Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Suzanne
#3201832
In verband met problemen met Tristan's nagels wil ik, mede op aanraden van de DA, biotine gaan geven.
Ik ben er niet voldoende in thuis; hoe herken ik het ene middel van het andere ;-) en welke zou goed zijn ;-)?

Suzanne
Gebruikersavatar
Door joel
#3201868
Suzanne schreef:In verband met problemen met Tristan's nagels wil ik, mede op aanraden van de DA, biotine gaan geven.
Ik ben er niet voldoende in thuis; hoe herken ik het ene middel van het andere ;-) en welke zou goed zijn ;-)?

Suzanne
Wat voor problemen heeft hij dan precies? En waarom kon de DA dan geen goed merk adviseren?

Biotine heb je in veel verschillende vormen, als je een hoge dosering wil geven is Puritan's pride 5.000 Mg/10.000 Mg wel een goeie.
Maar is natuurlijk ook afhankelijk waarvoor je het wilt gaan inzetten!
Door Suzanne
#3201899
Dank voor de tip... is dat ook in NL te verkrijgen? Ik vind wel een website maar dat is in amerika.. en daar heb ik slechte ervraingen mee, daar bestel ik niets meer ;-)

Suzanne
Door Parelridder
#3201905
Ik weet niet wat er a/d hand is met de nagels en hoeveel de arts zou willen supplementeren, maar is het geen optie om in plaats van een biotine supplement dagelijks 1 eierdooier (zonder het wit, i.v.m. de avidine) te geven? En bijv. een theelepel gemalen noten? Of heft jouw hond een dosering nodig die niet middels voeding te verstrekken is?
Door Suzanne
#3201910
Hm... eierdooier zou kunnen.... maar is dat niet "link" op termijn? ;-)
Omdat je dan het eiwit mist? Kortdurend is het geen probleem natuurlijk.

Het is een sheltie van ca 8,5 kg... is dan 1 per dag niet teveel? Of kan dat tijdelijk wel? ;-)

Noten.. kan ook... aan welke noten moet ik dan denken? Daar heb ik me nooit in verdiept merk ik ;-)
Rauw ook..? Hoe kom ik daaraan? ;-)

Het is bedoeld als ondersteuning. Er is een probleem geweest maar dat lijkt nu nog effect te hebben op de kwaliteit van de nagels. Dit komt waarschijnlijk ook weer op termijn "vanzelf" goed maar ik wil graag ondersteunen met iets; hij loopt nu al weken met een sokje aan en dat kan... ;-) maar kan natuurlijk ook niet zo blijven.

Suzanne
Door Lizzy
#3201916
Suzanne schreef:Hm... eierdooier zou kunnen.... maar is dat niet "link" op termijn? ;-)
Omdat je dan het eiwit mist? Kortdurend is het geen probleem natuurlijk.


Het is een sheltie van ca 8,5 kg... is dan 1 per dag niet teveel? Of kan dat tijdelijk wel? ;-)

Noten.. kan ook... aan welke noten moet ik dan denken? Daar heb ik me nooit in verdiept merk ik ;-)
Rauw ook..? Hoe kom ik daaraan? ;-)

Het is bedoeld als ondersteuning. Er is een probleem geweest maar dat lijkt nu nog effect te hebben op de kwaliteit van de nagels. Dit komt waarschijnlijk ook weer op termijn "vanzelf" goed maar ik wil graag ondersteunen met iets; hij loopt nu al weken met een sokje aan en dat kan... ;-) maar kan natuurlijk ook niet zo blijven.

Suzanne
Nee, juist niet, dat is juist niet link. Alleen het eiwit geven, dat is link. Je kunt prima 1 maal per dag 1 dooier aan een Sheltie geven.

Amandelen en walnoten zijn rijk aan biotine.
Gebruikersavatar
Door joel
#3201937
Suzanne schreef:Hm... eierdooier zou kunnen.... maar is dat niet "link" op termijn? ;-)
Omdat je dan het eiwit mist? Kortdurend is het geen probleem natuurlijk.

Het is een sheltie van ca 8,5 kg... is dan 1 per dag niet teveel? Of kan dat tijdelijk wel? ;-)

Noten.. kan ook... aan welke noten moet ik dan denken? Daar heb ik me nooit in verdiept merk ik ;-)
Rauw ook..? Hoe kom ik daaraan? ;-)

Het is bedoeld als ondersteuning. Er is een probleem geweest maar dat lijkt nu nog effect te hebben op de kwaliteit van de nagels. Dit komt waarschijnlijk ook weer op termijn "vanzelf" goed maar ik wil graag ondersteunen met iets; hij loopt nu al weken met een sokje aan en dat kan... ;-) maar kan natuurlijk ook niet zo blijven.

