Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door petralita
#3201032
Honden vanmorgen eten geven. Lita haar eten was nog niet helemaal ontdooit, dus die kreeg alleen een deel.
Terwijl de honden zitten te eten, haal ik de rest van Lita haar eten op. Kom ik terug zit roeska raar te doen.
Kokhalsen, overgeven en uiteindelijk ook met haar poten proberen wat uit haar bek te halen. Tja en dan heb je een hond die en heel beschermend is ten opzichte van eten en niet houd van gefriemel aan haar bek/lijf.

Ondertussen kunnen zien dat ze wat aan haar verhelmelte heeft zitten en kan ze normaal ademen. Maar even aanzien of ze zichzelf kan redden. Nog meer overgeven en het gebruik van de poten wordt nu te hard en haalt zich nu ook open.
Muilkorf om, hond in houdgreep, lepel door de korf heen en proberen de boel los te halen. Wat dus niet wil, roeska blijft te veel bewegen. DA gebeld en met spoed na de DA voor een narcose.
Onderweg zat al het verkeer natuurlijk tegen en roeska maar hardhandig met haar poten bezig.

Bij DA roeska weer in de houdgreep voor narcose. Valt roeska op schoot in slaap. Ik kan net optijd mijn been weghalen, want op dat moment geeft ze de rest van haar eten over. Roeska onderste boven hangen en schoonmaken, omdat ze door de narcose al niet meer kan slikken.

Er bleek een stukje rib van een geitbokje vast te zitten, van de linker naar de rechterkant tussen de kiezen van haar bovenkaak.
Nu ze toch onder narcose lag is meteen haal slechte tand verwijderd en de andere 2 die ook los bleken te zitten ook.

Ook meteen glucose metingen gedaan ivm suikerziekte. 21 door de stress voor de verwijdering van het stukje bot. Maarja wel al haar eten over gegeven en wel al insuline gehad, een uur later zat ze al op 12. Gelukkig kon ze vrij rap weer eten, anders had ze ook nog suikers toegedient moeten hebben en hadden we ook nog een hoop gedoe gehad om haar weer stabiel te kunnen krijgen.
De rest van de dag met havikogen haar in de gaten houden en weer testen, just in case.

Soms wou ik wel dat roeska wat hanteerbaarder was, het had een spoedje DA gescheeld. Morgen naar de DA om de de rekening te betalen, nog maar even niet over na denken.

Ondanks dat ik op mijzelf zat te mopperen dat ik eventjes was weg gelopen (wat ik normaal nooit doe) tijdens het eten van de honden, had ik dit nooit kunnen voorkomen.
Maarja het geeft maar weer aan dat het anders altijd goed kan gaan en 1x fout. Er dus altijd bij blijven ook al kun je er niks tegen doen.

Al met al was dit mij het ochtendje wel, pfff
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3201035
Wat een schrik!

Gelukkig was je erbij en kon je gelijk actie ondernemen! Want naar da gaan is ook actie ondernemen ;) Wie weet hoe ze zichzelf anders open had gehaald!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3201036
Zo, hartklepjes weer getest. :-X Maar dit soort dingen voorkom je dus niet door er boven op te staan. Die hond knaagt en daarbij gaat iets niet goed. Dat is vette pech. Wel fijn natuurlijk dat je in de buurt was, maar voorkomen had je dit niet. Net zo goed als ze zich verslikken, dat gebeurd waar je bij staat.
Door petralita
#3201038
Moet er niet aan denken dat ze zich idd helemaal had opengehaald. Maar dat had ik nog lang niet zo erg gevonden, want met het overgeven en de insuline erbij, had ze het einde van de dag waarschijnlijk niet gehaald als ik weg was geweest :-X
Door petralita
#3201039
Ik heb met roeska 1x eerder gehad dat ze iets in het geheel naar binnen wilde werken, dat heb ik nog weg kunnen halen, vraag niet hoe, maar nu kauwt ze wel beter. Gelukkig.
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3201095
Oh, man, wat een schrik!!!

Super goed dat je zo snel de juiste actie ondernomen hebt!!
(en ze is meteen van haar slechte tanden af)

Tje zeg, pff.
Ook al had je ernaast gezeten, dit kan je niet voorkomen...

Hoe is het nu met Roeska?
Heeft ze nog last van de narcose of het trekken van haar tanden?

Sterkte, ik kan me zo voorstellen dat dit vannacht nog een keertje door je hoofd spookt...
Door Martine-Tom
#3201242
Pfffffff slecht voor de hartkleppen dit!

Wel fijn dat die tanden eruit zijn, zounzomaar eens kunnen schelen in de bss ;)
Door frodo quin
#3201386
Gelukkig is het goed afgelopen. Het is inderdaad belangrijk dat je altijd in de buurt bent zodat je het merkt als er iets mis gaat, maar als je er naast had gezeten had je het ook niet kunnen voorkomen hoor. Je hebt dus geen reden om jezelf iets kwalijk te nemen. Je hebt snel en juist gehandeld.
Door petralita
#3201475
Dat was niet zo leuk voor de portemonnee, effe 310 euro lichter :'(
Martine-Tom schreef:Wel fijn dat die tanden eruit zijn, zounzomaar eens kunnen schelen in de bss ;)
Ik hoop het, het blijft rommelen met de bss.
Door Martine-Tom
#3201478
petralita schreef:Dat was niet zo leuk voor de portemonnee, effe 310 euro lichter :'(


Ik hoop het, het blijft rommelen met de bss.
Ik hoop het ook voor je!!

Ik mag binnenkort op een suikerkatoppassen die ook zo lekker stunt met zn waardes, ben benieuwd!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door