Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door pup
#318869
Ik voer CB en heb een pup van bijna 11 weken en weegt 7kg Hij krijgt 4 x daags 80-90 gram. Tussendoor fruit en af en toe een pensstaafje of een andere hondensnack.
Ik volg de richtlijn van 40-50gram per kg gewicht voor pups. Wanneer moet ik de richtlijnen gaan volgen voor een volwassen hond? Als ie bv 7 maanden is zal ie 20kilo wegen, ik vind 'm dan niet echt een pup meer ;D
#318898
het voeren is voor elke pups anders,
je moet op het oog voeren.
als je op een gegeven moment denkt dat een hond te dik of te dun word ga je gewoon anders voeren.
ik denk niet dat het leeftijd gebonden is.

mijn pups zijn nu 7,5 maand en krijgen meer dan ooit, ze hebben t gewoon nodig anders worden ze mager.
Laatst gewijzigd door danielle1980 op do 12 mei 2005, 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#318900
[quote="pup"]
Ik voer CB en heb een pup van bijna 11 weken en weegt 7kg Hij krijgt 4 x daags 80-90 gram. Tussendoor fruit en af en toe een pensstaafje of een andere hondensnack.
Ik volg de richtlijn van 40-50gram per kg gewicht voor pups. Wanneer moet ik de richtlijnen gaan volgen voor een volwassen hond? Als ie bv 7 maanden is zal ie 20kilo wegen, ik vind 'm dan niet echt een pup meer ;D
[/quote]

Die richtlijnen zijn een uitgangspunt, het beste wat je daarna doet is kijken en voelen of je hond goed van formaat is , wordt hij te dik dan geef je minder wordt hij mager dan geef je meer.
Door Helen
#319020
Ik heb alleen de eerste weken ongeveer 35 a 40g per kg pup gevoerd. Nu is mijn pup 7 1/2 maand oud en weegt 22.5 kg en ze krijgt tussen de 700 en 800g per dag.
Door Nelly
#319226
Hoelang een pup pup is hangt een beetje af van de grootte van het ras. Hoe groter het ras, hoe langer de hond pup blijft. Een hond van een groot ras is met 71/2 mnd dus wel degelijk nog een pup. En hoeveel voeren? Kijk naar je hond, betast hem. Je moet ribben voelen zonder druk uit te oefenen, je mag net geen ribben zien, of een heel klein beetje als de pupzich bijv. uitrekt, of zijn romp draait. Ik heb nog nooit een weegschaal gebruikt met voeren, ga helemaal op m'n gevoel te werk.
Door pippie
#319538
Barfje kreeg eerst 550 gr, opgebouwd naar 750 en ook dat was voor haar nog te weinig, nu krijgt ze bijna een kilo en daar doet ze het perfekt op, het jatgedrag is nu ook over ;) De dierenarts vond haar perfekt hoe ze nu is en het allermooiste vond ik dat ze het koekje wat ze kreeg zo liet vallen, da zegt nog heel verbaast, lust ze dat niet en ik heel stoer, nee mijn honden lusten inderdaad geen chemische rommel ;D ;D ;D
Door Sjakie
#320852
[quote="pup"]
Ik voer CB en heb een pup van bijna 11 weken en weegt 7kg Hij krijgt 4 x daags 80-90 gram. Tussendoor fruit en af en toe een pensstaafje of een andere hondensnack.
Ik volg de richtlijn van 40-50gram per kg gewicht voor pups. Wanneer moet ik de richtlijnen gaan volgen voor een volwassen hond? Als ie bv 7 maanden is zal ie 20kilo wegen, ik vind 'm dan niet echt een pup meer ;D
[/quote]

Volgens de algemene richtlijnen kan je vanaf de helft van het volwassen gewicht van de hond gaan afbouwen. In jouw geval zou dat betekenen dat je dan gaat afbouwen met een kwart van de grammages per kg lichaamsgewicht, DUS: je kan dan 30-37.5 gram per kg lichaamsgewicht gaan geven. Waarna je rustig gaat afbouwen totdat het volwassen gewicht bereikt is.

MAAR: Let wel op want zoals iedereen al schreef, dit zijn algemene richtlijnen, hou je hond dus in de gaten. Mijn mening is dat je in de groeifase beter iets teveel dan te weinig kunt geven. Let wel op dat je hond niet veel te dik wordt.

Groetjes,
Johan
Laatst gewijzigd door Sjakie op ma 16 mei 2005, 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door