Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lida. S
#3201306
joel schreef:Leuk, ik vind kippen wel gezellig, ziet er leuk uit je setje? kloek? hoe noem je het eigenlijk een stel kippen bij elkaar ::)
Als ik het goed heb heet het 'een toom kippen'.
Ik heb alleen 2 hanen erbij en dat is niet de bedoeling. We zullen van 1 haan afscheid moeten nemen
Door eelke
#3201310
Lida. S schreef:Als ik het goed heb heet het 'een toom kippen'.
Ik heb alleen 2 hanen erbij en dat is niet de bedoeling. We zullen van 1 haan afscheid moeten nemen
Volgens mij heet het ook een toom ja.

En kloek is een moederkip, al dan niet in wording. Als een hen broeds wordt, dus op het nest op een stel eieren (of bij gebrek daaraan wat er ook maar op lijkt) zeggen ze ook wel dat ze kloekig is.

Mooi stel hoor! Jouw haan lijkt op de hanen die wij hebben gehad. De ene was vals en hebben we een spuitje van de dierenarts gegeven, de andere was erg lief, maar die kreeg later een tik van het paard en toen was dat ook afgelopen.

Weet je al welke mag blijven?
Door lianneke
#3201323
Lida. S schreef:Het is een mengelmoesje. Brahma, Groninger Meeuw, Australorp, Plymouth rock.
Sinds wanneer heb je kippetjes??? Leuk! :D kunnen we broedeieren ruilen!
Door lianneke
#3201324
Lida. S schreef:Als ik het goed heb heet het 'een toom kippen'.
Ik heb alleen 2 hanen erbij en dat is niet de bedoeling. We zullen van 1 haan afscheid moeten nemen
Kan best hoor, twee hanen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door