Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door judith1967
#3200785
BlissSpirit schreef:Super. De fles die vandaag werd bezorgt, ter compensatie, was keurig verpakt en ook lekvrij Afbeelding Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Ze geven wel goede service! :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door joel
#3201460
Diego schreef:Jazeker wil ik dat doen! Doe ik nu meteen even :)

Heb nu ook maar een berichtje op hun fb pagina gezet met deze vraag.
Lees dit topic nu pas, ben benieuwd of je al reactie heb gehad?
Door Diego
#3201939
Ik heb antwoord via de fb site. :
Dear Anne Grê The rosemary extract is extracted from dried rosemary, but in which way this is done, we don’t know right now.
We will try to find out.
Please bear in mind that Rosemary extract is added in a very small portion.
Added in this way to the salmon oil, there is not a health problem.
We don’t know what you have found on the internet, but everything you give to your pet has a good and a bad side.
Many things taken in huge portions in a wrong and unbalanced way can result in a health problem. Best regards Lotte Pedersen.

Gebruikersavatar
Door joel
#3202183
Goed dat je bericht hebt gehad en ze zijn eerlijk dat ze niet precies weten hoe en wat er gebeurd na het drogen. Verder beetje standaard antwoord, "zo'n kleine hoeveelheid is niet schadelijk", maar ze vergeten wel dat je het ws wel dagelijks gebruikt en sommige honden hun leven lang.......
Door Lizzy
#3202209
joel schreef:Goed dat je bericht hebt gehad en ze zijn eerlijk dat ze niet precies weten hoe en wat er gebeurd na het drogen. Verder beetje standaard antwoord, "zo'n kleine hoeveelheid is niet schadelijk", maar ze vergeten wel dat je het ws wel dagelijks gebruikt en sommige honden hun leven lang.......
Ik snap dat jij (en wij) niet blij zijn met het rozemarijnextract verhaal. Maar ja, je moet op een gegeven moment wel kiezen uit twee kwaden.... Geen visolie geven is mogelijk een probleem (doordat je hond te weinig omega 3 vetzuren binnen krijgt), wel visolie geven is ook een probleem (om meerdere redenen dan stoffen die toe worden gevoegd, ik vind het voor het milieu alleen al een probleem). Want met visolie komen altijd stoffen die je liever niet hebt. BHA en BHT, dat wil je pas echt niet. Maar vitamine E is ook niet alleen maar geweldig, want vitamine E wordt eigenlijk altijd synthetisch vervaardigt (neem deze site bijv. https://keystoneind.wordpress.com/2013/ ... nt-page-1/). Of er zit rozemarijnextract in en daar zijn we ineens ook niet meer blij mee. Maar er zijn dus nu veel brokmerken die de brok conserveren met rozemarijnextract. Ik ben er bijna zeker van dat de hoeveelheid rozemarijnextract die de hond dan binnen krijgt vele malen hoger is dan wanneer je hem dagelijks visolie geeft (je hoeft natuurlijk niet elke dag visolie te geven).

Dus tja. Je wordt door de hond of door de kat gebeten. Het beste gingen we allemaal terug naar de natuur. Voerde je je hond alleen nog maar echte wilde dieren en echte wilde planten, bessen, zaden en knollen. En het beste dronk je hond super schoon mineraalwater uit een schoon beekje en niet dat hormoon/medicijnen/metalen-water uit de kraan. Ademende hij ook geen uitlaatgassen in. Dat geldt voor je hond, dat geldt voor jouzelf (en voor mij en voor iedereen).

Ik blijf voorlopig gewoon deze visolie aan mijn honden geven. En daarnaast geef ik ze dan weer wat chlorella om de mogelijke schadelijke stoffen die het rozemarijnextract met zich mee brengt te absorberen. Maar gut, 1 keer lekker diep inademen hier in mijn heerlijke stadse achtertuin en we hebben allemaal genoeg schadelijke stoffen ingeademd voor de rest van de week :-X (waarmee ik maar wil zeggen dat het rozemarijnextract maar een minimaal issue is vergeleken bij de vervuiling waar we iedere dag mee te maken hebben tenzij je in noord Zweden woont).
Gebruikersavatar
Door joel
#3202286
Lizzy schreef:Ik snap dat jij (en wij) niet blij zijn met het rozemarijnextract verhaal. Maar ja, je moet op een gegeven moment wel kiezen uit twee kwaden.... Geen visolie geven is mogelijk een probleem (doordat je hond te weinig omega 3 vetzuren binnen krijgt), wel visolie geven is ook een probleem (om meerdere redenen dan stoffen die toe worden gevoegd, ik vind het voor het milieu alleen al een probleem). Want met visolie komen altijd stoffen die je liever niet hebt. BHA en BHT, dat wil je pas echt niet. Maar vitamine E is ook niet alleen maar geweldig, want vitamine E wordt eigenlijk altijd synthetisch vervaardigt (neem deze site bijv. https://keystoneind.wordpress.com/2013/ ... nt-page-1/). Of er zit rozemarijnextract in en daar zijn we ineens ook niet meer blij mee. Maar er zijn dus nu veel brokmerken die de brok conserveren met rozemarijnextract. Ik ben er bijna zeker van dat de hoeveelheid rozemarijnextract die de hond dan binnen krijgt vele malen hoger is dan wanneer je hem dagelijks visolie geeft (je hoeft natuurlijk niet elke dag visolie te geven).

