 2 uur minimaal 3 kwartier stoppen en wandelen)

Ik laat haar nu overdag om de 2 uur plassen en dan houden we het redelijk onder controle. Maar om nou 's nachts de wekker om de 2 uur te zetten gaat me net iets te ver ;).
Gevolg is wel dat ze elke ochtend nat is :(, ze ligt gelukkig in een Biabed met een vetbed erin dus dat is makkelijk schoon te maken, het lijkt me voor haarzelf alleen niet prettig. Onder het lopen verliest ze geen urine.

Sinds een paar dagen geef ik haar Damiana D1, volgens het boek van Atjo Westerhuis hét middel bij castratieonzindelijkheid, maar ik geef het nog te kort om er resultaat van te kunnen zien.

Mijn vraag is eigenlijk wie heeft er ervaring met castratieonzindelijheid, wat heb je eraan gedaan en heeft het ook (iets) geholpen? Gitte is trouwens niet gecoupeerd.
Liefst geef ik homeopatische of Fytotherapeutische middelen.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#320378
Ik geef mijn gecastreerde teefje van bijna 12 jaar zo af en toe Propalin van de dierenarts. Helpt perfect, en ik heb geen bijwerkingen waargenomen.
Ik geef het een week of 3 achter elkaar, dan stop ik, tot het weer terug komt. Duurde tot nu toe altijd ongeveer 6 weken.
Ze krijgt nu sinds 3 maand vers te eten, en ik heb gedurende deze tijd nog geen natte plekken weer gehad, gelukkig. Misschien doordat ze minder is gaan drinken?
Het is niet homeopatisch, maar werkt uitstekend!.
Door diana
#320529
Sinds een paar dagen geef ik haar Damiana D1, volgens het boek van Atjo Westerhuis hét middel bij castratieonzindelijkheid, maar ik geef het nog te kort om er resultaat van te kunnen zien.

bij Lady hielp dat niet hoor ik heb het geprobeerd op aanrade v Atjo , omdat ik niet meteen aan andere spullen wilde ook inurace werkte niet incurin niet
ik geef haar nu al jaren Propalin ,
en het gaat goed amper een ongelukje ,
wanneer je haar om de 2 uur uit gaat laten worden haar blaasspieren lui dan kan ze straks niks meer ophouden .
drinkt ze veel?
Door diana
#320530
mb schreef: Ik geef mijn gecastreerde teefje van bijna 12 jaar zo af en toe Propalin van de dierenarts. Helpt perfect, en ik heb geen bijwerkingen waargenomen.
Ik geef het een week of 3 achter elkaar, dan stop ik, tot het weer terug komt. Duurde tot nu toe altijd ongeveer 6 weken.
Ze krijgt nu sinds 3 maand vers te eten, en ik heb gedurende deze tijd nog geen natte plekken weer gehad, gelukkig. Misschien doordat ze minder is gaan drinken?
Het is niet homeopatisch, maar werkt uitstekend!.
Door diana
#320532
ik ga het toch maar weer eens proberen om te stoppen
durf het eigenlijk niet zogoed
, want in het begin had ik dat gedaan , maar dan drupte ze weer in haar slaap
het staat idd wel op de bijsluiter
het scheeld ook dat ze kvv eet anders is het niet onder controle te houden met brokken , want dan drinkt ze gewoon veel te veel ,
Gebruikersavatar
Door Nitus
#320559
diana schreef: bij Lady hielp dat niet hoor ik heb het geprobeerd op aanrade v Atjo , omdat ik niet meteen aan andere spullen wilde ook inurace werkte niet incurin niet
ik geef haar nu al jaren Propalin
Jammer dat Damiana niet hielp bij Lady :(, ik ga het toch eerst een paar weken proberen misschien heeft Gitte meer geluk :-\
wanneer je haar om de 2 uur uit gaat laten worden haar blaasspieren lui dan kan ze straks niks meer ophouden.
Ja daar zeg je ook nog iets :o, ze was en is van zichzelf heel erg zindelijk... zou het zo'n vaart lopen dan?
drinkt ze veel?
Nee
Gebruikersavatar
Door Nitus
#320646
Dank je wel voor de link Lizzy :-*, heb 'm weer actueel gemaakt ;). Hopelijk ziet Eva hem dan eerder.

Ik heb gisteren wel 'incontinent' bij de zoekfunctie ingetikt, maar kreeg zoveel berichten dat ik ze niet allemaal gelezen heb :-[, heb dat bericht dus jammer genoeg gemist :(.

Balen dat er voor Pinkel niks helpt, ik heb nog niet alle middeltjes uitgeprobeerd..... dus wie weet? :-\
Gebruikersavatar
Door chooky
#320652
Het gaat met ups en downs. Ik zit nog niet aan de zes weken die in de bijsluier staan (voor mensen), maar het is wel verbeterd. Ze verliest nog wel, maar niet zo veel meer (druppeljes ipv grote vlekken).
Ik ga binnenkort toch weel de homeopathische druppels erbij geven. Misschien dat dat net de impuls geeft die ze nodig heeft (is een middel speciaal op haar uitgezocht).
Gebruikersavatar
Door Nitus
#320666
Dat klinkt bemoedigend :), dus misschien kan ik dat voor Gitte ook proberen mocht de Damiana niet helpen.
Gaat dit allemaal niet werken, dan ga ik naar een homeopatische Da.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door