Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door bbbrijswijk
#3199866
http://www.barfplaats.nl/forum/viewtopi ... 2&t=131755

Heb toch weer even het een en ander aangepast en het menu is nog niet helemaal af, Lotgering lijken ze het goed op te doen
Moet zeker nog naar de kiezenbrinken worsten gaan kijken voor een aanvulling

Dag1:Lotgering
Totaalvoer met Rund, Lam & Kip

Dag2:Lotgering
Totaalvoer met Rund, Lam & Kip

Dag3:Lotgering
Totaalvoer Wildmix (Haas, Fazant, Hert, Lama, Eend & Konijn)

Dag4:Lotgering
Totaalvoer Wildmix (Haas, Fazant, Hert, Lama, Eend & Konijn)

Dag5:Kiezenbrink
Hazenmix 100% Haas; Hazenborst, hart, long en lever

Dag6:Kiezenbrink
Fazantenmix Hele fazant zonder veren en ontdaan van de filet

Dag7:Kiezenbrink
Duifmix Hele bosduiven, zonder kop, veren en poten

Dag8:Kiezenbrink
Vette vismix

Dag 9 : Lotgering
Totaalvoer met Rund, Lam & Kip

Dag10:Lotgering
Totaalvoer met Rund, Lam & Kip

Dag11:Lotgering
Totaalvoer Wildmix (Haas, Fazant, Hert, Lama, Eend & Konijn)

Dag12:Lotgering
Totaalvoer Wildmix (Haas, Fazant, Hert, Lama, Eend & Konijn)

Dag13:Kiezenbrink
Hazenmix 100% Haas; Hazenborst, hart, long en lever

Dag 14: Kiezenbrink
Fazantenmix Hele fazant zonder veren en ontdaan van de filet

Dag15:Kiezenbrink
Zalmmix
Door Lizzy
#3200364
Ik zou zeggen dat het een goed idee is om dit te gaan voeren en te kijken hoe je hondje het er op doet. Of je spiervlees toe moet voegen.... Tja, dat is helaas iets dat je zelf vast moet stellen, aangezien je toch niet weet wat deze bedrijven in hun mixen stoppen. Dus als jouw hond de dag erop niet/moeilijk kan ontlasten of spierwitte ontlasting heeft: ja, dan moet er spiervlees bij.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3200369
Lizzy schreef:Ik zou zeggen dat het een goed idee is om dit te gaan voeren en te kijken hoe je hondje het er op doet. Of je spiervlees toe moet voegen.... Tja, dat is helaas iets dat je zelf vast moet stellen, aangezien je toch niet weet wat deze bedrijven in hun mixen stoppen. Dus als jouw hond de dag erop niet/moeilijk kan ontlasten of spierwitte ontlasting heeft: ja, dan moet er spiervlees bij.
Kiezenbrink geeft op hun site aan wat er in hun mixen zit. En in sommige mixen zit enkel gemalen karkas, of alleen karkas met orgaan, dus is het erg aannemelijk dat je daar in ieder geval spiervlees bij moet voeren. Maar er zijn er ook met enkel spier, daar zul je weer bot bij moeten voeren. Kiezenbrink is daarom wel even opletten.

Bij alle varianten die uit vleesbot-spiervlees-pens-orgaan bestaan in diverse verhoudingen ga ik verder met Lizzy mee, dan is het kijken hoe je hond het er op doet.
Door Lizzy
#3200373
Kaela schreef:Kiezenbrink geeft op hun site aan wat er in hun mixen zit. En in sommige mixen zit enkel gemalen karkas, of alleen karkas met orgaan, dus is het erg aannemelijk dat je daar in ieder geval spiervlees bij moet voeren. Maar er zijn er ook met enkel spier, daar zul je weer bot bij moeten voeren. Kiezenbrink is daarom wel even opletten.

Bij alle varianten die uit vleesbot-spiervlees-pens-orgaan bestaan in diverse verhoudingen ga ik verder met Lizzy mee, dan is het kijken hoe je hond het er op doet.
Ik neem aan dat we het over deze hebben van Kiezenbrink (want dat zijn de soorten die TS opgeeft):

Dag5:Kiezenbrink
Hazenmix 100% Haas; Hazenborst, hart, long en lever

Dag6:Kiezenbrink
Fazantenmix Hele fazant zonder veren en ontdaan van de filet

Dag7:Kiezenbrink
Duifmix Hele bosduiven, zonder kop, veren en poten

Nou. Wat moet je daar nou mee? Alleen die hele bosduiven daar kun je van zeggen dat ze de hele duif bevatten dus daar hoef je niks aan toe te voegen. Maar de "hele fazant - alleen hebben de filets eraf gesneden"? En met "100% haas, hazenborst en organen"? Het ligt misschien aan mij maar ik kan daar niet aan aflezen wat je er aan toe moet voegen. De fazantenmix kan goed gaan. Kan harde ontlasting opleveren. Over de haas helemaal te zwijgen, daar kan ik geen chocolade van maken....
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3200377
Dan is dat veranderd. Vroegah had je bijvoorbeeld "gemalen fazantkarkas" en dan lijkt het mij logisch dat je er spiervlees bij mikt.

Nee, hier zou ik ook op voorhand niets van durven zeggen.
Door bbbrijswijk
#3200418
Hazenmix 100% Haas; Hazenborst, hart, long en lever,
Niet helemaal duidelijk of er een toevoeging bij moet, maar mocht dat zo zijn zou dat spiervlees moeten zijn toch ?

Fazantenmix Hele fazant zonder veren en ontdaan van de filet,
Deze kan dus goed gaan zonder toevoeging mits de ontlasting niet te hard of te wit word ? mocht het nodig zijn moet ook hier spiervlees bij

Duifmix Hele bosduiven, zonder kop, veren en poten, deze zou dus moeten volstaan en heb geen toevoegingen nodig

Is het messchien handiger en vooral veiliger om de hazen en fazantenmix te vervangen
Voor het geval ontlasting te hard word ?
Door smulpaap
#3200433
Ik denk dat je heel goed moet nagaan wat er precies in de mixen van Kiezebrink zit
En als je nog niet zo ervaren bent in deze materie dan zou ik in jouw geval voor een kvv gaan waar alles al inzit
Dus bot spier en orgaan . Ik denk nl dat je best wat spiervlees bij moet voeren . En dat komt dan bovenop de uitgaven die je al hebt als je de Kiezebrink mixen koopt
Voor dat bedrag heb je ook een kvv waar alles al inzit .
Wat me verder opvalt in je menu . In de Lotgering zit ook al haas en fazant , en dat geef je dan van Kiezebrink ook weer
Haas en fazant is best pittig ""hard ""

Ik had vroeger nog de hazenborst van Kiezebrink , (BARF ) dat was mooi bevleesd bot
Maar op een gegeven moment verdween het uit het assortiment
Er werd mij toen verteld dat haas steeds meer voor humane consumptie werd gebruikt
Ik zie op hun site nog wel haas karkas , maar geen haasborst (meer )
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door