Suzanne

Kun je omschrijven wat het probleem was/is? Nagel gescheurd, of los, likt hij er veel aan? Sommige 'problemen kan je met voeding niet oplossen. Meer in die zin, dat voeding niet altijd genoeg aan vitamine/mineralen enz kan voorzien.
Ik geef als voorbeeld, dat onze hond bv veel Niacinamide nodig had en ik dat ook via de voeding wilde geven, maar in voeding zit lang niet de benodigde hoeveelheid Nia die hij eigenlijk nodig had, snap je? Dus soms ben je wel genoodzaakt om een suplement erbij te geven. Neemt niet weg dat een ei en noten wel gezond en lekker zijn ;)

Waarom heeft hij een sokje aan? Kan het zijn dat een sokje drukpijn geeft aan zijn nagel?
Suzanne schreef:Dank voor de tip... is dat ook in NL te verkrijgen? Ik vind wel een website maar dat is in amerika.. en daar heb ik slechte ervraingen mee, daar bestel ik niets meer ;-)

Suzanne
Ja hoor, bij
http://www.bodyenfitshop.nl/vitamines/b ... ans-pride/
Door Suzanne
#3202017
Het is nogal een verhaal om op te schrijven en dat vind ik voor een openbaar forum op dit moment niet geschikt ;-)
Hij heeft schade gehad in zijn voetje en waarschijnlijk heeft nu daardoor op dit moment verzwakte nagels in precies dat voetje. De nagels lijken / zijn kwetsbaarder en minimaal 1 nagel zit losser dan de bedoeling is. Dit kom waarschijnlijk op termijn ook zonder "hulpmiddelen" wel goed maar omdat hij nu mankt (ivm pijn aan / door de nagel) lijkt het de DA en mij goed om 'm te helpen met een supplement.

Ik dek (in overleg met de DA) de zere teentjes / het voetje af met een stukje zeemleer met daaroverheen een sokje, zodat er in geen geval vuil in / tussen kan komen. Hij belast dan buiten zijn voetje relatief normaal. Niet optimaal maar goed genoeg om de gewone wandelingen mee te doen.
(binnenshuis geen sokje oid).

Tussen 2 teentjes (de middelste teentjes) is het ietsje rood.

Gelukkig niet meer ontstoken; die fase hebben we ook gehad ;-(( Nagelbedontsteking.
DAT is gelukkig over.

Suzanne
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3202044
Als we niet meer weten over de aandoening is het moeilijk oordelen, maar ik vind het een beetje vreemde link naar een supplement.

Biotine helpt bij de opbouw van o.a. nagels. Maar méér biotine wil niet per see zeggen méér/betere nagels. Als er voldoende biotine in een dieet zit én opgenomen wordt door de hond, dan heeft meer geven geen zin. Enkel bij slechte nagels door een biotinetekort heeft aanvulling direct zin.

Ik zou daarom geen supplement geven. Hooguit wat Lizzy zegt, eens een eidooier extra ofzo. Zorgen dat er genoeg biotine in je menu zit, maar niet veel meer dan nodig.

PS: al die knipoogsmileys maken je serieuze vragen wat lastig lezen, als ik zo vrij mag zijn om dat te zeggen.
Door Suzanne
#3202112
Ik begrijp dat het lastig is zonder context maar ik heb inmiddels "the hard way" geleerd dat dit forum openbaar is en ik wil gewoon een aantal dingen niet openbaar neerzetten.

Ondertussen ben ik meer geholpen dan jullie wellicht beseffen ;) waarvoor mijn hartelijke dank!

Suzanne
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3202220
En zoals wel vaker bij jou bedenk ik mezelf: verbaas je niet, verwonder je slechts....

Veel succes met je misterieuze en geheime probleem.
Door Suzanne
#3202252
Kaela schreef:En zoals wel vaker bij jou bedenk ik mezelf: verbaas je niet, verwonder je slechts....

Veel succes met je misterieuze en geheime probleem.
Dank je wel. het komt wel goed hoor. Maar ik heb inmiddels uitermate vervelende ervaringen van het delen van informatie op dit forum. Ik krijg de dingen die ik hier neerzet via een omweg weer terug van mensen die hier geen lid zijn. Dat voelt niet fijn. Dus ik ben er mee gestopt om achtergrond informatie te geven. Zelfbescherming.

Als ik een vraag heb zal ik die stellen maar dan wordt het dus echt "zonder context".

Dat is het nadeel van een openbaar forum.

Suzanne
Door Martine-Tom
#3202256
Suzanne schreef:Dank je wel. het komt wel goed hoor. Maar ik heb inmiddels uitermate vervelende ervaringen van het delen van informatie op dit forum. Ik krijg de dingen die ik hier neerzet via een omweg weer terug van mensen die hier geen lid zijn. Dat voelt niet fijn. Dus ik ben er mee gestopt om achtergrond informatie te geven. Zelfbescherming.

Als ik een vraag heb zal ik die stellen maar dan wordt het dus echt "zonder context".

Dat is het nadeel van een openbaar forum.

Suzanne
Nadeel is nu dat er geen gerichte info gegeven kan worden omdat het verhaal niet volledig bekend is, en dat men gaat speculeren....wat nog veel vervelender is dan de waarheid die verspreid word ;)
Just my 2 cents...
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3202258
Martine-Tom schreef:Nadeel is nu dat er geen gerichte info gegeven kan worden omdat het verhaal niet volledig bekend is, en dat men gaat speculeren....wat nog veel vervelender is dan de waarheid die verspreid word ;)
Just my 2 cents...
Precies. Ik heb de moeite wel genomen om te antwoorden, maar het geheimzinnige en moeilijkdoennerij smaakt me eigenlijk helemaal niet. Alleen maar omdat de info mogelijk niet op dit openbare, voor ieder persoon met internet te lezen forum blijft.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3202260
Martine-Tom schreef:Nadeel is nu dat er geen gerichte info gegeven kan worden omdat het verhaal niet volledig bekend is, en dat men gaat speculeren....wat nog veel vervelender is dan de waarheid die verspreid word ;)
Just my 2 cents...

Waar ging dit over...oh ja...een nageltje. ::)
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door