Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3202790
Even verhaal(tje) vooraf..Boy kan naar onze mening heeeeel slecht tegen zuur en door het sterkere maagzuur a.g.v. versvoeren "denk ik"..dat hij daar sneller last van heeft..sinds ik t bot maal is de misselijkheid met 80% afgenomen ..alleen opeens uit het niets kan hij echt strontmisselijk worden en dit gaat gepaard met enorme paniek..hij wil maar 1 ding..gras eten..als we dat weigeren (komt het er niet uit dan hebben we de dagen erna zo'n charmant tafereel bij de grote boodschap die een bouwpakket van gras geworden is..Boy is 45 kilo en eet ook dan de hierbij "behorende"hoeveelheid gras)..en we laten hem b.v .in de tuin..waar geen gras is..gaat hij echt alles eten dat hij tegenkomt..van de buxus tot takjes bloemetjes plantjes alles..de kamer is binnen een half uur een kwijl-zwembad..
Als we wel naar buitengaan moet ik best een eind lopen voor ik bij goed lang gras ben maar dit is tot nu toe de enige oplossing..ik laat hem net zoveel eten tot hij braakt dan lucht ten eerst op en ten tweede komt het dan niet bij zijn ontlasting..
Maar..we kunnen niet altijd spontaan 45 minuten vrij maken voor een rondje gras vanwege werk, afspraken, omdat het midden in de nacht is etc. Dan zijn we heel wreed en geven er dan maar niet aan toe..dan gaat hij op zijn kussen of kleed zitten kauwen..dus ook geen oplossing. Afgelopen vrijdag was het dramatisch dieptepunt..we hebben alle kleden weggehaald en zijn terug naar bed gegaan omdat manlief ziek was en mij niet om 02.30 even naar een veld wilde laten lopen om hem gras te laten eten..We hebben vaak ook het idee dat paniek een deel van het proces is en hadden het idee dat hij sneller zou kalmeren als wij gewoon weg zouden zijn..uit zicht.
De volgende morgen lag hij rustig te pitten..zie je..goed gedaan..tot ik de keuken in liep..hij had een halve keukenhanddoek verorbert..die is er inmiddels ook weer uit maar toch..
Het gebeurt misschien 1 x per maand maar het is dan ook echt geen doen..het is iets in zijn eten maar ik kom er totaal niet achter wat..ik weet dat lever niet kan maar dat krijgt hij ook niet..het lijkt wel een soort van spontane actie..en ik kan het tot nu toe totaal niet aan een bepaald product linken.. Hij gaat dan ook heel erg knarssetanden, smakken, kwijlen etc. het lijkt ons echt zuur wat hem misselijk maakt..dus ik vrees dat ik zomaar niet de oorzaak kan vinden dus tot die tijd zoek ik een vervanger voor gras eigenlijk..
Het betreft trouwens wel misselijkheid binnen een paar uur na het eten..hij is ook weleens misselijk van de honger of zo lijkt want dan hoor ik zijn maag knorren maar dat is natuurlijk heel makkelijk op te lossen ;)
Ik heb wat op internet rond gekeken en ben een versvoerder tegengekomen met het zelfde probleem. Daar kwamen een behoorlijk aantal reacties op maar bijna op iedere reactie ook weer een negatieve tegen reactie..zo heb ik gevonden
- maagzuurremmers gewoon van t kruidvat....reactie..dat is geen oplossing i.c.m.versvoer dan moet je niet aan de zuurgraad gaan rommelen
- norit..neutraliseert irriterende stoffen...
- Iberogast...veel goede reacties maar ook totaal niet
- Okugest van VSM..
- Honing
- Geitenyoghurt
Ik zoek dus eigenlijk een handig middeltje, pilletje..die hem zo snel mogelijk van dat misselijke gevoel af helpt waardoor de behoefte om door ramen en ruiten naar buiten te willen verdwijnt...
#3202793
eelke schreef:Het beste werkt een injectie van de dierenarts. Bij de dierenarts geven ze daarna ook nog tabletten mee tot het echt over is. Nu had ik die tabletten hier al nav een tip hier op het forum, emeprid heten ze.

