Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Hope
#3202805
Met mijn depressie en burn-out wil het nog niet zo vlotten. Manlief stelde voor dat ik er eens een paar dagen tussenuit ging. Even niets, even geen verplichtingen. Even alleen zijn, met Nelson. Het was heerlijk. En ik ben manlief zo dankbaar dat hij me alle ruimte en tijd geeft om te herstellen.

Hieronder wat plaatjes. We hebben prachtig gewandeld.
Ik ben trouwens op zoek naar een ander tuig voor Nelson, want hij loopt tegenwoordig keurig aan de riem dus die U-lead is eigenlijk niet meer nodig. Ik wil liever iets stevigers wat beter op zijn plaats blijft zitten, deze draait nogal eens. Iemand een suggestie?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Met Nelson gaat het fantastisch. Hij heeft vrijwel geen jeuk en hij heeft ontzettend veel conditie. Hij ziet er goed uit en hij voelt zich ook duidelijk heel erg goed. En goh wat ben ik toch gek met die hond. Het is echt mijn maatje, mijn soulmate.
Door Lizzy
#3202806
Jammer dat het nog niet zo wil vlotten... Maar het komt wel hoor, ik vrees dat geduld hier een schone zaak is. De foto's zijn prachtig. Op de een of andere manier geven ze heel schitterend heel veel weer, niet in de laatste plaats de stilte van deze prachtige plek.

Nelson ziet er schitterend uit. Man man, wat heeft die hond een mazzel dat ie bij jou terecht is gekomen!
Gebruikersavatar
Door Hope
#3202808
Lizzy schreef:Jammer dat het nog niet zo wil vlotten... Maar het komt wel hoor, ik vrees dat geduld hier een schone zaak is. De foto's zijn prachtig. Op de een of andere manier geven ze heel schitterend heel veel weer, niet in de laatste plaats de stilte van deze prachtige plek.

Nelson ziet er schitterend uit. Man man, wat heeft die hond een mazzel dat ie bij jou terecht is gekomen!
Ach, ik wil natuurlijk ook weer dat iets wat ik in jaren heb opgebouwd in een week over is. *Dream on*

Ik heb vooral geluk dat Nelson bij mij is gekomen!
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3202811
Fijn dat je even hebt bijgetankt samen met je kleine vriendje.

Qua burn-out: ik ga nu al 6 jaar op en af, maar ik ben inmiddels wel zover dat ik durf zeggen dat het nooit meer over gaat. Je zal voorgoed je leven aan moeten passen, anders doet je lijf dat zelf wel. Je zal goede momenten hebben waarop op je denkt 'hehe, eindelijk' en dan vlak daarna zo keihard tegen een muur aanlopen omdat je jezelf hebt overvraagd. Het is een cirkel en het is een leerproces. Ik kan zeggen dat ik er steeds beter in word - in 'nee' zeggen tegen dingen die energie kosten en tegen het herkennen van de signalen.
Succes.
Door inni
#3202835
Wat fijn (en slim) dat je even tot rust mocht (proberen) komen met één van je schatten bij je. Hopelijk heb je toch wat ontspanning gevonden en de resten en gevolgen ervan kunnen meenemen naar huis. 't Zal best een lang weg worden om terug op een meer ontspannen manier te kunnen leven maar het is, zonder dat je er erg in had, ook een lange weg geweest om zover in de kreukels te komen. Zo fijn dat het met Nelson goed gaat dankzij al jou inspanningen...geniet van je mannetje(s) en als het even niet vlot gaat.... :P :P ;) zolang je nadien maar weer wat vooruit gaat is het ok Succes


Mooie beelden waarvan ik best kan genieten, dank je
Door Lil
#3202839
Mooie plek, daar doe je goed aan!

En tja de duur van een burn out verschilt. Ik kon na 10 maanden weer werken mits ik dus wel heel strikt met mijn overige tijd omga en voldoende ontspanning neem en op tijd weer mijzelf tot stilte dwing. En zo hobbelt het al 4 jaar langs het randje. Net genoeg balans om niet opnieuw om te kiepen. Dus neem de tijd en overhaast niets. Een les die je met een burn out op een extreem harde manier leert. Gelukkig had ik medewerking van mijn baas en de bedrijfsarts (die remde mij altijd af. als ik een stap verder wilde zei die doodleuk: dat zien wij over drie weken wel als ik je op controle heb gezien. Fijn mens en dat terwijl ik altijd hororverhalen hoorde erover).
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3202841
Ik kwam toevallig gisteren het volgende artikel tegen: https://vrouw.nl/verhalen_achter_het_ni ... _opgebrand
Een burn out is ook niet iets dat in een paar weken weer voorbij is, dat is een kwestie van maanden of jaren.
Neem dus vooral ook de tijd die je nodig hebt!