Dus tja. Je wordt door de hond of door de kat gebeten. Het beste gingen we allemaal terug naar de natuur. Voerde je je hond alleen nog maar echte wilde dieren en echte wilde planten, bessen, zaden en knollen. En het beste dronk je hond super schoon mineraalwater uit een schoon beekje en niet dat hormoon/medicijnen/metalen-water uit de kraan. Ademende hij ook geen uitlaatgassen in. Dat geldt voor je hond, dat geldt voor jouzelf (en voor mij en voor iedereen).

Ik blijf voorlopig gewoon deze visolie aan mijn honden geven. En daarnaast geef ik ze dan weer wat chlorella om de mogelijke schadelijke stoffen die het rozemarijnextract met zich mee brengt te absorberen. Maar gut, 1 keer lekker diep inademen hier in mijn heerlijke stadse achtertuin en we hebben allemaal genoeg schadelijke stoffen ingeademd voor de rest van de week :-X (waarmee ik maar wil zeggen dat het rozemarijnextract maar een minimaal issue is vergeleken bij de vervuiling waar we iedere dag mee te maken hebben tenzij je in noord Zweden woont).
Er zijn meer vissen in de zee, je hoeft niet te kiezen uit Grizzly of niets.

Ik denk dat het een groot verschil maakt waarom je de visolie geeft, de een geeft het als een extraatje, tis gezond enz. dan zou een paar ml per dag niet zo uitmaken en snap ik dat je deze olie blijft geven.
Wij geven de visolie omdat hij zonder visolie weer niet kan lopen van de pijn.
Dan maak ik dus de afweging om geen 24 ml Grizzly zalmolie pd te geven maar 6 ml Doils pd (en nee, heb geen aandelen ;) ) Maar dan vind ik dus de hoeveelheid rozemarijnextract in die hoeveelheid dus wel belangrijk. Zeker als hij dit dus wel elke dag nodig heeft, zijn leven lang!
Voor mij bevestigt de mail die terug gestuurd is dat wij voor onze hond de beste keuze hebben gemaakt.
Door Parelridder
#3202314
Ik geef ook de voorkeur aan een geconcentreerdere visolie, zodat je met een veel minder aantal ml. (daardoor zowel minder anti-oxidanten als verontreinigende stoffen) de DHA/EPA/ETA kunt geven. Doils Vitaal en Solgar triple strength bevallen mij prima.
Door Lizzy
#3202315
joel schreef:Er zijn meer vissen in de zee, je hoeft niet te kiezen uit Grizzly of niets.
Oh maar daar doelde ik ook niet op hoor. Maar visolie : daar zit of vitamine E in, of BHA/BHT of rozemarijnextract. Je kunt eigenlijk geen visolie kopen zonder een van deze toevoegingen. En als je geen rozemarijnextract wilt, dan denk ik dat je het beste een visolie kunt geven met een natuurlijke vorm van vitamine E. Geen synthetische. Maar kom er maar eens om.
Ik denk dat het een groot verschil maakt waarom je de visolie geeft, de een geeft het als een extraatje, tis gezond enz. dan zou een paar ml per dag niet zo uitmaken en snap ik dat je deze olie blijft geven.
Wij geven de visolie omdat hij zonder visolie weer niet kan lopen van de pijn.
Dan maak ik dus de afweging om geen 24 ml Grizzly zalmolie pd te geven maar 6 ml Doils pd (en nee, heb geen aandelen ;) ) Maar dan vind ik dus de hoeveelheid rozemarijnextract in die hoeveelheid dus wel belangrijk. Zeker als hij dit dus wel elke dag nodig heeft, zijn leven lang!
Voor mij bevestigt de mail die terug gestuurd is dat wij voor onze hond de beste keuze hebben gemaakt.
Oh ja, in jouw geval geef ik je echt 2000% gelijk! Met die hoeveelheden ging ik ook voor een ander merk! (met, nogmaals, een natuurlijke vitamine E).
Door Lizzy
#3202320
(ben er overigens inmiddels wel zeker van dat het reinigingsproces van de visolie ook niet gepaard gaat met alleen wat stoom....).
Gebruikersavatar
Door pike
#3202362
En misschien is het ook wel een goed idee om de verschillende soorten af te wisselen: Dan eens visolie met rozemarijnextract, dan eens visolie met vit. E. :-\
Gebruikersavatar
Door joel
#3202442
Lizzy schreef:(ben er overigens inmiddels wel zeker van dat het reinigingsproces van de visolie ook niet gepaard gaat met alleen wat stoom....).
Ja, dat is ook zo, net wat je zegt zoek uit al die vis-oliën maar eens de meest gezonde met de minste toevoegingen en 'rommel'....
pike schreef:En misschien is het ook wel een goed idee om de verschillende soorten af te wisselen: Dan eens visolie met rozemarijnextract, dan eens visolie met vit. E. :-\
Ja, afwisselen van bv. 2 verschillende soorten olie zou misschien ook een optie kunnen zijn, als je het in kleine hoeveelheden heeft
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door