Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Bakker01
#3200390
Goedemorgen,

Gister is ons teefje geholpen aan een maagobstructie. Mevrouw heeft een werkhandschoen te pakken gekregen en doorgeslikt. Deze hebben ze er dus uitgehaald. Morgen mogen we haar weer ophalen en ze raden ons aan de eerste paar dagen licht verteerbare brokken van Royal Canine te voeren. We hebben gevraagd op kvv ook mogelijk is, maar daar kregen we als antwoord op dat we eerst beter de brokken konden doen omdat deze licht verteerbaar zijn.
Hoe denken jullie hier over?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3200401
Ow ow, wat een toestand. Gelukkig was je er snel bij. Ooit heeft een hond hier ook zo,n operatie gehad. De maag is open geweest, dus voorizchtigheid is idd geboden. Wij hebben toen een week hills blikjes gevoerd (meerdere kleine beetjes per dag) en dat is helemaal goed gegaan. Toen na een week alles weer op orde was is ze terug gegaan op vers voer (wat toen ook cb was) brokken lijken me nou helemaal niet zo licht verteerbaar in dit geval iig niet licht genoeg.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3200403
Als ik moest kiezen zou ik ook zéker de voorkeur geven aan Hill's blikvoer. Kwalitatief is dat sowieso veel beter dan RC!
(Of zo je wilt minder slecht)
Door hannabelgje
#3200416
Pff beterschap! Ik gaf ook liever blikvoer, brokken zijn vanalles, maar beslist niet licht veteerbaar.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9105P met Tapatalk
Door Diego
#3200419
Wat een schrik zeg!
Ook wij hebben iets vergelijkbaars meegemaakt met een van onze honden een paar jaar geleden, die had een knuffelpopje doorgeslikt met zo'n stomme pieper erin.
Wij hebben toen ook de blikjes van de d.a. gehad, ik meende ook dat het Hills was. ( geen brokken gevoerd toen, dat valt na mijn idee dan juist niet lekker ).
Later wat heel fijn gemalen kvv en ietsje verwarmd.
Beterschap met de handschoen vreter.
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3200438
Oh Mireille wat een schrik! Wie was het? Truffel of Gigi?

Ik sluit me aan bij de rest, week Hills blik en ik zou daarna eerst nog even wat KVV geven voor een week ofzo.
Door Bakker01
#3200509
Dank jullie wel!

Het was zeker schrikken. Helemaal omdat we weten dat ze 'gek' is op sokken, ruimen we alles direct op. Helaas één van de handschoenen laten vallen na het tuinieren denk ik en die heeft ze te pakken gehad.
Als het goed is mogen we haar morgen hopelijk weer mee naar huis nemen. Dat is nog even afhankelijk van hoe het voer valt. Daar worden we straks nog over gebeld hoe dat vandaag ging.

Ik heb al in een paar winkels gekeken naar Hill's maar helaas niet kunnen vinden. Ik hoop dat ze het bij de DA wel hebben. Ik heb wel voor de zekerheid wat anders mee genomen van het merk Renske, gewoon uit voorzorg als de DA geen blikvoer heeft (lijkt me sterk, maar toch).

Het is Gigi Constance. Ik heb haar nog nooit zo beroerd gezien, dus de alarmbellen gingen meteen af. Normaal is het zo''n harde tante, dus zat me niet lekker. En gelukkig maar.
Door Lizzy
#3200513
Bakker01 schreef:Dank jullie wel!

Het was zeker schrikken. Helemaal omdat we weten dat ze 'gek' is op sokken, ruimen we alles direct op. Helaas één van de handschoenen laten vallen na het tuinieren denk ik en die heeft ze te pakken gehad.
Als het goed is mogen we haar morgen hopelijk weer mee naar huis nemen. Dat is nog even afhankelijk van hoe het voer valt. Daar worden we straks nog over gebeld hoe dat vandaag ging.

