Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door fransbulletje
#3193752
De Grizzly zalmolie staat hier in een aanrechtkastje vrij koel en donker.
Vorige fles 2,5-3 maanden meegedaan.
Rozemarijn extract klinkt dus natuurlijker dan het is blijkt wel weer ::)
Wordt er wel eens moedeloos van als je leest hoe we bedonderd worden door de voedingsindustrie.
Wat kun je nog wel veilig eten :confused1:
Door Jacoba
#3193782
Er wordt het een en ander over geschreven, over dat Rosemary Extract. Toch worden er wel heilzame dingen aan toegeschreven, juist omdat het een extract is. Onder andere lab resultaten.
Hier een algemeen bericht: http://holisticferret60.proboards.com/t ... -read-find

(Ik ben gewoon wat positiefs aan het zoeken ;) ).
Laatst gewijzigd door Jacoba op vr 05 feb 2016, 01:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Diego
#3199864
Ik gebruik deze ook..ik was er wel blij mee.....maar nu ik het eerste stukje over de rozemarijn olie lees gaat dat natuurlijk in mijn hoofd zitten bij elk pompje dat ik over hun voer doe..zucht..Het blijft moeilijk het beste, gezondste te vinden.
Door Lizzy
#3199868
Diego schreef:Ik gebruik deze ook..ik was er wel blij mee.....maar nu ik het eerste stukje over de rozemarijn olie lees gaat dat natuurlijk in mijn hoofd zitten bij elk pompje dat ik over hun voer doe..zucht..Het blijft moeilijk het beste, gezondste te vinden.
Wat vind jij niet fijn aan rozemarijnolie?
Door Diego
#3199885
Lizzy schreef:Wat vind jij niet fijn aan rozemarijnolie?
Rozemarijnextract bedoel ik, dat staat op de Grizzly zalmolie. Tot net een paar uur geleden vond ik het nog wel fijn dacht ik :-\
maar toen las ik de link die hier vermeld was en kwam ik op internet dit ook tegen: 'Rozemarijn extract staat er op de ingrediëntenlijst – maar rozemarijnextracten zijn eigenlijk “clean-label” substituten voor antioxidanten (E300 t/m E321), zoals butylhydroxyaniol (BHA) en butylhydroxytolueen (BTH), allemaal E-nummers met het label rood, dus aantoonbaar gevaarlijk, volgens het boekje ‘Wat zit er in uw eten’.

De antioxidant chemicaliën worden uit het kruid geïsoleerd in een extractie procedure die “ontgeurt” hen en verwijdert uit het rozemarijn alle smaak en geur. Extractie wordt uitgevoerd met behulp van kooldioxide of chemische oplosmiddelen zoals hexaan (afgeleid van aardolie), ethanol en aceton. Mooi toch, weg met de E-nummers en je zet er mooi Rozemarijn extract op, geheel legaal'.
Door Lizzy
#3199887
Diego schreef:Rozemarijnextract bedoel ik, dat staat op de Grizzly zalmolie. Tot net een paar uur geleden vond ik het nog wel fijn dacht ik :-\
maar toen las ik de link die hier vermeld was en kwam ik op internet dit ook tegen: 'Rozemarijn extract staat er op de ingrediëntenlijst – maar rozemarijnextracten zijn eigenlijk “clean-label” substituten voor antioxidanten (E300 t/m E321), zoals butylhydroxyaniol (BHA) en butylhydroxytolueen (BTH), allemaal E-nummers met het label rood, dus aantoonbaar gevaarlijk, volgens het boekje ‘Wat zit er in uw eten’.

De antioxidant chemicaliën worden uit het kruid geïsoleerd in een extractie procedure die “ontgeurt” hen en verwijdert uit het rozemarijn alle smaak en geur. Extractie wordt uitgevoerd met behulp van kooldioxide of chemische oplosmiddelen zoals hexaan (afgeleid van aardolie), ethanol en aceton. Mooi toch, weg met de E-nummers en je zet er mooi Rozemarijn extract op, geheel legaal'.
Dit lijkt me nou een goeie om Grizzly mee te confronteren! Zou je ze een email daarover kunnen/willen sturen?
Door Diego
#3199890
Lizzy schreef:Dit lijkt me nou een goeie om Grizzly mee te confronteren! Zou je ze een email daarover kunnen/willen sturen?
Jazeker wil ik dat doen! Doe ik nu meteen even :)

Heb nu ook maar een berichtje op hun fb pagina gezet met deze vraag.
Door fransbulletje
#3199991
Sinds ik die link gezien heb over de rozemarijnextract ben ik er ook niet meer zo gelukkig mee.
Ben benieuwd naar hun antwoord.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door