http://www.medpets.nl/emeprid/

super dank je..alleen zou ik dan voor de tabletten gaan..omdat het een paar uur na het eten gebeurt is het vaak later op de avond en dan kan je niet zo makkelijk naar de dierenarts..de volgende ochtend is het vaak dan gewoon weer over maar het gaat om de uren die we moeten overbruggen ;)
#3202794
Ja ik weet het. Ellendig is het, Joep heeft er ook last van. Op vrijdagavonden en 1e pinksterdag enzo. Ben er wel steeds mee naar de dierenarts geweest. Gelukkig hebben de meeste hier ook een mini praktijk aan huis voor tijdens hun dienst dus dan voelt het minder vervelend. Joep heeft er dan zo'n last van dat hij niet meer kan liggen. Kun je niet een dag mee wachten dan.
#3202795
eelke schreef:Ja ik weet het. Ellendig is het, Joep heeft er ook last van. Op vrijdagavonden en 1e pinksterdag enzo. Ben er wel steeds mee naar de dierenarts geweest. Gelukkig hebben de meeste hier ook een mini praktijk aan huis voor tijdens hun dienst dus dan voelt het minder vervelend. Joep heeft er dan zo'n last van dat hij niet meer kan liggen. Kun je niet een dag mee wachten dan.

herkenbaar..op een gegeven moment horen we hem langdurig smakken..dan lopen de stralen uit zijn mond..nou dan kan ik mijn jas wel alvast aan doen en zijn de komende uren ingevuld..
Ik moet wel zeggen..ik ga met hem naar het gras..dat is een hysterische tocht want elk grassprietje dat uit een tegel komt wil hij ook en tuinen bij mensen in en zo..maar dan aangekomen begint hij gras te eten..en daar wordt hij op een gegeven moment weer heel rustig van..dan gaat hij ook gewoon weer mee lopen en plassen..en als hij dan als kers op de taart spuugt is t klaar..beetje water er in voor de laatste restjes en even afwachten..in t ergste geval t hele ritueel na verloop van tijd weer..Maar we kunnen gewoon niet altijd hier tijd voor vrij maken en dan is het wat jij zegt..echt niet te doen..
En helaas hier geen kleine praktijkjes aan huis ;) ..Arme Joep
#3202797
me and my boys schreef:heb er hier ook zo eentje...heb toen meds van de da (emeprid) gekregen maar hielp niet afdoende...
het enige wat hier helpt is okugest maar dan ook echt ieder uur er geven...
Oke top dank je ..dan gaan we toch maar een ritje drogist doen voor beide..kijken welke t beste werkt...
#3202798
Whoofer had dit ook. En heel incidenteel heeft Linga dit ook. En het enige wat helpt is wandelen, wandelen, wandelen. En bij mij mag ze geen gras eten. Ik wandel net zo lang tot ze heeft gepoept (want dat speelt vaak toch wel mee) en dan is ze daarna eigenlijk altijd rustig. Ik geef ook Okugest. Maar niks doen is geen optie. En de injecties van de dierenarts hebben hier nog nooit geholpen trouwens. Ook niet met een logeetje (Sophie, ook een Basset met dezelfde chronische klachten). En brok voeren helpt overigens ook niet. Ik weet niet precies wat je voert maar soms had ik wel eens het idee dat vet vlees de aanval triggerde. Wat je wel zou kunnen proberen zijn verteringsenzymen. Want volgens mij is het geen maagzuur. Maar een storing in de vertering elders.

