Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#3200628
Het lukt mij door allergieën/ intoleranties en het niet (meer) willen eten van diersoorten niet meer om compleet te kunnen voeren. Heb echt alles al gehad. Ben al vanaf haar 2e jaar aan het elimineren en uitproberen. Steeds meer diersoorten worden uitgesloten helaas. Zit er af en toen wel even doorheen moet ik eerlijk bekennen. Ze wordt in augustus 6.

Momenteel gaat het goed op Haaksbarf paard, Oervoer kalkoen en daarnaast spiervleesjes van hert en ree. Kan geen KVV vinden die ook de botten erdoor heen mengt zonder toevoegingen als rijst, zalmolie e.d. Ben nu blikvoer (weet het maar ja) die wel compleet is van Kangoeroe aan het proberen momenteel maar gaat wisselend nog dus weet niet of dat slaagt. Ze vindt het wel zeer lekker.

Dus kan ik het zo blijven voeren met een vitaminenmix erdoor heen?
#3200637
Wat vervelend dit!
Even ter info zowel Dogmeat als Darf maken kvv op bestelling. Dus je kan met hen in contact treden met hoe en wat je het wilt. Misschien het overdenken waard.

Alroda puur bevat alleen die diersoorten die de naam heeft dus konijn alleen konijn, gans alleen gans e.d.
#3200642
KVV op bestelling moet je denk ik veel van afnemen in een keer kan ik mij zomaar indenken. Helaas kan ik dat niet kwijt qua ruimte (onverwarmde schuur dus daar geen vriezer extra kunnen plaatsen en woon in een kleine vakantiewoning tot maximaal 2018).

Klopt heb ik gezien die enkelvoudige smaken. Oervoer heeft dat ook alleen ze wil bijvoorbeeld al konijn en haas niet meer eten. En de rest kan ze niet tegen van die site. Ook moeten de mixen graanvrij zijn. Vaak worden de magen (en dus ook de granen die de dieren eten) ook meegemalen en los zijn de onderdelen vaak ook niet allemaal in BARF verkrijgbaar.

Ze is ongelovelijk gevoelig qua eten en wordt met de jaren alleen maar erger ben ik bang. En sinds een tijd weigert ze ook bepaalde diersoorten. Eet ze gewoon niet en dan lamlendig gal spugen.

Had haar een hele poos op lam, eend, paard, konijn en zalm. Dat ging een lange tijd (denk 1.5 jaar ofzo) goed en toen moest ik weer elimineren. Heb van die diersoorten dus alleen nog maar de paard over die goed gaat. Vele soorten vis gaan ook niet goed dus ben met vis gestopt even.

Sommige diersoorten reageert ze direct op in de vorm van maagpijn (slapeloze nachten, gras willen eten), borrelende buik, braken, rode oren en buik, knabbelen aan de pootjes, oren schudden, diarree, tussen de middag slechte ontlasting, anaalklierengeur etc.etc.. Soms combinatie ervan of alles tegelijk. Soms na een poos voeren of soms dezelfde dag (met kip, vis, kwartel en geit bijvoorbeeld, rund duurt wat langer de pens ervan zelfde dag overgeven).
#3200644
Ik zag wel deze pas: http://www.dogmeat.nl/index.php?main_pa ... cts_id=486

Zou compleet moeten zijn alleen geen bot en mijn hondje heeft echt wel wat bot nodig om goede ontlasting te maken naar mijn idee. Tot haar 2e jaar kreeg ze Smuldier en ben ik op Tinlo overgegaan op een gegeven moment in verband met dit probleem en de allergie voor rund en kip.

Voor minimaal 60 euro bestellen vind ik ook wel erg veel. Heb maar 2 grote laden in de vriezer en ben bang dat dat ook niet gaat passen. Mijn 2e vriezer (die overigens spiksplinternieuw is) mag en kan ik niet meer aanzetten. Staat in het halletje (voor de slaapkamer) en hield ons wakker door het aanslaan iedere paar minuten. Schijnt normaal te zijn bij nieuwe vriezers en baal ik dus flink van. Hoop dat ik in een volgend huis een extra kamer heb op verwarmde schuur want kan nu letterlijk geen kant op wat dat betreft.
#3201440
Hondje_ schreef:Ik zag wel deze pas: http://www.dogmeat.nl/index.php?main_pa ... cts_id=486

Zou compleet moeten zijn alleen geen bot en mijn hondje heeft echt wel wat bot nodig om goede ontlasting te maken naar mijn idee. Tot haar 2e jaar kreeg ze Smuldier en ben ik op Tinlo overgegaan op een gegeven moment in verband met dit probleem en de allergie voor rund en kip.

Voor minimaal 60 euro bestellen vind ik ook wel erg veel. Heb maar 2 grote laden in de vriezer en ben bang dat dat ook niet gaat passen. Mijn 2e vriezer (die overigens spiksplinternieuw is) mag en kan ik niet meer aanzetten. Staat in het halletje (voor de slaapkamer) en hield ons wakker door het aanslaan iedere paar minuten. Schijnt normaal te zijn bij nieuwe vriezers en baal ik dus flink van. Hoop dat ik in een volgend huis een extra kamer heb op verwarmde schuur want kan nu letterlijk geen kant op wat dat betreft.
Waar woon je?

Is het een idee om bot los bij te geven? Of gaat ze daar ook van over de zuiger?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door