Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door jasmijn
#3201800
Zou wel handig zijn idd, idioten die dieren misschandelen horen geen dieren meer te mogen bezitten.

Verbod op dieren houden met als je de regel overtreed directe in beslagnamen en een flinke boeten wegens het overtreden van de straf!
Zo zorg je in idergeval dat anderen dieren ellende word bespaart.
Door Lida. S
#3201830
jasmijn schreef:Zou wel handig zijn idd, idioten die dieren misschandelen horen geen dieren meer te mogen bezitten.

Verbod op dieren houden met als je de regel overtreed directe in beslagnamen en een flinke boeten wegens het overtreden van de straf!
Zo zorg je in idergeval dat anderen dieren ellende word bespaart.
Mee eens, maar juist het handhaven van de wet is een probleem. Wie controleert het?
Door frodo quin
#3201843
Ik volg Lida. Ik woon in België en daar is het slechter gesteld met dierenwelzijn dan in Nederland, maar ik heb de indruk dat het probleem niet enkel een gebrekkige wetgeving is, maar dat er nauwelijks controle is, dit zowel voor BE als NL. Uiteindelijk ben je helemaal niets met wetten als daar verder niets mee gedaan wordt, of er zodanig soepel mee wordt omgegaan dat ze er net zo goed niet hadden kunnen zijn.

Wel goed dat de wetten er zijn hoor, al een stap in de goede richting.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door