Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Renner
#3201490
Onze Barbado pup van 5,5 maand heeft al weken lang hele vieze ogen. 's Ochtends zitten er echt dikke gele klodders in zijn ooghoeken en ook om het oog heen in de haren zit vuil. Door de dag heen maak ik het meerdere keren schoon. Ook heeft hij geregeld een snotneus. Weten jullie wat dit kan zijn (een verkoudheid lijkt me niet zolang duren?) ? En wat ik het beste kan doen?

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3201497
Renner schreef:Onze Barbado pup van 5,5 maand heeft al weken lang hele vieze ogen. 's Ochtends zitten er echt dikke gele klodders in zijn ooghoeken en ook om het oog heen in de haren zit vuil. Door de dag heen maak ik het meerdere keren schoon. Ook heeft hij geregeld een snotneus. Weten jullie wat dit kan zijn (een verkoudheid lijkt me niet zolang duren?) ? En wat ik het beste kan doen?

Alvast bedankt!
Ik zou deze voor de zekerheid even doorlezen:
http://www.dursydog.nl/advies/7330/neusuitvloeiing/
Gebruikersavatar
Door pluk
#3201499
Klinkt in ieder geval als een oogontsteking. Ik ging hiermee toch even naar de dierenarts.
Door Lizzy
#3201526
Ja, ik ging hier ook mee naar de dierenarts. Laat anders even een kweekje nemen van het snot. Dan weet je wat voor bacterie je eventueel moet bestrijden of dat je te maken hebt met een schimmel of gist. Want zo maar een AB kuur in zo'n pupje stoppen vind ik ook zo bleh. De oogjes kun je trouwens wel direct gaan druppelen met Similasan Nr 2 oogdruppels. Die kun je bij de drogist krijgen (gewoon voor mensen, maar dus ook te gebruiken voor je hond).

Heeft je pup ook koorts? En je schrijft "al weken" maar praat je hier dan over 2 weken of over langer? Is het toevallig begonnen na zijn laatste puppy enting?
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3201530
Mijn pup heeft dat ook gehad.
De dierenarts zei dat het iets met de ontwikkeling te maken had. Gelijktijdig met wisselen van de tandjes of zoiets? Er gebeurt zo ontzettend veel in zo'n lichaampje, het groeit zo hard.
Het is te lang geleden om het nog precies te weten.
Je verhaal deed me dit ineens weer herinneren. Het duurt inderdaad een tijdje, maar gaat vanzelf weer over.

Even met de DA overleggen kan natuurlijk nooit kwaad. ;)
Gebruikersavatar
Door Renner
#3201553
Bedankt voor jullie snelle reacties!

Ik was al van plan naar de dierenarts te gaan, omdat het nu te lang duurt. Ik denk dat het toch wel een week of drie aan de gang is. Maar wilde toch even jullie mening weten.

Hij heeft geen koorts, precies 39 graden. Het is volgens mij niet net zijn laatste enting begonnen, pas later.
Door tt-tjes
#3201642
Maar 39 kan wel verhoging zijn. Ligt ook aan hoe zijn temp normaal is. Chendo bijvoorbeeld heeft altijd een temp rond de 37.8. Als hij 39 heeft dan heeft hij koorts.
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3201666
tt-tjes schreef:Maar 39 kan wel verhoging zijn. Ligt ook aan hoe zijn temp normaal is. Chendo bijvoorbeeld heeft altijd een temp rond de 37.8. Als hij 39 heeft dan heeft hij koorts.


Als ik erop google heeft een hond een normaaltemperastuur als die tussen de 38 en 39 graden ligt toch?
Is 39 graden dan koorts?
Gebruikersavatar
Door pluk
#3201669
Dat ligt er dus aan wat de normaal waarde is.
Bij een hond met een normaalwaarde <38 zou ik bij 39 wel spreken van koorts.
Bij een normaal waarde van bijv 38,5 is 39 eerder verhoging.
Gebruikersavatar
Door Renner
#3201760
Lazy Garfield schreef:Als ik erop google heeft een hond een normaaltemperastuur als die tussen de 38 en 39 graden ligt toch?
Is 39 graden dan koorts?
Zo zag ik het inderdaad ook..Ik weet ook niet wat zijn normale temperatuur is, dit is de eerste keer dat ik het gemeten heb..Ik zal het straks nog eens meten en kijken of er een verschil is. Ik ga vanavond met hem naar de dierenarts dus we zullen zien..
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door