Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door jasmijn
#3191856
Zo na een veel te langen pauzen eindelijk weer lekker aan de frummel geweest vandaag, 2 nieuwe zepen gemaakt :biggrin2:

1ste had blauw moeten worden maar ik was vergeten dat de sinaasappel olie die ik er door deed geel kleurt dus is nu een helen mooie kleur groen geworden :biggrin2:

Afbeelding

Het is een simpel zeepje om er even in te komen, en ik ben mijn schriftje met recepten kwijt :-\
Dus eerst flik zoeken voor ik mijn oude recepten weer kan maken :(

2de is een voledige olijf zeep geworden, had ik al eerder willen maken maar zag zo tegen de droog tijd op. Deze zeep moet een half jaar drogen ::) dus ga elke week maar een porsie maken zo dat als ik ze kan gebruiken ik niet meer zo lang hoef te wachten als het op is ;)
Deze zeep heeft geen kleur of geur toegevoegd maar ziet er mooi uit en ruikt nog best lekker naar olijf, ik hoop dat het zo blijft :)

Afbeelding
Door Martine-Tom
#3197478
Ik ben met goudsbloem aan de slag, zelf calendulazalf, tinctuur en olie maken :)
De olie staat nu te trekken, op de snelle en de langzame manier, nog ff bijenwas scoren en dan kan de olie zalf worden :)
Door Lizzy
#3197483
Martine-Tom schreef:Ik ben met goudsbloem aan de slag, zelf calendulazalf, tinctuur en olie maken :)
De olie staat nu te trekken, op de snelle en de langzame manier, nog ff bijenwas scoren en dan kan de olie zalf worden :)
Oh leuk! Welke olie gebruik je daarvoor?
Door Martine-Tom
#3197486
Lizzy schreef:Oh leuk! Welke olie gebruik je daarvoor?
Gewone zonnebloemolie, wilde olijf gebruiken maar daar blijft de geur heel erg van hangen, dus er werd geadviseerd om gewoon de ubercheape zonnebloemolie te pakken, die schijnt ook "vetter" te zijn en dat is dan weer beter om er straks zalf van te maken.
Het is echt leuk om te doen :)

Bij pitpit kost een giga pot blaadjes 2,50€ en daar maak je voor een weeshuis olie of tinctuur mee!

Tinctuur gaat gewoon met wodka zodat je ermee kan spoelen bij keel of mond klachten.
Door BusKay
#3202580
We gaan weer een uitbreiding doen op malen, drogen en worst draaien...

We gaan nu ook roken en wel met deze...

Afbeelding

Dus soon hammetjes, makreeltjes, zalm, gerookt spek, gerookte worst etc. etc.
Ben zeer in m'n nopjes... :cool: :cool:

Afbeelding

Sorry modjes.. foto een beetje groot.. maar hier stinken de potjes niet :biggrin2: :biggrin2:
Door BusKay
#3202586
Angelique schreef:Dat ziet er wel sjiek uit!
Vond ikzelf ook en voor deze prijs maak ik hem zelluf niet beter... 9 tienen...

Als je nl. de overige bekijkt dan begint het bij 170 scheuro's tot schaamteloos 8/900,-- (en das een duur worstje/visje netwat)..
Gebruikersavatar
Door pike
#3202594
Hier wordt ook gerookt op iets soortgelijks. Hij kostte ook iets van 90 euro. Er gaat (tot nu toe) enkel vis op. Zodra het weer weer een beetje aangenamer wordt mag hij weer aan het werk :)
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3202596
Wij roken sinds 13 februari met een tafelrookoven (op het gas), geweldig!!! En overheerlijk.

En dan maak ik ook nog dit zelf:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Fioon
#3202600
Pauline schreef:Wij roken sinds 13 februari met een tafelrookoven (op het gas), geweldig!!! En overheerlijk.

En dan maak ik ook nog dit zelf:
Afbeelding
Mooi!!
Door eelke
#3202608
Zou ik ook blij van worden!!

Ik zou nog wel eens zoiets willen, maar ik zou niet weten wat ik er in wil roken, maar gewoon voor de heb;

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3202619
eelke schreef:Zou ik ook blij van worden!!

Ik zou nog wel eens zoiets willen, maar ik zou niet weten wat ik er in wil roken, maar gewoon voor de heb;

Afbeelding
Die hebben wij dus, echt een geweldig ding!
Door keetje
#3202623
eelke schreef:Zou ik ook blij van worden!!

Ik zou nog wel eens zoiets willen, maar ik zou niet weten wat ik er in wil roken, maar gewoon voor de heb;

Afbeelding
Die gaan toch op het gas? Die heb ik altijd aan willen schaffen. Is dat makkelijk om te doen? Of staat dan je hele kamer vol rook? Dat kan ik niet hebben met een astmatische gaai.
Door keetje
#3202625
BusKay schreef:We gaan weer een uitbreiding doen op malen, drogen en worst draaien...

We gaan nu ook roken en wel met deze...

Afbeelding

Dus soon hammetjes, makreeltjes, zalm, gerookt spek, gerookte worst etc. etc.
Ben zeer in m'n nopjes... :cool: :cool:

Afbeelding

Sorry modjes.. foto een beetje groot.. maar hier stinken de potjes niet :biggrin2: :biggrin2:
Me even in verdiept. Die dingen zijn 3 in 1? BBQ, rookoventje en vuurpot? Ook erg leuk. Ik ga me verder verdiepen. Wij willen ook roken. Alleen snap ik het verschil niet tussen koud en warm roken. Behalve dan de temperatuur. (Neem ik aan) want hoe kan je koud roken. Die rook zal toch gemaakt moeten worden? *****Sprak zij blont*** :-[
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door