Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3201524
Vanmiddag heeft Aike Bandit behandeld.
Bandit loopt in draf wijdbeens.
Iemand op BP heeft me Aike geadviseerd, maar nou krijg ik haar toch niet meer gevonden zeg. :-\ Mocht degene dit lezen: ontzettend bedankt voor de tip!!! O0

Wat is Aike een fijne vrouw zeg! Zo rustig en ze neemt echt álle tijd.
Bandit bleek twee forse blokkades te hebben.
Zo bijzonder en zo rustig allemaal. :)

Bandit werd er ook helemaal ontspannen van en ging steeds platter liggen. :smitten:
Door hamada
#3201540
Wat fijn dat je ook zulke goede ervaringen hebt :) Blijft altijd persoonlijk natuurlijk.
Sam reageert ook erg relaxed op haar, hij valt aan het eind ook bijna in slaap. :smitten: :sleep3: En ik vind het een groot voordeel dat Aike aan huis komt.
Ben benieuwd hoe Bandit zich verder ontwikkelt qua klachten
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3201600
Heb jij me naar haar 'doorverwezen'?

Bandit is nog nooit naar een osteopaat geweest, ik ben ook wel benieuwd hoe hij zich gaat gedragen de komende dagen.
Het blijft een border collie die veel wil doen en nu toch echt eventjes een beetje meer moet rusten. ::)

Moet Sam vaak behandeld worden?
Hoe gaat het met hem de dagen na de behandeling? Merk je dat hij meer moe is o.i.d.?

Over 6 a 8 weken wil Aike Bandit nog eens zien/behandelen. Kijken hoe het dan gaat, omdat er toch forse blokkades zaten.
Pff. Hiervoor is de fysio er ook al 4 x mee bezig geweest. Het zou fijn zijn als het nu goed blijft gaan!
Door hamada
#3201612
Ja, ik heb haar website doorgegeven.
Sam was na de eerste behandeling rustig maar zat lekkerder in zijn vel dan ervoor. Hij had ook een blokkade in zijn rug en had moeite met lopen en springen. Was met zijn 7 jaar qua beweging een hoog bejaard hondje. De tweede dag na die behandeling kwam ik met hem in het bos en voor het eerst in maanden ging hij echt los: rennen, vliegen, springen.Voelde zich duidelijk beter, maar had daarna weer een paar dagen spierpijn.
Na een week of 6 heeft hij een tweede behandeling gehad en toen was het oke.
Een jaar later heeft hij weer een opfrisser gehad, want die plek blijft wat kwetsbaar.
Na iedere behandeling zorg ik dus nu wel dat hij even rustig gehouden wordt, want hij voelt zich dan zo veel beter dat hij te snel te hard wil.

Ik kan me voorstellen dat dat voor Bandit ook belangrijk is in de gaten te houden.
Ben heel benieuwd hoe hij er verder op reageert.
Door TomsBorders
#3201613
bij Kaya na de osteopaat (Erwin) was ze echt wel wat rustiger omdat ze van tijd untern aan het herstellen was intern. alleen na een week aan de riem werd dag 7 toch wel lastig haha.
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3202715
Hey, daar ben ik eindelijk weer!

Bedankt voor de reacties! N.a.v. je verhaal over Sam heb ik Bandit maar even niet los gelaten. Wat fijn om te lezen dat het Sam zoveel goeds gedaan heeft!!
TomsBorders, oei, een border collie een week aan de riem laten lopen... Kan me voorstellen dat het toen een beetje moeilijk werd. ;) Je kan ze een tijdje met hersenwerk zoet houden he, maar de lichamelijke energie wil er een keer uit. :) Gaat het nu goed met Kaya?

Bandit was de dag na de behandeling extra vrolijk. Zo fijn!
Vandaag ook nog trouwens!
Aike zei dat hij nog wel mee mocht draven, maar dat ik de eerste 3 dagen de afstand beter kon halveren.
Hij loopt veeeeel beter joh!! Hij maakte altijd hele kleine pasjes met zijn achterpoten waarbij hij ze hoog optilde. Nu maakt hij uitgestrekte passen, ze zijn zeker 2 x zo lang! :) Goh, ik ben zo blij met Aike (super bedankt Hamada!!). Zij behandeld veel meer dan alleen de wervel, ze maakt alle spieren weer los. Soort sportmassage zeg maar. :D

Vanmiddag op het hondenveld heeft Bandit een misstap gemaakt. Daar baal ik best van. Ik heb de rondjes gehalveerd en laat hem in een langzame draf meelopen zonder dat hij wijdbeens gaat lopen (zoals voor de behandeling). Ik heb Aike gevraagd of het wenselijk is dat ik zijn onderrug lichtjes masseer.

Ik ben ook in overleg over zijn tuig. Hij draagt nu een H-harnas en 'moet' altijd een druk op de lijn hebben (waarschijnlijk door zijn onzekerheid, zodat hij mij voelt). Die buikband drukt dan op het laatste stuk van het borstbeen. Misschien dat dat invloed heeft op die wervel en dat daardoor de wervel in zijn onderrug compenseert. Misschien denk ik wel veel te veel hoor ;). Maar stel nou dat een ander tuig veel op kan lossen....
Door TomsBorders
#3202756
hmm, ik weet niet, ze kan makkelijk een paar dagen rustig aan hoor, ook als ze loops is moet dat. Vind dat iedere hond ook af en toe rustig aan moet kunnen doen.
bij Kaya was niet veel aan de hand maar ik ga gewoon onderhoudend eens in het halfjaar. ze worden toch altijd belast op wat manieren (zeker bij de schapen) en om dat regelmatig te verlagen verlaag ik ook het risico tot overbelasting denk ik.
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3202760
Goh, wat goed zeg!
Dat is toch iets extra's wat je je hond geeft. Ik kan me voorstellen dat niet iedereen dat doet.
Kaya boft met jou!

Bandit kan ook goed een paar dagen rustig aan doen hoor ;) Maar een week wordt toch wel lastig, dan zie je dat er spanning opbouwt.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door