Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3201493
Vanmorgen was er met graffiti op de motorkap van mijn auto geschreven. De auto is anderhalf jaar oud, ik heb er heel lang voor gespaard en ik zal 'm hopelijk nog ca. 12 jaar rijden. Dat ding is me lief, hij maakt me mobiel!
Geklad op de motorkap was dan ook echt balen. Oók omdat ik dacht aan hoe het werkt met een plein waar afval op de grond geworpen is: ligt er eenmaal afval, dan pleurt een volgende z'n troep óók op de grond. Dus misschien was deze 1e graffiti voor een volgende een aanleiding er iets aan toe te voegen..??
Ik belde een schadeherstelbedrijf - ASN De Langen in Heerhugowaard - en hoorde dat ik niet de 1e was vanmorgen.. Ik mocht even langs rijden om de schade te laten beoordelen, dan konden ze zeggen of/hoe ze het konden verwijderen en wat daarvan de kosten waren. Ik besloot dat te laten beoordelen, dan kon ik altijd nog zien of ik die kosten kon dragen, danwel beter kon leren leven met de bekladde motorkap.
Tussen de middag kon ook, ze waren niet gesloten in lunchtijd. Ik trof ze met hun boterham, maar dat weerhield ze niet de auto gelijk binnen te zetten en met z'n drieen de graffiti te lijf te gaan. Met succes werd het allemaal verwijderd en met een auto 'als nieuw' red ik weer naar huis. Natuurlijk niet nadat ik gevraagd had wat ik hen verschuldigd was. Ze stelden voor als betaling, een taartje. Jemig, echt hoor, wat een TOPPERS! :-*
Het doet zooooooooo goed zulke mensen tegen te komen!!
#3201587
Nou, dat vreesde ik vanmorgen dus ook ontzettend, dat ze straks weer langs komen.. Ik was me al aan het orienteren op een autohoes. De jongens van ASN De Langen adviseerden om dat niet te doen. Los van dat je zo iets in de praktijk natuurlijk op den duur waarschijnlijk niet vol houdt, dat ding er steeds weer op en af halen, brengt het andere risico's mee. Daar moet je dan weer schadehersteller voor zijn om dat te weten: die hoezen worden soms open gesneden, met tot gevolg diepe snij-krassen in de lak.. :o Dan ben je verder van huis :-X
Nadat ik zó goed geholpen ben vandaag en het allemaal gelukt is, durf ik te proberen of het hierbij blijft. Hij staat nu akelig mooi te glanzen in het licht van de straatlantaarn. Wie me dit gisteren flikte moet vanavond verwonderd naar m'n auto om kijken "Huh, het was toch deze..??" :???:
Door eelke
#3201609
Heb je wel aangifte gedaan?

En verder nieuwsgierig; een bijna nieuwe auto en dan niet meer verzekerd dan WA?

Hoewel mensen gewoon met hun tengels van andermans spullen af moeten blijven hoor >:(
#3201643
eelke schreef:Heb je wel aangifte gedaan?

En verder nieuwsgierig; een bijna nieuwe auto en dan niet meer verzekerd dan WA?

Hoewel mensen gewoon met hun tengels van andermans spullen af moeten blijven hoor >:(
Ja, ik heb gisterochtend meteen (digitaal) aangifte gedaan, voor het geval er meer mensen in de buurt deze schade hebben, zodat de politie dat dan kan signaleren.

Ik heb wel een all-risk verzekering, gedurende de eerste 3 jaar, maar als ik een schade claim, ga ik een stap achteruit op de korting-ladder en betekent dat dat ik bij een eerst volgende schade een aanzienlijk hogere premie krijg p.jr. Mocht dat dan een 'serieuze' (kostbare) schade zijn, die ik dus wél moet claimen, dan ben ik duur uit: van de stijging van de premie is een kleine schade namelijk makkelijk te betalen.. Het is daarom bij het indienen van een schade handig even bij de verzekering na te vragen hoe het zit met de opgebouwde korting/schadevrije jaren en de consequentie van declaratie van schade daarop. Het kan voordeliger zijn de schade uit eigen zak te betalen of - als je dat niet wilt/kunt - het niet te laten herstellen als het 'slechts' uiterlijk betreft.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door