De plaatjes zien er heerlijk uit. Volledige rust en weinig 'prikkels' :)
En wat heb je toch een heerlijke man gevonden die jou even een paar dagen weg stuurt ;)
En wat super om te lezen dat het met Nelson zo goed gaat!
#3202845
Ik denk dat de plaatjes precies weergeven wat je ook letterlijk nodig hebt; rust en ruimte.
Overigens zijn ze schitterend!
Vooral tijd nemen is heel belangrijk.
Fijn dat Nelson zich in elk geval zoveel beter voelt, dan is dat ook meer een rustpunt.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3202846
Leuke foto's van je knapppe hondenman!
Tja burn-out en depressie, niet de fijnste combi nee, ook niet ongewoon, maar het kost nou eenmaal tijd om weer terug te krabbelen, het is eigenlijk ook niet ineens onstaan maar heeft ook jaren opgebouwd. Maar goed langzaamaan, zal het stukje bij beetje weer beter gaan hoor :-*

Wat betreft een tuig, ik heb deze voor Fozzy
http://www.dogfysion.nl/perfect-fit-harness/
http://www.moniquebladder.nl/perfect-fit-tuigje/
Echt een heel fijn tuig, zacht, blijft op de rug ipv afzakken naar rechts of links ( dat hebben newfs sowieso vaak last van met de rol in hun rug). Alle bewegingsvrijheid doordat het een Y vorm is. En robust. En ja perfect op maat te maken. En je kunt hem aandoen zonder dat je de poten erdoor moet halen.
Als ik nadelen zou moeten noemen, hij is enigszins wat zwaarder dan andere tuigen door veel kliksystemen. En ja de prijs, goedkoop is ie niet. Maar ik zou hem zo weer kopen dus.
Door Borke
#3202935
Wat fijn dat je met Nelson samen zo genoten hebt en zeker ook dat je zo'n lieve man hebt die aanvoelt wat jij nodig had.
Mooie foto's en fijn weer iets van je te horen :-*
Door Aprilsnow
#3202953
Hope schreef:Met mijn depressie en burn-out wil het nog niet zo vlotten.
Afbeelding
Wat is Nelson toch een heerlijke knul. Fijn dat je er zo'n goed maatje aan hebt. Ik vind deze foto zo mooi en misschien (voor mij dan) zo beeldend voor de situatie waar je in zit. Grauw en met nog maar weinig kleur maar in de verte toch de zon zichtbaar. Daar waar je naar toe onderweg bent.

Ik geloof goed dat je liever vandaag dan morgen hebt dat je je weer de oude voelt. Jammer dat het altijd meer tijd nodig heeft dan je wil :-X
Lieve husband dat hij je de ruimte geeft om er even uit te gaan. Doet hij goed. :bigarmhug: voor jullie allemaal. :-* voor knappe Nelson
Door src_esther
#3202964
Wat een prachtige foto's.
Neem veel rust om er weer bovenop te komen. Eerlijk gezegd verbaasde ik me steeds over hoeveel je deed. Durf nee te zeggen en rust te nemen.

Geen idee wat je budget is voor een tuig. Wij zijn heel tevreden over de Hunter Norwegian Neopreen Expert. Grote voordeel vonden wij dat zowel borst- als buikband verstelbaar zijn en Kootje niet met zijn elleboog tegen een sluiting schuurt. Het verschuift alleen als het veel te los zit.
Ook die van Niggeloh blijven heel goed op hun plek, maar de pasmaat is lastig heb ik begrepen en goedkoop zijn ze absoluut niet...

Sterkte.
Gebruikersavatar
Door Extreme
#3202991
:smitten: Hope, wat een lekkere koppie heeft hij. En super dat het zo goed gaat met hem, geen jeuk meer wat een opluchting voor jullie allen.
Met zijn jeuk ben je een poos zoet geweest, volhardend bezig geweest, ik heb zo'n idee dat dat voor jou makkelijker is(ookal wil je ook voor hem zo snel mogelijk dat hij geen last meer heeft), om voor hem het geduld te hebben om te zorgen dat hij beter word, dan voor jezelf.
Ik wens je heel veel sterkte met het proces waar je in zit, zorg goed voor jezelf, en blijf genieten, nu even van huis, maar dichtbij zijn er ook heleboel mooie dingen te zien.
Vergeet helemaal te tikken dat ik de foto's mooi vind, bijna zwart/wit, stilte......
Door inni
#3202994
ivm het tuigje voor Nelson: de herder van mijn zoon heeft een k9 tuig. Als ik met hem wandel moet hij aan de lijn en ik vind het tuig heel makkelijk. hij gaat helemaal uit de bol als hij me met dat ding ziet komen, kop vooruit, trippelen met z'n voorpoten....."kom doe aan en maak vast zodat we weg kunnen"... Het handvat bovenop vind ik handig bij het oversteken van de toch wel drukke baan vlakbij. We moeten er dan wachten op het fietspad en zo ben ik gerust dat hij niet wat achteruit gaat en een fietser hindert. Bij mijn zoon en schoondochter mag hij veel los maar zover gaat mijn vertrouwen in hem spijtig genoeg niet. ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door