Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door alijojo
#3198866
Dag allemaal,

Ik ben journalist en schrijf voor een groot landelijk dagblad een artikel over nieuwe voedingstrends voor huisdieren, zoals rauw vlees, vers vlees, barf of graan/glutenvrij voer.

Is er iemand die zijn kat(ten) alleen rauw vlees geeft en die geïnterviewd zou willen worden?

Dan hoor ik graag van je op het e-mailadres [email protected]

Alvast dank voor de reacties!
Aliëtte Jonkers
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3198925
alijojo schreef:Dag allemaal,

Ik ben journalist en schrijf voor een groot landelijk dagblad een artikel over nieuwe voedingstrends voor huisdieren, zoals rauw vlees, vers vlees, barf of graan/glutenvrij voer.

Is er iemand die zijn kat(ten) alleen rauw vlees geeft en die geïnterviewd zou willen worden?

Dan hoor ik graag van je op het e-mailadres [email protected]

Alvast dank voor de reacties!
Aliëtte Jonkers
Wat is het verschil? ::)

En ALLEEN rauw vlees? Ik denk dat de meeste katteneigenaren een gezonde variatie van rauw vlees, rauwe organen en rauwe vleesbotten voeren..
Door Retrievers
#3199123
Barf is geen nieuwe voedingstrend (barfplaats bestaat al sinds 2003!) dit is de natuurlijk eetpatroon van wilde dieren en hier vallen honden , katten, ratten ook onder, in die jaren dat ze bij de mens gekomen zijn ze echt niet veel veranderd inwendig. Brok wordt pas de laatste 200 jaar gevoerd als ik het goed heb?

Waarom alleen katten? Ik voer mijn honden en zelfs mijn ratten biologische barf (vers vlees). Als je wat wilt weten over hoe ik die voer wil ik best doen, maar wel alleen op dit forum.

De laatste tijd komt barf (vers vlees) slecht in het nieuws door bepaalde mensen, ze zien hun inkomsten namelijk dalen :2funny: ik denk dat het geen rare vraag is als ik vraag hoe je dit in het nieuws wilt brengen? Wel goed trouwens dat je bij barfplaats komt, wij weten hier wat goed is en wat niet. Heel veel mensen die 'vers vlees' zeggen te voeren klooien maar wat aan en janken als het mis gaat ::) .
Door frodo quin
#3199268
Ik vermoed dat je bedoelt wie er een zelf samengesteld vers menu voert (dus niet enkel spiervlees)? Ik voer mijn katten vers volgens het NRV model, wat wil je precies weten?
Door Diego
#3199419
Retrievers schreef:Barf is geen nieuwe voedingstrend (barfplaats bestaat al sinds 2003!) dit is de natuurlijk eetpatroon van wilde dieren en hier vallen honden , katten, ratten ook onder, in die jaren dat ze bij de mens gekomen zijn ze echt niet veel veranderd inwendig. Brok wordt pas de laatste 200 jaar gevoerd als ik het goed heb?

Waarom alleen katten? Ik voer mijn honden en zelfs mijn ratten biologische barf (vers vlees). Als je wat wilt weten over hoe ik die voer wil ik best doen, maar wel alleen op dit forum.

De laatste tijd komt barf (vers vlees) slecht in het nieuws door bepaalde mensen, ze zien hun inkomsten namelijk dalen :2funny: ik denk dat het geen rare vraag is als ik vraag hoe je dit in het nieuws wilt brengen? Wel goed trouwens dat je bij barfplaats komt, wij weten hier wat goed is en wat niet. Heel veel mensen die 'vers vlees' zeggen te voeren klooien maar wat aan en janken als het mis gaat ::) .
Mooi verwoord! :) En ik vraag me inderdaad ook af, hoe dit gebracht gaat worden.
Door Anne in Zweden
#3199436
Ik snap de denigrerende toon van de reacties niet zo, eigenlijk. We zijn altijd zo verbolgen als er weer eens foute informatie over barf in de krant staat, geschreven door mensen die alleen of hoofdzakelijk tegenstanders van vers geïnterviewd hebben. Nou krijgen we de kans ook eens ONS verhaal te doen, tekst en uitleg te geven over hoe het wel moet, en dan wordt er een beetje lacherig gedaan.

