Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door K@rin
#320000
Ik ben blij, dat Noël morgen niet naar Arnhem hoeft .....
Hij heeft een snee in zijn voetzool en loopt daardoor een beetje mank.
Wat moet/kun je daar aan doen.
Het is helemaal droog, ik zie er verder niets aan, alleen dat de snee er zit ..............
Gebruikersavatar
Door Nitus
#320054
Pfff, moeilijk hoor, volgens mij kun je er het beste niets aan doen. Behalve misschien schoonhouden? :-\
Als Nitus weer eens een voetzool kapot had deed ik 'm met de wandelingen en schoentje aan totdat de wond enigszins dicht was. Thuis zorgde ik ervoor dat hij er zo min mogelijk er aan likte.
Lees hier ook weleens de tip om kapotte voetzolen met berkenteer in te smeren, maar daar heb ik geen ervaring mee...
Door Truus
#320154
Ik zweer toch echt met Berkenteerolie in zulke gevallen. Het verzacht de pijn zodat ze er niet aan zitten, maakt de wond schoon en het heelt heel snel. Ik deed het er s'nachts op en de volgende morgen zat het zo goed als dicht. Daarna als het nodig is herhalen.Timo ging er echt voor liggen omdat hij voelde dat de wond niet irriteerde.
Ik haal het gewoon bij de dierenzaak. Het is een klein flesje en heb het altijd in huis voor wondjes.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door