Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3199460
Waarom bedenk ik me elke ochtend om lekker rustig met een bakkie koffie op de bank wakker te worden, en vind ik na een uur van alles doen mijn (koude) koffie nog onder het apparaat? >:( ::)
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#3199464
Lizzy schreef:Waarom gaan de veters van alle hoge wandelschoenen tijdens de wandeling los bij mij? Hoe strak ik de veters ook aan trek, of ik er nou een dubbele strik in leg of niet: ze gaan los!

Waarom is dat?

En wat is jouw grote waarom vraag?

Heb je ronde veters? zo ja op zoek naar platte veters..
Gebruikersavatar
Door Radja
#3199468
Waarom nare situaties altijd heel lang lijken te duren (bijvb wachten op een ambulance) en leuke,fijne situaties heel kort(bijvb 3weken vakantie,maar het lijkt maar een week)?
Door bordie
#3199472
Lizzy schreef:Waarom gaan de veters van alle hoge wandelschoenen tijdens de wandeling los bij mij? Hoe strak ik de veters ook aan trek, of ik er nou een dubbele strik in leg of niet: ze gaan los!

Waarom is dat?

En wat is jouw grote waarom vraag?
zijn het katoenen veters of synthetische...ik merk dat katoenen veel beter en langer vast blijven dan synthetische.
Door smulpaap
#3199473
bordie schreef:zijn het katoenen veters of synthetische...ik merk dat katoenen veel beter en langer vast blijven dan synthetische.
Ik ook . Die synthetische veters vind ik echt waardeloos , zeker als ze een ronde vorm hebben
Door Lizzy
#3199475
Sonja schreef:Waarom sta ik altijd in de rij bij de verkeerde kassa?
Waarom lijken mijn witte kledingstukken viezigheid aan te trekken?
Waarom zit ik doordeweeks vanachter mijn bureau te kijken hoe de zon buiten schijnt en begint het ouwe wijven te regenen zodra het weekend aanbreekt?
Waarom is altijd precies dat artikel dat ik dringend nodig heb uitverkocht bij minimaal 3 supermarkten tegelijk?

Waarom kunnen we die Murphy niet levenslang opsluiten?
Nou kijk, DIT zijn nog eens goeie vragen! Behalve 3 heb ik dit ook altijd!
Door Lizzy
#3199477
Volgens mij zijn ze synthetisch. Wel plat. Maar die katoenen blijven zo lang nat! Waarom blijven katoenen veters zo lang nat?
Door Lil
#3199478
Siberienne schreef:Omdat we zonder dood zouden gaan?
Ieder mens heeft zo'n anderhalve kg bij zich, heb je hard nodig.
Een deel van ons DNA komt van virussen: heeft geholpen in de evolutie.

Zonder kleine beestjes geen leven op deze aadrkloot - alleen soms zitten ze 'at the wrong place at the wrong time'

((( zonder micro-organismen trouwens ook bijna geen antibiotica trouwens: 90% vd ab zijn van natuurlijke oorsprong, oftewel zijn stofjes die de ene bacterie/schimmel in de bodem uitscheidt in de concurrentie slag met de andere MO. Ja, hele oorlogen vinden er plaats in je potgrond.... Haha, ab zijn geen gif, is puur natuur als je het zo bekijkt ;) ;) )))
Nou dat virus dat nu mijn longen teistert laat mij juist denken dat ik door het virus dood ga hihi. Nee dat zal niet snel gebeuren.

Kunnen we niet afspreken alle goede mogen blijven en alles dat ons ziek maakt moet weg?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3199481
Lizzy schreef:Volgens mij zijn ze synthetisch. Wel plat. Maar die katoenen blijven zo lang nat! Waarom blijven katoenen veters zo lang nat?

Omdat ze zo goed water opnemen :biggrin2:
Door charmed
#3199489
Ik heb altijd "speciale" hoge schoenen, krijg ook nooit wat anders, heb alle vetersoorten al geprobeerd, ronde, platte, gladde, ruwe veters niets helpt. Veters gaan altijd los. De oplossing Dubbele knoop. Dat is het enige dat ik door kan lopen op mijn schoenen. Waarom ze dat toen? Omdat de veters zo lang zijn, of omdat het trekt? Geen idee.

Zit me net te bedenken de bewegelijkheid (verdeling van de veter over de hele hoge schoen) is natuurlijk wel veel meer dan de platte schoen, wellicht dat het daar aan ligt.
Door tt-tjes
#3199537
Anne in Duitsland schreef:Omdat je ze verkeerd knoopt. Serieus. Ik zal even kijken of ik het filmpje kan vinden waar de juiste manier op staat. Het gaat erom dat je de strik die je normaal gesproken over de andere strik heen legt en er dan doorheen haalt, onder die andere strik moet leggen en hem dan erdoorheen moet halen. Het is even wennen, maar als je je veters op deze manier leert strikken, gaan ze nooit meer los. #ervaringsdeskundige

Edit: gevonden! Ik weet niet hoe handig de beelden het aangeven, maar het wordt wel duidelijk uiteindelijk hoe het moet. Het filmpje (step 13) is duidelijker dan de foto's. Als je het goed doet, liggen de strikken dwars over je voet, en niet in de lengterichting van je voet, zoals met de verkeerde knoopmethode het geval is. Succes!
Wat ben ik blij met jou!!! Ik had hetzelfde probleem met mijn leren veters die ik tijdens een wandeling wel 10x moest strikken. Vanochtend op de andere manier gedaan. Heb ze al de hele dag niet meer hoeven strikken.
Nooit aan gedacht dat dit de oplossing zou kunnen zijn.
Door Anne in Zweden
#3199545
Lizzy schreef:Tja. Toeval of niet? Ik heb ze niet hoeven strikken onderweg.... (op de nieuwe manier gestrikt).
Nee, geen toeval. Het werkt echt! Ook zonder dubbele knoop. :D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door