Ik heb al in een paar winkels gekeken naar Hill's maar helaas niet kunnen vinden. Ik hoop dat ze het bij de DA wel hebben. Ik heb wel voor de zekerheid wat anders mee genomen van het merk Renske, gewoon uit voorzorg als de DA geen blikvoer heeft (lijkt me sterk, maar toch).

Het is Gigi Constance. Ik heb haar nog nooit zo beroerd gezien, dus de alarmbellen gingen meteen af. Normaal is het zo''n harde tante, dus zat me niet lekker. En gelukkig maar.
Ach gossie, arme meis...... En je hoop altijd dat ze van zoiets leren..... Nou, niet dus.

De dierenarts heeft vast wel die Hill's blikjes. Die verkopen ze ook niet in de dierenwinkel trouwens. Het is echt Hill's speciaalvoer.

Maar goed, als hij het niet heeft (hij heeft het wel) dan is Renske natuurlijk ook een goed alternatief. Dat is ook gekookt.

Beterschap! Ik hoop dat ze morgen naar huis mag.
Door hamada
#3200527
Hier ook een keer obstructie bij Spike die het nodig vond een dennenappel in te slikken. Na de zeer zware operatie is Spike ook de eerste weken op Hills blikvoer gezet. Ook uit voorzorg, niet alleen wat betreft verteerbaarheid maar ook omdat het blikvoer nu eenmaal sterieler is dan rauw voer.
Sterkte met de patiënt.

Edit typefout
Door Siberienne
#3200534
Sterkte met de patient!

Je hebt er op zaterdag misschien niet zoveel aan, maar Hills is wel online te krijgen: http://www.medpets.nl/zoeken/hills?utm_ ... paign=1624
Medpets levert op zich wel snel.


Ik weet dat ze het bij Praxis tuincentrum Roermond ook verkopen - geen idee waar je woont - maar dat komt omdat daar ook een dierenarts in de winkel zit. Misschien bij jou in de buurt evt ook zoiets?

Succes met zoeken en nogmaals betershap voor je meisje
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3200606
Oh Mireille wat balen! Beterschap voor Gigi!
Als troost misschien; Joep van Arrian en Sanne die heeft tot 2 keer toe zoiets gehad. En Joep verkeerd gewoon nog in blakende toestand, dus met Gigi komt het ook goed hoor.
Zij hebben toen wel ook blikvoer gehad van de DA, ik meende dat ze dat een week of 2 hadden gegeven, vooral de laatste keer als ik het me goed herinner. Dat was toen een kleed oid

En heel goed dat je naar je gevoel hebt geluisterd! Zo belangrijk, zeker bij zoiets.
Door Bakker01
#3200678
Ze us gelukkig weer lekker thuis! Maar pfoe ze ziet er niet uit. Je kan zien dat ze er last van heeft.
Ze hadden helaas geen hills bij deze DA, alleen Royal canin. Dus daar twee blikjes van mee genomen en ik ga straks even op medpets hills bestellen. Bedankt voor de tips allemaal!!
Deze DA was in ieder geval niet gecharmeerd van Barf, ze heeft steeds gezegd dat ze maar beter op brok kan gaan want dat ze bepaalde voorwerpen op eet is een teken dat ze niet genoeg binnen krijgt :(
En ze vond Gigi veeeeeel te mager. Raar he, als het hondje krom van de maagpijn staat dat ze er niet bepaald florissant uit ziet.

Even een paar vragen;
-Welke Hills kan ik het beste doen? En hoeveel moet ik daar van geven? Ze is 28 kg op dit moment.
-Kan ik haar een tshirt aan doen zodat ze de wond met rust laat? Puur uit voorzorg want ze zit er nog niet aan.
-Kan ik haar tussen door ook bijvoorbeeld yoghurt etc geven?
Door Bakker01
#3200680
Ik kan mij idd nog herinneren dat hij een kleed had opgegeten!
Bizar he, dat ze dat soort dingen doen. Ik hoop dat het bij deze ene keer blijft. We staan nu in ieder geval weer op scherp!