Overigens denk ik dat vers voeren wel degelijk een trend is. In 2003, toen Barfplaats werd opgericht, kon je bij wijze van spreken het slachtafval gratis bij het abbatoir ophalen, en dan was het nog van goede kwaliteit ook - heb ik me laten vertellen. Inmiddels schieten de nieuwe kvv-merken uit de grond als paddenstoelen in de herfst. Ik barf zelf pas sinds 2009, maar kan zelf het verschil al zien tussen toen en nu. De prijzen gaan de laatste jaren flink omhoog, de kwaliteit wordt minder (minder goed bevleesde karkassen, eendenkarkassen die voor 25% uit lappen vet en vel bestaan, om maar wat te noemen), en de beschikbaarheid van ingrediënten wordt ook minder, omdat er meer leveranciers komen die alle leuke producten voor onze neuzen wegkapen door ze in grote partijen op te kopen. Er is dus wel degelijk sprake van een trend op het gebied van barf.

Als ik in de buurt woonde, zou ik best geïnterviewd willen worden, maar ja. Ik woon dus niet in de buurt. :biggrin2:
Door Mowgli
#3199505
Anne in Duitsland schreef:Ik snap de denigrerende toon van de reacties niet zo, eigenlijk. We zijn altijd zo verbolgen als er weer eens foute informatie over barf in de krant staat, geschreven door mensen die alleen of hoofdzakelijk tegenstanders van vers geïnterviewd hebben. Nou krijgen we de kans ook eens ONS verhaal te doen, tekst en uitleg te geven over hoe het wel moet, en dan wordt er een beetje lacherig gedaan.

Overigens denk ik dat vers voeren wel degelijk een trend is. In 2003, toen Barfplaats werd opgericht, kon je bij wijze van spreken het slachtafval gratis bij het abbatoir ophalen, en dan was het nog van goede kwaliteit ook - heb ik me laten vertellen. Inmiddels schieten de nieuwe kvv-merken uit de grond als paddenstoelen in de herfst. Ik barf zelf pas sinds 2009, maar kan zelf het verschil al zien tussen toen en nu. De prijzen gaan de laatste jaren flink omhoog, de kwaliteit wordt minder (minder goed bevleesde karkassen, eendenkarkassen die voor 25% uit lappen vet en vel bestaan, om maar wat te noemen), en de beschikbaarheid van ingrediënten wordt ook minder, omdat er meer leveranciers komen die alle leuke producten voor onze neuzen wegkapen door ze in grote partijen op te kopen. Er is dus wel degelijk sprake van een trend op het gebied van barf.

Als ik in de buurt woonde, zou ik best geïnterviewd willen worden, maar ja. Ik woon dus niet in de buurt. :biggrin2:


+1
En niet alleen dat, als er dan eens artikelen over barfen/verse rauwe voeding/graan-vrije voeding geschreven worden, gaan deze negen van de tien keer over honden.

Gesendet von meinem GT-I9295 mit Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3199650
Ik lees toch ook wel wat geneuzel in de marge. Iemand is op zoek naar een persoon die eens leuk uit de doeken kan doen over katten en rauw voer en dan gaan we drammen op de gebruikte termen, terwijl we heus wel weten wat er bedoelt wordt en zoniet, dat dit je kans was om het exact uit te leggen.
Gebruikersavatar
Door koekje
#3199964
Ja, laten we mensen niet afschrikken. Wij zijn ook allemaal ergens moeten beginnen. En je kan het beste je informatie halen bij de bron van kennis; hier dus.
Voor veel mensen is rauw voeren nu eenmaal een soort van nieuw, omdat het te ver van hun eigen ervaring afstaat. Het merendeel van de mensen voert hun carnivore huisdier nu eenmaal commercieel verhit voer en dan is het idee van rauw voeren (of dit nu barf of kvv of iets ertussenin is) nu eenmaal erg verfrissend en en daarmee nieuw en een noviteit. Vergelijk het maar een beetje met je baby totaal geen flesvoeding of opvolgmelk geven en alleen maar borstvoeding totdat het niet meer nodig is. Dat is voor de meeste mensen ook de verwegvanhunbedshow. Terwijl het wel de natuur is, want mensen zijn zoogdieren. Net zoals het ook de natuur is dat honden en katten onverhit rauw voedsel horen te eten.

Misschien wil TS nog wel laten weten wat ze precies bedoelt en van ons zou willen weten :)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door