Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Martine-Tom
#3203631
Afbeelding

Van Viper, een american hairless terrier van 10 maanden, wat een leuke hondjes!!!


Maar je word er wel moe van hoor, zon jong ding entertainen pfff

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Dian
#3203792
Vond je het niet eng Tom, zo'n hondje zonder haar?? Was je niet bang dat je hem per ongeluk zeer zou doen met je nagels ofzo?? :-[ Maar lekker slapen na die tijd heb je wel verdiend hoor :-* :-*
Door Martine-Tom
#3203793
Dian schreef:Vond je het niet eng Tom, zo'n hondje zonder haar?? Was je niet bang dat je hem per ongeluk zeer zou doen met je nagels ofzo?? :-[ Maar lekker slapen na die tijd heb je wel verdiend hoor :-* :-*
Nee daar had ie geen last van gelukkig haha
Maar best bizar hoe teer de huid is, na een ronde ravotten was dit het resultaat:
Afbeelding

Was met een halfuurtje weer weg hoor ;)
Door Lil
#3203799
Oei niet fijn van die huid. Zo zie ik er ook uit na rondje stoeien met de dieren. Trekt idd snel weg, maar is wel een vervelend gevoel.
Door Martine-Tom
#3203805
Lil schreef:Oei niet fijn van die huid. Zo zie ik er ook uit na rondje stoeien met de dieren. Trekt idd snel weg, maar is wel een vervelend gevoel.
Ik heb er niks van gemerkt dat ie er last van had, wat natuurlijk ook niet alles zegt ;)
Net ff bij t baasje getjekt maar het klopt, als ie fiks stoeit heeft ie dit wel vaker.
Mss insmeren met iets verzachtends? Heb jij daar baat bij?
Gebruikersavatar
Door Dian
#3203818
Martine-Tom schreef:Ik heb er niks van gemerkt dat ie er last van had, wat natuurlijk ook niet alles zegt ;)
Net ff bij t baasje getjekt maar het klopt, als ie fiks stoeit heeft ie dit wel vaker.
Mss insmeren met iets verzachtends? Heb jij daar baat bij?

Martine, het is geen aanval naar jou en Tom, zowel van Lil niet als van mij niet. Ik vraag me in het algemeen af of deze honden, maar ook de katten soms een dikker vel hebben. Als een kat, al is het speels, uithaalt, heb je een lekkere kras, soms tot bloedens toe :P
Door Martine-Tom
#3203828
Dian schreef:Martine, het is geen aanval naar jou en Tom, zowel van Lil niet als van mij niet. Ik vraag me in het algemeen af of deze honden, maar ook de katten soms een dikker vel hebben. Als een kat, al is het speels, uithaalt, heb je een lekkere kras, soms tot bloedens toe :P
Volgens mij niet, het is best een kwetsbaar huidje, dit was echt puur speels ravotten waardoor hij dit kreeg, hij sprong op Tom en Tom klauwde hem weg. Dus ik heb niet echt de indruk dat ie een dikkere huid heeft.
Mss word het in de loop der tijd nog minder hoor, hij is nog erg jong natuurlijk.
Ik heb te weinig kennis van nakerds verder ;)

Op zn 'knokkels' en 'enkels' enz had ie ook beschadigingen zitten, ik vraag het me eerder andersom af, of behaarde honden ook die kwetsuren oplopen maar dat dat simpelweg niet zichtbaar is door het haar :)
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3203836
Martine-Tom schreef: Volgens mij niet, het is best een kwetsbaar huidje, dit was echt puur speels ravotten waardoor hij dit kreeg, hij sprong op Tom en Tom klauwde hem weg. Dus ik heb niet echt de indruk dat ie een dikkere huid heeft.
Mss word het in de loop der tijd nog minder hoor, hij is nog erg jong natuurlijk.
Ik heb te weinig kennis van nakerds verder ;)

Op zn 'knokkels' en 'enkels' enz had ie ook beschadigingen zitten, ik vraag het me eerder andersom af, of behaarde honden ook die kwetsuren oplopen maar dat dat simpelweg niet zichtbaar is door het haar :)

