Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door eelke
#3200803
Ik zoek een nieuwe vuilnisbak. Of misschien zelfs twee, ook een voor plastic.

Maar, dan moet het wel een goede zijn. Dwz, Gijs-proof.

En dat houd dan weer in dat je het deksel moet klikken om open te laten gaan. Daarbij moet dan het gedeelte van het deksel (dat wat je eraf haalt als je de zak vervangt) niet uitsteken, ook niet een beetje, anders kan ie nog met zijn neus de deksel eraf halen.

Nu zijn hier meer mensen met honden, en dus wellicht hetzelfde probleem, in het verleden, die nu de oplossing gevonden hebben.
Door eelke
#3200819
Woooooooooooooow die prijzen!! Maar die deksel zit er erg vast op? Kun je die niet met je vinger omhoog duwen?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3200822
Ik heb er eentje met een pedaal en dan gaat de klep open en die gaat vanzelf weer dicht. Met veren, dus je kan 'm niet met neusjes open krijgen. Zal kijken of ik er een afbeelding van kan vinden, maar ben er bang voor.
Door Mowgli
#3200832
eelke schreef:Woooooooooooooow die prijzen!! Maar die deksel zit er erg vast op? Kun je die niet met je vinger omhoog duwen?
De deksel zit muurvast, en aan de achterkant van de prullenbak zit een soort van uitsparing aan de deksel waarmee je de deksel van de prullenbak kunt halen. Dat gaat niet makkelijk.

Wij hebben de 30 liter via amazon.de gekocht, deze was geloof ik afgelopen oktober € 65,00.

Hier voor hadden wij een prullenbak met pedaal om de klep te openen. Het pedaal was binnen een jaar al kapot. Mijn ouders hadden zelfs een dure brabantia met pedaal. Ook bij deze vuilnisbak was het pedaal snel kapot.
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#3200833
M'n ouders hebben een tijd een cocker in huis gehad die op de brabantia touchbin sprong om hem open te maken en dan vonden we haar weer ondersteboven in de prullenbak
Ik zou gaan voor een prullenbak met voetpedaal dus ;D
Door eelke
#3200834
Ja maar met voetpedaal moet ie wel een soort van vast zitten zoals Angelique zegt want anders krijgt ie m zo open. Voetpedaal hebben we nu ook. Niks helpt (zelfs een klap op het deksel met zijn neus ertussen niet :-[ dan kijkt ie je appelig aan 'ik wist niet dat je kwaad werd'.

Is soms toch best link, de inhoud van de vuilnisbak...
Door Mowgli
#3200835
Is het geen optie om de prullenbak hoog te zetten zodat hij er niet meer zo makkelijk bij kan?

Gesendet von meinem GT-I9295 mit Tapatalk
Door smulpaap
#3200836
Onze inmiddels overleden haremsjeik flikte het ook altijd . Hij kreeg ook hulp van Oepoetet
Want dan krijg je tenminste geen deksel meer op je snuit als je het samen doet
Ik gaf ze ruim voordat wij naar bed gingen nog een snack , en direct na het uitdelen van de snacks leegde ik de vuilnisbak
Dat kregen ze natuurlijk in de gaten , hmm is dat ding leeg . Afgelopen was het
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3200841
eelke schreef:Ja maar met voetpedaal moet ie wel een soort van vast zitten zoals Angelique zegt want anders krijgt ie m zo open. Voetpedaal hebben we nu ook. Niks helpt (zelfs een klap op het deksel met zijn neus ertussen niet :-[ dan kijkt ie je appelig aan 'ik wist niet dat je kwaad werd'.

Is soms toch best link, de inhoud van de vuilnisbak...

Ik kan geen duidelijke foto vinden, dus zal morgen even een filmpie maken. De klep hier is in 2 delen, een beetje sesam open u, en sluiten zodanig dat er geen neus meer tussen kan.
Gebruikersavatar
Door Ina
#3200843
Anne in Duitsland schreef:Bedoel je deze? Afbeelding

Wel een sjeike!
Jaaaa.... dank je wel.

Deze is echt ideaal omdat de kleppen zijdelings open gaan en automatisch terug klappen als je het pedaal los laat, lijkt mij (bijna) onmogelijk om te openen voor een viervoeter en tegelijk ook nog er iets uit te kunnen nuttigen.... al weet je het nooit met hun inventiviteit ;) ;D

In ieder geval kunnen ze nooit de klep er af peuteren om in de bak te komen.... zelfs al gooien ze hem om moeten ze wel heel volhardend zijn om het hele gevaarte van de binnenbak te krijgen
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door