Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Lia*
#3202052
Morgen een afspraak om 12.15 uur bij de DA met mijn Vixxen. Ze wordt deze maand 14 jaar. Ze gaat steeds meer "hoesten''. Ik kan niet zeggen dat ze het benauwt heeft, maar bij inspanning hoest ze vaker. Het is ook niet echt een hoest, ze kucht meer en na afloop een soort rocheltje. Benauwt heeft ze het niet. Ze eet als een bootwerker en vindt alles lekker. Overal wil ze bij zijn, maar soms hoort ze het niet als er iets gaande is. Ik reken op hart en longen. Nu hopen dat er een pilletje is om het hoesten lichter te maken. Ik wil mijn Vixxen nog wel een poosje houden.
Door Lizzy
#3202058
He getsie.... Ik hoop dat het meevalt. Ik weet niet of ze veel buiten in het bos loopt en wel eens risicogedrag vertoont maar anders zou ik ook om een Franse hartworm mestonderzoek vragen :-X
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#3202072
Lizzy schreef:He getsie.... Ik hoop dat het meevalt. Ik weet niet of ze veel buiten in het bos loopt en wel eens risicogedrag vertoont maar anders zou ik ook om een Franse hartworm mestonderzoek vragen :-X
Ik zou echt niet weten hoe ze daar ooit in contact moet zijn geweest, nee dat sluit ik uit. Haar moeder lag dood in haar mandje op 12 jarige leeftijd. Ze heeft 5 nestjes gehad met mooie pupjes. Een dochter en een klein dochter zijn bij mij. Beiden super heerlijke meiden. Duim voor Vixxen morgen rond 12.15 uur. Als er een pilletje is om het hoesten te voorkomen ben ik al blij.
Door Lizzy
#3202075
*Lia* schreef:Ik zou echt niet weten hoe ze daar ooit in contact moet zijn geweest, nee dat sluit ik uit. Haar moeder lag dood in haar mandje op 12 jarige leeftijd. Ze heeft 5 nestjes gehad met mooie pupjes. Een dochter en een klein dochter zijn bij mij. Beiden super heerlijke meiden. Duim voor Vixxen morgen rond 12.15 uur. Als er een pilletje is om het hoesten te voorkomen ben ik al blij.
OK, ik snap het (het eten van gras waar smerige kleine slakjes zich op schuil houden kan al voldoende zijn trouwens). Ik hoop op een pilletje, fingers crossed!
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#3202516
Het is een veel voorkomend ouderdoms kwaaltje. Ze heeft vocht afdrijvende tabletjes gehad en een tabletje om het hart/de hartklep te stimuleren. Over 14 dagen terug om te kijken hoe ze er op reageert. En daarop de medicatie aan te passen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door