Inhaken hierop; ja ik denk dat door het haar dit meer gemaskeerd wordt. Lola heeft hele korte haartjes en ik zag dit ook wel eens na een dikke stoei partij met Brutus bij haar.
Nu waren ze beiden ook best lomp, ooit in een speelse bui buiten konden we naar de dierenarts omdat Lola een dikke winkelhaak in d'r flank had wat geplakt moest worden.
Maar bij haar zag je die plekjes ook vaak, en meestal met een half uurtje was het ook weer weg. En bij Brutus zag ik het ook wel eens.
En eerlijk; ik heb meestal vreselijk blauwe plekken op mijn benen door hondennagels.....
Door Martine-Tom
#3203838
Lizzy schreef:Ik had er nog nooit van gehoord! Apart hondje zeg!
Ik weet dat er op bp ook iig 1 zit, en dat ze betrekkelijk zeldzaam zijn in nl, niet zo lang geleden waren er nog maar 50 hier :)
Het karakter is echt leuk! Heel leergierig en baas gericht, luisterde echt super goed, zeker voor zn leeftijd, energiek, wel wat luidruchtig, maar dat is Tom ook :biggrin2:
Ja het is best een ras waar ik op zou vallen, alleen dat naakte he.... ;D
constance.blokzijl schreef:

Inhaken hierop; ja ik denk dat door het haar dit meer gemaskeerd wordt. Lola heeft hele korte haartjes en ik zag dit ook wel eens na een dikke stoei partij met Brutus bij haar.
Nu waren ze beiden ook best lomp, ooit in een speelse bui buiten konden we naar de dierenarts omdat Lola een dikke winkelhaak in d'r flank had wat geplakt moest worden.
Maar bij haar zag je die plekjes ook vaak, en meestal met een half uurtje was het ook weer weg. En bij Brutus zag ik het ook wel eens.
En eerlijk; ik heb meestal vreselijk blauwe plekken op mijn benen door hondennagels.....
Ja, zie je, dat was mijn vermoeden dus ook :)
Door BusKay
#3203845
'T zijn vast geen energiezuinige honden dus niet goed voor de CO2 uitstoot. Geef mij maar zo'n bontje :biggrin2: :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Dian
#3204040
constance.blokzijl schreef:Inhaken hierop; ja ik denk dat door het haar dit meer gemaskeerd wordt. Lola heeft hele korte haartjes en ik zag dit ook wel eens na een dikke stoei partij met Brutus bij haar.
Nu waren ze beiden ook best lomp, ooit in een speelse bui buiten konden we naar de dierenarts omdat Lola een dikke winkelhaak in d'r flank had wat geplakt moest worden.
Maar bij haar zag je die plekjes ook vaak, en meestal met een half uurtje was het ook weer weg. En bij Brutus zag ik het ook wel eens.
En eerlijk; ik heb meestal vreselijk blauwe plekken op mijn benen door hondennagels.....


Maar toch denk ik dat haar niet alleen maar maskeert, maar ook wel "verzachtend" werkt. De blauwe plekken en schrammen hebben wij ook op onbehaarde gedeelten (armen, benen, gezicht). Ik heb er geen verstand van, vroeg het me gewoon af. Als ik hier zie hoe de manen van Laddy door Rakker gebruikt worden om in te hangen :-\ :-[ dan vraag ik me af hoe Rakker dat bij zo'n hondje zou doen ;)
Door miik
#3204152
Ik heb ondertussen redelijk wat naakte hondjes in mn vriendenkring en mijn ervaring is dat ja, de huid is dun... maar ze hebben er weinig tot geen last van. Dit is "heel normaal" en trekt snel weg. Hoe meer je je als baas er druk over maakt met smeren en dergelijke hoe meer problemen het geeft. Het smeersel sluit vaak de porieen weer af, wat dan puistjes en andere narigheid geeft. Wat sommige wel doen is een dun t-shirtje aantrekken.
Mijn Vivi (windhond met vacht) heeft deze beschadigingen ook zo snel en in het begin deed ik haar ook vaak een dun shirtje aan, dat beschermt net genoeg. Nu lijkt ze handiger te worden en komt minder vaak kapot terug (hoewel ze van de week weer een botsing had met een hekje waardoor ze weer onder de krassen zit).
Als je iets wilt smeren zou ik arnica gelei smeren of aloevera gel. Dat laatste wordt ook vaak gebruikt na het scheren.
Nadeel van smeerseltjes blijft dat het vaak de honden triggert om juist te gaan likken waardoor de irritatie alleen maar groter wordt.... Dus..... ik zou niks doen en hondje lekker als hond behandelen :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door