constance.blokzijl schreef:Oh Mireille wat balen! Beterschap voor Gigi!
Als troost misschien; Joep van Arrian en Sanne die heeft tot 2 keer toe zoiets gehad. En Joep verkeerd gewoon nog in blakende toestand, dus met Gigi komt het ook goed hoor.
Zij hebben toen wel ook blikvoer gehad van de DA, ik meende dat ze dat een week of 2 hadden gegeven, vooral de laatste keer als ik het me goed herinner. Dat was toen een kleed oid

En heel goed dat je naar je gevoel hebt geluisterd! Zo belangrijk, zeker bij zoiets.
Door Lizzy
#3200689
Bakker01 schreef:Ze us gelukkig weer lekker thuis! Maar pfoe ze ziet er niet uit. Je kan zien dat ze er last van heeft.
Ze hadden helaas geen hills bij deze DA, alleen Royal canin. Dus daar twee blikjes van mee genomen en ik ga straks even op medpets hills bestellen. Bedankt voor de tips allemaal!!
Deze DA was in ieder geval niet gecharmeerd van Barf, ze heeft steeds gezegd dat ze maar beter op brok kan gaan want dat ze bepaalde voorwerpen op eet is een teken dat ze niet genoeg binnen krijgt :(
En ze vond Gigi veeeeeel te mager. Raar he, als het hondje krom van de maagpijn staat dat ze er niet bepaald florissant uit ziet.

Even een paar vragen;
-Welke Hills kan ik het beste doen? En hoeveel moet ik daar van geven? Ze is 28 kg op dit moment.
-Kan ik haar een tshirt aan doen zodat ze de wond met rust laat? Puur uit voorzorg want ze zit er nog niet aan.
-Kan ik haar tussen door ook bijvoorbeeld yoghurt etc geven?
Je dierenarts moet niet zo vervelend doen >:( . Wat een schunnige opmerking, om eigenlijk te suggereren dat het je eigen schuld is dat ze bepaalde voorwerpen opeet omdat jij haar BARF voert >:( . Dat was mijn laatste bezoek aan deze DA, dat kan ik je wel vertellen >:(

Royal Canin had ook prima geweest. Volgens mij moet je Hill's A/D hebben. En hoeveel je daarvan moet voeren weet ik echt niet. Ik denk dat aanwijzingen op het blikje staan. Zelfs op de website van Medpets kan ik het niet vinden: http://www.medpets.nl/hills+caninefeline+ad/1624/

Ik denk dat je dit een paar dagen hoeft te voeren, dan kun je al wel over op die Renske. En daarna op KVV en dat gewoon even heel kort koken (met wat extra water erbij).

Ja, of een medical pet shirt. Dat zit meestal comfortabeler.

Ik zou haar even geen yoghurt geven. Wel bonebroth. Ik weet niet hoe je Engels is maar hier het recept http://www.dogsnaturallymagazine.com/re ... one-broth/
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3200695
Lizzy schreef:Je dierenarts moet niet zo vervelend doen >:( . Wat een schunnige opmerking, om eigenlijk te suggereren dat het je eigen schuld is dat ze bepaalde voorwerpen opeet omdat jij haar BARF voert >:( . Dat was mijn laatste bezoek aan deze DA, dat kan ik je wel vertellen >:(

Royal Canin had ook prima geweest. Volgens mij moet je Hill's A/D hebben. En hoeveel je daarvan moet voeren weet ik echt niet. Ik denk dat aanwijzingen op het blikje staan. Zelfs op de website van Medpets kan ik het niet vinden: http://www.medpets.nl/hills+caninefeline+ad/1624/

Ik denk dat je dit een paar dagen hoeft te voeren, dan kun je al wel over op die Renske. En daarna op KVV en dat gewoon even heel kort koken (met wat extra water erbij).

Ja, of een medical pet shirt. Dat zit meestal comfortabeler.

Ik zou haar even geen yoghurt geven. Wel bonebroth. Ik weet niet hoe je Engels is maar hier het recept http://www.dogsnaturallymagazine.com/re ... one-broth/
+1 Lizzy, daar kwam ik dus ook nooit meer, wat een eikel van een dierenarts!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door