Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door TOSCA EN SPIKE
#3202313
hoi hoi,

er is een kelpie mijn pad gekruist en ben op slag verliefd. heeft er iemand ervaringen met dit ras? uiteraard veel overgelezen al enzo. maar ervaringen zouden wel fijn zijn om te horen.
Gebruikersavatar
Door Laika
#3202454
Kelpies zijn leuk :biggrin2:
Zelf heb ik een working kelpie teefje van 5 jaar oud. Waar je echt rekening mee moet houden is dat kelpies (en zeker working kelpies) veel aandacht op kunnen eisen als je ze niet voldoende uitdagingen kan bieden. Zowel fysiek als mentaal. Alleen wandelen is meestal niet voldoende.
Door Lizzy
#3202458
Ik ken ze alleen maar van het tegen komen in het bos. Er lopen er bij mij 3. Ik vind het alle 3 hele leuke en fijne honden. Ze zijn niet zo "ohww, een andere hond, kom laten we daar eens even op af rennen". Ik vind ze voor vreemde beide een beetje afstandelijk. En dat mag ik wel in een hond. Maar, ik zie er regelmatig andere honden op af vliegen en dan reageren ze eigenlijk altijd wel cool (maar ze lopen wel gauw door naar de baas). Ik heb regelmatig met de eigenaren een praatje gemaakt en ik krijg niet de indruk dat zij er nou zo actief mee werken.... Ik weet niet, heb je hier ook niet een werk en showlijn?
Gebruikersavatar
Door mizzsylver
#3202467
ik vind ze leuk. Mooi om te zien, leuk formaat, lekker actief, gezond ras, en een karakter wat ik waardeer. Baasgericht, sociaal naar andere honden die hun pad kruisen maar zelf niet opzoeken.

Dit ras staat op mijn "ik wil ooit" lijstje :)
Door **Jillaroo**
#3202469
Klopt binnen de kelpie heb je de working kelpie een werk hond puur sang en de australian kelpie, een sporthondje wat een dagje minder ook wel oké vind. Ik heb bewust gekozen voor de australian, wil ook echt geen working in mijn lijnen hebben. Dat is mijn keuze! Er zijn fokkers die dat wel doen, vanuit de zgn dubbel geregistreerde. Ik sport 3 *per week met mijn jongste van 5. Flyball agility en zijn we gestart met schapen drijven. De kelpie waar het hier over gaat is puur een working, lijkt mij niet geschikt als huis hond in een druk jong gezin. Die moet je aan het werk zetten anders zoekt hij dat wel op voor je.
Door Lil
#3202497
Ik heb er eentje gekend die NOG meer uitdaging nodig had als mijn kruising werkmechel waarmee ik 5 dagen per week trainde en elke dag 2-3 uur wandelde.

Die kelpie kon overigens best fel zijn op honden en was terughoudend naar vreemde mensen. Net een drukke mini mechel vond ik die hond. Maar dat was dus maar 1 individu. Ik zie ze eigenlijk nooit.
Laatst gewijzigd door Lil op zo 06 mar 2016, 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Parelridder
#3202500
Met de Kelpies die ik ken wordt niet gesport/getraind, wel dagelijks in het bos gewandeld, maar niet opvallend lang/veel. Ze zijn niet gericht of gesteld op contact met onbekende honden en mensen (waardoor honden en mensen die ze regelmatig passeren ook onbekenden blijven ;) ) Een beetje onzeker en gereserveerd in dat contact zijn & blijven ze (zonder agressie!) ondanks dagelijks wandelingen in 't bos en deelname aan gezinsleven.
Gebruikersavatar
Door TOSCA EN SPIKE
#3202512
We hebben besloten om voorlopig geen kelpie ini uis te nemen. Vriendlief had een boomer gezien en die gaan wr straks bekijken. En ja ik weet kijken naar pup is vaak meenemen..haha wordt vervolgt....

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door Lil
#3202522
attje en puk schreef:We hebben besloten om voorlopig geen kelpie ini uis te nemen. Vriendlief had een boomer gezien en die gaan wr straks bekijken. En ja ik weet kijken naar pup is vaak meenemen..haha wordt vervolgt....

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Wat voor een kruising is het?
Gebruikersavatar
Door TOSCA EN SPIKE
#3202524
Het is een kruizing shitzu maltheser. We zijn net wezen kijken en wat een schatje. Ze komt niet van een fokker..bij mensen(kennisen vanvriendlief) die eenmalig een nestje bij hun teef wilden.
Gebruikersavatar
Door mizzsylver
#3202770
attje en puk schreef:Het is een kruizing shitzu maltheser. We zijn net wezen kijken en wat een schatje. Ze komt niet van een fokker..bij mensen(kennisen vanvriendlief) die eenmalig een nestje bij hun teef wilden.
Dat is dus een fokker.
Hopelijk waren ze wel zo verstandig wat gezondheidstestjes zoals patella te doen, en hebben jullie daar uiteraard ook naar gevraagd. ;)
Veel plezier met de nieuwe aanwinst :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door