Dit zijn goeie verteringsenzymen: http://products.mercola.com/healthypets ... s-for-pet/
#3202801
Lizzy schreef:Whoofer had dit ook. En heel incidenteel heeft Linga dit ook. En het enige wat helpt is wandelen, wandelen, wandelen. En bij mij mag ze geen gras eten. Ik wandel net zo lang tot ze heeft gepoept (want dat speelt vaak toch wel mee) en dan is ze daarna eigenlijk altijd rustig. Ik geef ook Okugest. Maar niks doen is geen optie. En de injecties van de dierenarts hebben hier nog nooit geholpen trouwens. Ook niet met een logeetje (Sophie, ook een Basset met dezelfde chronische klachten). En brok voeren helpt overigens ook niet. Ik weet niet precies wat je voert maar soms had ik wel eens het idee dat vet vlees de aanval triggerde. Wat je wel zou kunnen proberen zijn verteringsenzymen. Want volgens mij is het geen maagzuur. Maar een storing in de vertering elders.

Dit zijn goeie verteringsenzymen: http://products.mercola.com/healthypets ... s-for-pet/

Oke dank je wel..als hij misselijk is op ene "passende tijd"ga ik inderdaad ook naar buiten en neem ik er alle tijd voor..behalve gras eten gaat hij op een gegeven "gewoon "weer aan de wandel en ik ben dan gerust 45 minuten buiten (helaas gaan hond om nog veel langer te wandelen per keer ;D ) maar hij poept dan eigenlijk nooit..in ieder geval tot nu toe is het nog nooit gebeurd..ik ga zeker naar die enzymen kijken..is het product van Dr. mercola in nederland te koop..ik vind hem bij topvitamins.nl maar die is voor mensen.
#3202807
Als het maagzuur is waar hij last van heeft, dan moet je het maagzuur remmen. Doe je dat met omeprazol, dan krijg je problemen met de vertering en dat duurt een poos voordat het werkt. Zulk soort remmende medicijnen zijn voor langdurige problemen bedoeld.

Oscar krijgt naast omeprazol ook Kaopectate, dat is in feite een soort rennies. Het mooie daarvan is dat het direct werkt en tijdelijk. Het heeft geen invloed op de maagzuurproductie. Dus dat zou je kunnen geve zodra hij klachten heeft. Wij geven het over de maaltijden, oscar slurpt het zo mee naar binnen.

Uiteraard zou ik je wel aanraden dit met je dierenarts te overleggen, al is het spul via medpets zo te bestellen.
#3202823
tessa schreef:Wat hier supergoed helpt is iberogast. Dat zijn kruidenduppels, verkrijgbaar bij de drogist mijn boxer heeft heel veel oprispingen en nu bijna helemaal niet meer

En geef je dit dan als hij last krijgt of preventief altijd..hij heeft er misschien net te weinig last van om dagelijks iets te geven..maar ik zou b.v. dit dan kunnen geven als hij begint of is t daar niet voor bedoeld
Door Martine-Tom
#3202865
Lizzy schreef:Whoofer had dit ook. En heel incidenteel heeft Linga dit ook. En het enige wat helpt is wandelen, wandelen, wandelen. En bij mij mag ze geen gras eten. Ik wandel net zo lang tot ze heeft gepoept (want dat speelt vaak toch wel mee) en dan is ze daarna eigenlijk altijd rustig. Ik geef ook Okugest. Maar niks doen is geen optie. En de injecties van de dierenarts hebben hier nog nooit geholpen trouwens. Ook niet met een logeetje (Sophie, ook een Basset met dezelfde chronische klachten). En brok voeren helpt overigens ook niet. Ik weet niet precies wat je voert maar soms had ik wel eens het idee dat vet vlees de aanval triggerde. Wat je wel zou kunnen proberen zijn verteringsenzymen. Want volgens mij is het geen maagzuur. Maar een storing in de vertering elders.

Dit zijn goeie verteringsenzymen: http://products.mercola.com/healthypets ... s-for-pet/
Waarom mag ze geen gras eten?

Tom heeft het ook wel eens, hier werkt okugest meestal wel aardig
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door