Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Remy*
#3197861
Zouden jullie deze peking eend voeren?

Ik heb hem in bevroren staat gekregen/gekocht. Toen ik hem ontdooide rook het naar aangebrand vlees. Helemaal ontdooid was de buitenkant geschroeid, de poten waren hard en het geheel was erg vet en onsmakelijk (vond ik). Op mijn vraag aan de leverancier wat de bedoeling was van deze eenden, zei hij dat alleen maar de veren weg geschroeid zijn, dat het vlees daaronder in perfecte rauwe staat verkeerde.

Ps Het vlees onder de vette, aangebrande laag is ook rauw (m.u.v. het bovenste laagje).


Afbeelding
Door Lizzy
#3197887
Ik nam geen enkel risico en voerde in ieder geval die vleugels/poten niet. En dan even van binnen kijken. Als je twijfelt of het rauw is: niet de botten voeren!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3197890
Lizzy schreef:Ik nam geen enkel risico en voerde in ieder geval die vleugels/poten niet. En dan even van binnen kijken. Als je twijfelt of het rauw is: niet de botten voeren!

Hier sluit ik me bij aan. Alles onder het vel even checken en als het niet rauw is de botten weggooien.
Gebruikersavatar
Door *Remy*
#3197932
Oké, dank jullie. Ik vond het zo een vieze, vettige zooi (het ruikt naar gebraden ipv naar rauw vlees) dat ik het hele ding heb weg gegooid. Heb er echter nog 3 in de vriezer liggen, zal die dan wel opvoeren maar met beleid :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door