Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door evelyn02
#3201785
Wij hebben een glasplaat onder de kachel. Zelf het model ontwerpen (met rondingen van de kachel mee). Het bevalt ons goed.
Door zurca
#3201848
keetje schreef:Wij hebben ondertussen, mede door de enthousiaste verhalen hier, een klovertje aangeschaft. :biggrin2:
:biggrin2:
Wat voor eentje is het geworden?
Met de kachel is het (weer)ubbeles. Hij lekt weer en nu is er ook een steen gesprongen. Ellende al vanaf het eerste begin, lekken, gietijzeren rand gescheurd, stenen los en nu weer lekken en een steen gescheurd.Waarschijnlijk gewoon een gevalletje maandagmorgenmonster. Gewoon dikke pech dus.
De Altechfabriek pakt het netjes op en nu kan ik een nieuwe kachel krijgen. Nouja, nieuw, hij heeft 2 keer gefikt op een beurs. Is dus netjes ingestookt. En de onze zit ook in het 2de stookseizoen dus dat lijkt me redelijk. De kachel die ze nu voor ons hebben is zwart grijs en ze zijn dan ook nog genegen het zwart in grijs over te spuiten. Ik moet overleggen met meneer Keetje, die zit op cursus en ik kan hem niet bereiken maar eigenlijk lijkt me dat een goede deal.
Kan ik gelijk iets anders eronder laten leggen. De onderplaat is gewoon te klein, als er nu al iets uitvalt heb ik gelijk brandplekken in mijn vinyl. Misschien grote witte plavuizen ofzo? Iemand een idee?
Wat een pech zeg! Wel netjes dat ze het van de fabriek zo oppakken...Ik hoop dat er straks met de "nieuwe" kachel geen problemen meer zijn!
Door keetje
#3201874
Het klovertje is een Holzspalter Spalty (What's in a name :biggrin2: ) We hebben berken hout, mooie stammetjes en hij kan het prima hebben, een genot, je zou er zowat een hobby van gaan maken. :)

Ja, ik denk dat we inderdaad voor die "nieuwe" kachel gaan. Glasplaat eronder gaan het niet worden, ik heb heel slechte ervaringen met een glazen onderplaat. Ten eerste als er iets onder komt, onze vloer is niet 100%vlak, dan blijf je dat zien en als er iets opvalt knettert het uit elkaar. Zag ik bij een vriendin gebeuren, die vind nu, na 4 maanden nog steeds glassplinters.
Ik ga eens vragen of ze bij Altech niet een grotere onderplaat hebben en anders een paar grote maat plavuizen eronder. Als de kachel toch vervangen gaat worden kan dat schuiven we de pijp iets in. We zien het wel. Meneer Keetje moet ook even zijn zegje doen natuurlijk, al heb ik eigenlijk gewoon al beslist hoor. Maar voor de vorm. ;D :biggrin2:
Door eelke
#3201877
Hoe ver steekt je plaat nu ervoor uit dan? Al is jouw kachel ook wel hoog dacht ik toch? Dan valt het verder denk ik. Hier een metalen zwartgespoten plaat en dat werkt wel prima. Al kan de pvc vloer er wel tegen als ik eens erg onhandig doe en er een kooltje wegschiet.

Hier is het hout op >:( we hebben nog gedroogd hout maar dat ligt bij de ouders van een vriend, en we hebben nog heeeeeeeeeeeeeeel veel gekapt hout van afgelopen seizoen, maar nu dus de cv aan.
De houthandel waar ik restafval haalde adverteert steeds dat er uit de container buiten gehaald kan worden, maar ik kijk twee keer per week in die container, maar er zit nooit wat in :(
Door keetje
#3201919
Onze plaat ligt ligt tot 26 centimeter voor de kachel maar daar waar het eventueel uitvalt is 52 cm hoog. Dus het valt dan best wel hard. We lossen het nu op door tijdens het vullen een blik (als in stoffer en blik) ervoor te houden maar voor we dat deden is er 1 keer iets uitgevallen dat toch 3 brandgaatjes veroorzaakt heeft in het vinyl. Ballen. Ik heb ook al gedacht om er een onderplaat van bijv. een vuurkorf voor te leggen als ik stook maar die dingen zijn dan weer niet los te krijgen. De zeeman zou ook aan boord iets kunnen hobbyen maar als die terug komt is het stookseizoen voorbij en daarbij komt dat het ook wat moeilijk is om in het vliegtuig, vanaf far-far-away zo'n plaat/bak mee te zeulen. Vooral nu die bagageregels in vliegtuigen strenger zijn. We zien het wel. Vanavond komt hij thuis van een cursus dus dan moeten we dat maar eens even doorspreken.
Door evelyn02
#3201921
keetje schreef:
Ja, ik denk dat we inderdaad voor die "nieuwe" kachel gaan. Glasplaat eronder gaan het niet worden, ik heb heel slechte ervaringen met een glazen onderplaat. Ten eerste als er iets onder komt, onze vloer is niet 100%vlak, dan blijf je dat zien en als er iets opvalt knettert het uit elkaar. Zag ik bij een vriendin gebeuren, die vind nu, na 4 maanden nog steeds glassplinters.
2:
Wij hebben gehard glas en daar valt geregeld wat op, maar dat is geen probleem. Dat klapt niet uit elkaar gelukkig!
Door eelke
#3201965
Glasplaat lijkt me verschrikkelijk, zeker met een niet vlakke vloer. Daar gaat dan toch vuil onder kruipen wat je vervolgens ziet?

Onze vloerplaat is 80 x 80 denk ik, dus die steekt best een eindje voor de kachel uit.
Door keetje
#3201990
eelke schreef:Glasplaat lijkt me verschrikkelijk, zeker met een niet vlakke vloer. Daar gaat dan toch vuil onder kruipen wat je vervolgens ziet?

Onze vloerplaat is 80 x 80 denk ik, dus die steekt best een eindje voor de kachel uit.
Dat was ook mijn gedachte maar nu lees ik op het WWW dat je er dan een siliconen(plak)band tussen kan zetten zodat er geen huisdierharen (hoe weten ze dat ik huisdieren heb ;) ) etc. onder kunnen komen.
**Gaat met meetlint naar kachel** Mijn onderplaat is 100 cm breed en 70cm diep. Kachel is 60cm breed dus 20 cm aan iedere zijkant over. Vrij overbodig. Maar aan de voorkant, waar het wel nodig is is er maar iets van 22 cm over. De kachel deuronderkant zit op 52 cm dus als er iets uitvalt zit het zo voor de grondplaat.
Door keetje
#3206046
Nou, het is zo ver. Vanmorgen bericht gekregen dat we 6 april de nieuwe kachel krijgen van Altech. Tot die tijd stook ik nog lekker door.
Ik heb zo'n reuze plezier van ons klovertje, hadden we jaren eerder moeten aanschaffen. Ik kloof de blokken die we nu hebben nog een keer door de midden en nu brandt de kachel veel beter.
Gebruikersavatar
Door EliScooby
#3219150
Het mag wel snel weer warmer worden vind ik. Nog ff en de kachel mag hier weer aan, brrrr.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3219157
Hier issie weer even aan. Brrrr, na een paar dagen geen zon is het toch net wat te fris in huis :cold:
Gebruikersavatar
Door Hope
#3219163
Angelique schreef:Hier hebben we 'm gisteravond ook een slinger gegeven hoor...brrrr, was vernikkelen :-X
Wij ook, het was nog maar 18 graden in huis.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door