Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door aalsmeer
#3201040
Zo das een tijdje gelden dat ik hier gewest ben.... ::)
Maar ga weer ff wat vaker kijken :D...
Heb alleen wel een vraagje... Jack heeft vieze tanden.... dit moet ik dus verwijderen.... alleen wil ik hem niet helemaal onder narcose doen...
Maar wat ik graag wil weten.... is er een middel wat je op zijn tanden kan smeren of wat zodat de tandsteen wat zachter word en het er makkelijker af te halen is bij de da???
Alvast bedankt.. ;)
Door Lizzy
#3201069
Kun je het sowieso niet helemaal zelf schoonmaken, met een speciaal tandenkrabbertje?
Door san :)
#3201093
Ik geef de plaqueoff. Ik merk dat ik de plaque er makkelijker af krijg


Sent from my iPhone using Tapatalk
Door aalsmeer
#3201104
Lizzy schreef:Kun je het sowieso niet helemaal zelf schoonmaken, met een speciaal tandenkrabbertje?

Heb dat nog nooit gedaan :) ...
Weet niet eens of ik dat wel durf hahahaha....
Daarom dacht ik...... als ik het nou zacht zie te maken.....dan kan de da het afmaken :)
Gebruikersavatar
Door doranto
#3201116
Tandsteen is gemineraliseerde tandplak. Ik denk dat je dat niet zacht kunt maken, zonder de tanden zelf ook aan te tasten.
Kun je met hem niet even langs een goede trimsalon gaan? Veel trimmers kunnen tanden schoonmaken. Misschien dat je het daar kunt leren en tips kunt krijgen?
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3201126
Als het enkel gaat om tandsteen en je hond is niet in het bijzonder on(be)handelbaar bij de dierenarts, dan kan dat meestal wel zonder verdoving. Dan is er geen noodzaak het tandsteen zachter te maken, met de juiste techniek schraap je het er zo vanaf.

Maar als er tanden en kiezen slecht zijn, zal er verdoofd moeten worden. Heb je een specifieke reden tegen de narcose op te zien?
Door Lil
#3201207
Mijn dierenarts heeft bij Kimba het tandsteen gewoon zo op de behandeltafel verwijderd. De tweede keer was ze wat wild en toen heeft zij uitgelegd hoe ik het zelf kon doen. Dus aan het oefenen geslagen met een tandenkrabbertje (online gekocht bij webshop voor trimmaterialen) en laatst ook wat kunnen verwijderen. Als ze gewoon lekker op schoot ligt gaat dat stukken beter dan zenuwachtig op de tafel bij de da.

Is er echt wat aan de hand: dan onder narcose; die kunnen ze tegenwoordig echt heel erg goed op de hond aanpassen. Grote 13-jarige hond van mij is nog onder narcose geweest en over twee weken gaat mijn 14-jarige kat onder narcose.
Door aalsmeer
#3201372
Kaela schreef:Als het enkel gaat om tandsteen en je hond is niet in het bijzonder on(be)handelbaar bij de dierenarts, dan kan dat meestal wel zonder verdoving. Dan is er geen noodzaak het tandsteen zachter te maken, met de juiste techniek schraap je het er zo vanaf.

Maar als er tanden en kiezen slecht zijn, zal er verdoofd moeten worden. Heb je een specifieke reden tegen de narcose op te zien?
jah het gaat enkel om tandsteen... en idd ze willen het zonder verdoving doen.... dat laat hij wel toe....
Alleen vroeg ik me af om het de dierenarts het makkelijker te maken... om het zachter te maken als dat kon ;) .
Maar zo te lezen is dat dus niet nodig....
En hij is al 13 en half... dus heb liever zonder narcose ;)
Door aalsmeer
#3201373
Doranto schreef:Tandsteen is gemineraliseerde tandplak. Ik denk dat je dat niet zacht kunt maken, zonder de tanden zelf ook aan te tasten.
Kun je met hem niet even langs een goede trimsalon gaan? Veel trimmers kunnen tanden schoonmaken. Misschien dat je het daar kunt leren en tips kunt krijgen?
jah dat zou ik idd ook kunnen doen ;)
En idd als het zelf te doen is dan wil ik het zeker leren ;)
Ik ga der is achter an ... dank jullie wel voor de info
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door