Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Suzanne
#3200770
El Guapo schreef:Hoeveel kwarteleieren mag een hond per dag? Billy krijgt elke dag een kippenei.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P6-U06 met Tapatalk
Ik dacht 1 ei per 10 kg hond per week.. dus elke dag lijkt me sowieso teveel ;-)
Hier krijgen ze van mij incidenteel een ei, beslist minder dan 1 x per week dus ik moet eerlijk toegeven dat ik niet precies weet hoe en wat. Verder zou ik het gewicht van kwarteleitjes vergelijke met dat van een kippenei en dat "omrekenen"... maar eerst even op zoek hoeveel ei een hond per week mag ;-)

Suzanne
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3200772
Suzanne schreef:Ik dacht 1 ei per 10 kg hond per week.. dus elke dag lijkt me sowieso teveel ;-)
Hier krijgen ze van mij incidenteel een ei, beslist minder dan 1 x per week dus ik moet eerlijk toegeven dat ik niet precies weet hoe en wat. Verder zou ik het gewicht van kwarteleitjes vergelijke met dat van een kippenei en dat "omrekenen"... maar eerst even op zoek hoeveel ei een hond per week mag ;-)

Suzanne

Hoeveel eieren een hond mag kun je hier vonden:
http://www.voerwijzer.com/eieren
Ik denk dat een gewoon kippenei ongeveer 4 keer zoveel is als een kwartelei. Dus reken maar uit.
Door smulpaap
#3200781
Een kwartelei weegt ongeveer 15 - 20 gram
Een kippenei weegt ongeveer 53 - 62 gram

Mijn middelgrote hond (22 kg ) krijgt twee keer per week een ei
Mijn kleine hondje (7kg ) krijgt eenmaal per week een ei

Als ze kwarteleieren krijgen dan is dat iets meer omdat die eitjes nu eenmaal kleiner zijn
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door