Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lil
#3199480
Hoe zit dat nu met hond in de ogen kijken? Uiteraard bij vreemde doe ik dat niet, omdat het stress en agressie kan opwekken. Maar mijn eigen viervoeters die willen mij heel graag heel diep in de ogen kijken. En dan verzuip je in die onwijs lieve kijkertjes. Hoe zit dat dan? Dat is absoluut geen vorm van agressie of stress, dat lijkt soms wel pure liefde (gaat meestal vooraf aan verzoek knuffel mij of mag ik op schoot). Vroeger keek ik niet en daar leken ze niet blij mee te zijn. Tegenwoordig kijk ik gewoon terug. Maar wat zou het betekenen? Juist dit duo is niet traditioneel getraind in de zin van je continu aankijken met volgen. Dit duo is gestopt bij de basis niet trekken en zit af hier en dat was het zo'n beetje.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3199483
Vergelijk het met mensen: bij het in de ogen kijken van je geliefde smelt je, bij een ander wordt het na een tijdje heel ongemakkelijk.

Gewoon lekker kijken, zeker als zij het initiatief nemen.

Edit: wat mij betreft dus een teken van verbondenheid en liefde
Door smulpaap
#3199485
Hier doen ze dat ook

Als wij hebben gegeten ligt Amber geheel ontspannen op de bank
Op een bepaald moment wordt ze wakker , en gaat met haar hoofd op de leuning liggen
Dan kijkt ze mij aan , en ik klets wat tegen haar terwijl ik naar haar kijk
Soms komt ze nog even op de leuning van de bank staan , zoentje vragen :biggrin2:
dat duurt een paar minuten , en dan draait mevrouw zich om en valt in slaap

Tessa komt na het eten graag even kroelen op schoot , terwijl ze mij aankijkt
Er worden dan ""hele verhalen verteld "" ze maakt er altijd geluidjes bij :biggrin2:
Even ""praten "" zeggen we dan . Ik zeg dan oh ja , oh meid
dat ritueel duurt ook een minuut of vijf , en dan gaat de freule weer tevreden slapen
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3199494
Ik heb pas ergens gelezen dat dit een uiting van liefde zou zijn. Was uitkomst van onderzoek, in tegenstelling tot wat men vroeger dacht een uiting van dominantie.
Je hond zou dus genegenheid en liefde tonen op die manier.
Vind ik wel een mooie gedachte...
Door Lil
#3199496
constance.blokzijl schreef:Ik heb pas ergens gelezen dat dit een uiting van liefde zou zijn. Was uitkomst van onderzoek, in tegenstelling tot wat men vroeger dacht een uiting van dominantie.
Je hond zou dus genegenheid en liefde tonen op die manier.
Vind ik wel een mooie gedachte...
O wat mooi dat ga ik opzoeken. Ja dat is wel wat ik zie/voel als ze het doen: veel liefde.
Door - pien -
#3199502
constance.blokzijl schreef:Ik heb pas ergens gelezen dat dit een uiting van liefde zou zijn. Was uitkomst van onderzoek, in tegenstelling tot wat men vroeger dacht een uiting van dominantie.
Je hond zou dus genegenheid en liefde tonen op die manier.
Vind ik wel een mooie gedachte...
Klopt, ik kreeg van iemand een krantenknipsel over het aankijken door je hond.
Oogcontact is goed voor de band met je hond :)

Sinds we Rocco erbij hebben komt Joep na het eten (als we op de bank ploffen) voor me staan, kijkt me aan, en wil dan op schoot. Hij gaat dan bij me zitten (op z'n rug, een echte vent ;D ) en ik heb dan een arm of 2 armen om hem heen en kriebel hem op z'n buikie...zo blijft hij dan een minuut of 10 zitten en gaat dan weer weg.
Soms komt hij daarna terug voor nog een kriebel-/knuffelsessie :smitten:
Dat is heel bijzonder voor Joep omdat het nog steeds een angstig en verknipt hondje is :-X
Helaas is hij de laatste tijd weer angstiger en ik ben op zoek naar een manier om beter contact met hem te krijgen en aan het vertrouwen tussen ons te werken...
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3199508
Angelique schreef:Mijn honden zoeken altijd oogcontact, dus als ik ze zou willen neten is het ergste wat ik kan doen...niet terugkijken.
+1

En door het oogcontact en de daarop volgende "commando's" weet ik direct weer wat er van mij verwacht wordt. Naast liefde, ook gehoorzaamheid en volgzaamheid. Gewoon doen wat de bedoeling is, dan houden we vreselijk veel van jou! ;D
Door Lizzy
#3199517
MarijeEnBoomer schreef:Bij P zit er wel het gevaar achter dat ze op je af springt en je gezicht wil aflebberen :yucky:

Maar over het algemeen kan ik ze prima aankijken :smitten:
Dat is ook allemaal liefde!
Door Lizzy
#3199519
Linga kan het heel intimiderend vinden als ze in haar ogen wordt gekeken. Zelf maakt zij ook oogcontact en wendt haar blik af. Ik doe hetzelfde bij haar. Afwenden en veel met mijn ogen knipperen. Dat vindt ze fijn. Dat andere spul: wij kijken elkaar tot in de ziel in de ogen.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#3199525
hier ook hoor....zeker vinnie, je verdrinkt in zijn oogjes
gentle die kan je zo in je ogen kijken.....hij kijkt dan zo lief naar je...alleen nadeel van hem is dat als je hem aankijkt hij je wil belonen met een lebbersessie....
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door