Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#3199246
Hallo!

Ik ben vandaag bij de dierenarts geweest met Freya,die zei dat KVV voeren op zich prima is maar dat ik dan wel nog mineralen & vitaminen moet toevoegen aan haar voeding. Volgens haar bevat de KVV deze namelijk niet voldoende.

Heeft iemand enig idee wat ik dan zou moeten toevoegen qua vitaminen & mineralen?

Groetjes
#3199249
Niet.

Je dierenarts heeft een klok horen luiden, maar weet niet waar de klepel hangt.

Wél is het van belang een aantal basisregels in acht te nemen:

Je voert of een complete versie (compleet gemaakt door een premix) of je wisselt minimaal 4 diersoorten en een vette vis variant met elkaar af.

Het afwisselen van iets meer diersoorten is alleen maar goed.

Het beste wissel je ook qua merken af, omdat elk merk zijn eigen specifieke samenstelling heeft. Bijvoorbeeld net iets meer nier, of een wat betere kwaliteit spiervlees oid. We raden aan ongeveer 3 a 4 merken af te wissselen.

Het beste kies je merken die zich al bewezen hebben. Dus niet het prakje wat de slager van om de hoek sinds vorige week maakt, maar merken die al meerdere jaren goed bekend staan. Denk aan carnibest, carnivoer, haaksbarf, tinlo barfmenu, alaska ed.

Ontdooi en portioneer met beleid. Om te portioneren moet je soms de kvv wat op temperatuur laten komen, maar hou dit zo kort en zo koud mogelijk. Ontdooien in de koelkast en niet langer bewaren dan een dag of 2 a 3.

Nou, dan kan er weinig mis gaan en hoeft er zeker geen supplement bij. Te veel is minstens zo schadelijk als te weinig en een goed menu bevat alles wat je hond nodig heeft.
#3199263
+1

Als je een goed menu voert is dat compleet. Voeg je supplementen toe dan overdoseer je bepaalde vitaminen en mineralen en dat is schadelijk. Vandaar dat het advies ook is om je ver weg te houden van incomplete vage mixen, dan moet je wel wat toevoegen, maar wat, dat weet je niet. De keuze is dus eigenlijk tussen een goed zelf samengesteld menu of degelijke kvv's.
#3199272
Als jouw DA van mening is dat je bij de kvv vitaminen en mineralen toe zou moeten voegen dan lijkt het mij ook dat de DA benoemt om welke vitaminen en mineralen het dan zou moeten gaan

En verder ben ik het geheel met Kaela eens .
Je kan nl niet zomaar even iets toevoegen , een kvv -menu kan hierdoor ook uit balans raken
En overdaad kan ook schaden
Als jouw hond verder goed gezond is en je wisselt diverse goede merken kvv met elkaar af dan is dat voldoende
Wat je wel kan doen is een eitje geven , of groenten en eens een handje rauwe onbewerkte nootjes
(Misschien bedoelt de DA dat wel ? )
#3199280
Bedankt voor jullie reacties!

Ik ben blij dat ik eerst even hier geïnformeerd heb voordat ik met allerlei spullen aan de gang ben gegaan.

Volgens mij dacht de dierenarts dat ik haar smuldier geef ofzo,want ik zei: "ze krijgt vers vlees" en daarop zei de DA: "Dat is prima maar dan moet je wel vitaminen en mineralen toevoegen want het is geen complete maaltijd".

Freya krijgt vooral barfmenu,ondat de rest lastig verkrijgbaar is bij ons in de buurt. Ze heeft onlangs nog haaksbarf gehad en ik ben aan het rondkijken voor nog wat andere merken. Ze krijgt sowieso minimaal 4 verschillende diersoorten,zelfs nog meer.
#3199378
Misschien is deze webshop iets voor je ?
Ze hebben diverse merken KVV. Haaksbarf - Carnivoer - Tinlo Barfmenu - Alaska - Bandit en nog wat andere merken en bezorgen door heel Nederland
Als je geen grote hoeveelheden besteld dan rekenen ze wel 4,95 bezorgkosten
Het wordt per vriesauto bezorgd


http://kvvhond.nl/
#3199443
het kan ook zijn dat de d.a. denkt dat je met vers vlees een runderlap of bv. gehakt bedoelt. er zijn mensen die denken dat dit voldoende is. en dan moet er wel een kalk/vitamine-mix bij natuurlijk. mss weet jouw d.a. geeneens dat er kvv bestaat en dat dit compleet is als dit op de verpakking staat. smuldier vlees en pens compleet is ook compleet .
haaksbarf en barfmenu zijn goede merken kvv overigens.
#3199693
Pearlie83 schreef:Bedankt voor jullie reacties!

Ik ben blij dat ik eerst even hier geïnformeerd heb voordat ik met allerlei spullen aan de gang ben gegaan.

Volgens mij dacht de dierenarts dat ik haar smuldier geef ofzo,want ik zei: "ze krijgt vers vlees" en daarop zei de DA: "Dat is prima maar dan moet je wel vitaminen en mineralen toevoegen want het is geen complete maaltijd".

Freya krijgt vooral barfmenu,ondat de rest lastig verkrijgbaar is bij ons in de buurt. Ze heeft onlangs nog haaksbarf gehad en ik ben aan het rondkijken voor nog wat andere merken. Ze krijgt sowieso minimaal 4 verschillende diersoorten,zelfs nog meer.

Als je dit zo letterlijk gezegd hebt, dan had je da wel een punt. Maar jij bedoelde dat je een kvv geeft en als je de meeste tijd complete versies voert, dan hoeft daar geen vitaminepreperaat bij.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door