Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door boerboel abel
#320232
Hallo,

onze Boerboel Lucy (9 maanden oud) is eergisteren voor 't eerst loops geworden.
Haar 'vent' Abel (14 maanden) vind dat wel een beetje interessant, maar doet er nog niet veel mee.
Ze wonen in onze schuur en op het achtererf; we willen (nog) niet dat Lucy gedekt wordt dus voor de zekerheid hebben we ze nu van elkaar gescheiden - ieder een half erf dus.
't Is wel sneu, Lucy is nogal aan Abel gehecht en ze kan toch zoooo sip kijken ! Is 't echt nodig om ze gedurende de hele loopsheid uit elkaar te houden ? - wanneer we met het stel gaan lopen, of bij een andere gelegenheid bij elkaar laten, duikt Abel niet direct op haar.
Door rees
#320236
Nu kan het nog geen kwaad maar de teef komt ook in de gewillige periode.
Gaat de staart opzij en ze gaat met haar doos knijpende bewegingen maken . (Onze Cleo doet dat )
En dat is bij Cleo meestal na de derde week.
En de anderen teef wil het helemaal niet en daar komt ook geen reu bij die krijgt geen kans :)

Maar als ik jou was zou ik het wel heel goed in gaten houden en ze zoveel mogelijk apart houden.

Hoop dat je er wat aan hebt
succes ermee :)
Door Helen
#320238
Tja, voor die paar weekjes zou ik ze zeker uit elkaar houden. Een moment van onoplettendheid is voldoenden. Zie het maar als een goede oefening voor de teef om zichzelf zonder haar vriendje te kunnen redden!!
Door Truus
#320299
Hou ze wel in de gaten want een reu kan makkelijk de omheining afbreken als hij bij een loopse teef wil hoor.
Is het goed afgezet?
Door boerboel abel
#320309
Die omheining heeft-ie veel respect voor - 't is schrikdraad ...
Hooguit moet ik denken aan andere honden die ons schrikdraad nog niet kennen, en d'r over heen (proberen te) springen.
Door Laura2004
#320332
Ziggy is ook pas loops geweest (ook voor het eerst) en Kai was de eerste week heel rustig. Hij probeerde geen een keer te rijden, maar de tweede week van de ene op de andere dag flipte hij ineens door. Ze konden nog geen seconde bij elkaar zijn, want dan zat hij er al op. Heel de dag hijgen, kwijlen, piepen en blaffen. Ik werd er gek van.
Dus geloof me dat gedrag komt echt wel! ;) En ik zou het zekere voor het onzekere nemen en ze apart houden, want het gedrag van de reu kan binnen een seconde omslaan ook tijdens een wandeling en zie een sterke boerboel er maar vanaf te krijgen. Lijkt me niet makkelijk. Nou succes ermee!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door