Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door debby
#319955
Ik heb met onze honden de kippennekken dus geprobeert gaat hellmaal goed.
Maar inmiddels is er wel uitgekomen dat er een slecht tegen kip kan ( veel jeuk kale plekken )
dus geef ik dat maar heel af en toe nog.

Zou ik nu al lams botten kunnen proberen met d'r,
ze schrokt wel enigzins maar als ik het vast hou kauwt ze wel goed.

( wat houd beender zaagsel eigenlijk in van de rund )
Door debby
#319958
ja , klopt dat is mijn vraag.

omdat ik met die kip allergie erg weinig kip meer geef. ( de andere hond eet het wel gewoon zonder problemen )

dus mijn vraag is of lamsbotten dan zou kunnen.
Door debby
#319962
Nelly schreef: Lamsbotten zijn zacht, zou dus moeten kunnen, en anders ff voor de zekerheid ook platslaan?
ohh dan kan ik ze altijd eerst ff plat slaan dus ( wist niet of dat ook kon met lams botten )

bedankt.
Door Laura2004
#320002
Ziggy is ook net begonnen met barfen en ze had ook een hele erge allergie, allemaal bultjes en rode kale plekken, maar ik denk dat het meer te maken heeft me de omschakeling van brokken naar rauw, want het is bij Ziggy bijna over. Misschien is het bij jouw hond ook hetzelfde en is het helemaal geen kip-allergie. Zou toch heel vervelend zijn als het wel zo was, want het is een van de goedkopere vlees(gevogelte)soorten.
Door debby
#320009
bij Djess klinkt het een beetje hetzelfde.

sinds ik de kip heel erg geminderd heb is het langzaam weg getrokken.
Ik kan straks altijd weer langzaam beginnen als de bultjes en kale plekjes en jeuk weer terug komen kan ik alsnog ermee stoppen.

Bedankt ;)
Door Lizzy
#320262
Je kunt ook geven: parelhoen (heel en dan in stukken verdelen) of karkassen), eend (heel of nekken of karkassen), konijn (heel of koppen of karkassen), duif (als je hond dat al lust hoor. Veel honden vinden het vies), fazant (heel of karkassen), lamsribben, lamsheupstukken, lamsnek, kalfsribben, kalfswervels, geitenribben, allerlei soorten wild (als je daar aan kunt komen). Eigenlijk alles, behalve varken (dat zou ik zelf nog steeds niet geven) en botten van oude koeien of geiten of schapen. En geen gewichtdragende botten.

Nou, qua vlees kun je rundvlees, schapenvlees, geitenvlees, lamsvlees geven. En vis zoals bijv. sardientjes, wijting, makreel (niet vaker als 1, maximaal 2 keer per week).

Qua orgaanvlees kun je runderhart, lamshart, lamsniertjes, kalfslever, biologische runderlever, enzo geven.

Dus je ziet het: je hebt kip echt niet nodig!
Door Laura2004
#320333
Ja, maar als je niet zo veel te besteden hebt zoals ik dan is het wel fijn om weleens kip te geven, want bijna alles (behalve sommig orgaanvlees) is duurder.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door