Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3199161
Ilan heeft eigenlijk al een paar jaar af en toe een dagje dat hij niet lekker is. Niet willen eten, dan spugen of diarree, en na een dagje of soms een paar uur was het weer goed en was hij weer kiplekker. Nooit echt de vinger op kunnen leggen.
Nou kreeg hij enkele weken terug echt buikkramp, rillen, pijn, echt niet lekker. Als dat was gezakt, was het ook weer over en was hij weer zijn blije zelf. Een aantal dagen later weer. En wat bleek: dat kreeg hij de dag nadat hij konijn had gegeten. Zonder konijn was hij weer blij en zichzelf. Dus alle konijn de deur uit en op de veilige diersoorten. Dat was anderhalve week geleden en ik dacht dus het probleem boven te hebben.
En toen heb ik hem zaterdag bij het proportioneren een paar kleine visjes, sprot, gegeven en hij heeft tijdens de wandeling ergens in liggen rollen en misschien ook een hapje genomen? Zondagochtend zijn we doornat geregend en eenmaal thuis was Ilan weer aan het bibberen. Goed afdrogen en verwarming omhoog en inpakken in een dekentje hielpen niet echt snel. Rond half drie gingen we weer wandelen en toen was het trillen net gestopt. Maar hij was niet lekker, alhoewel hij wel at, wat hij na de konijn echt niet deed. Hij was wat stil (ken je dat?). Gisterenochtend wel wat beter maar ik heb toch maar een afspraak met de da gemaakt, omdat ik me er niet goed bij voel.
Is hij niet lekker vanwege wat hij zaterdag heeft binnengekregen? Is na konijn de vis ook een nono, heeft hij wat anders gegeten? Is het een virus, of is er iets anders aan de hand? Waarom eet hij nu wel (gelukkig wel), terwijl hij anders niet eet als hij niet lekker is? Wat is er mis en is er wel echt iets aan de hand of is hij 'gewoon' een paar dagen niet lekker?
Hij heeft ook een lipplooi ontsteking. Komt het nu allemaal bij elkaar en is hij daarom niet zichzelf? Hij heeft overigens geen koorts.
De da kon het ook niet meteen zeggen maar voelde wel een verdikking achter de ribben rechts.
Ze raadde een echo aan om te kijken of daar iets aan de hand is of dat het niets is. Dat ga ik straks laten doen.
Ik ben stik-zenuwachtig! Ilan was vanmorgen wel weer wat meer zichzelf, maar nu heeft hij nog niet gepoept (krijg je dat weer ::) ).
Hopelijk maak ik me om niks zorgen. Zijn de darmen wat overstuur na het konijn. En eigenlijk is hij ook pas 2 dagen niet lekker. Zonder de afgelopen paar weken was ik waarschijnlijk nog niet eens naar de da gegaan, omdat hij toch wel aan het opknappen is. Maar als de da dan iets voelt, is het erg lastig om niet meteen aan allerlei enge dingen te denken :-\ en dat vind ik dan weer stom omdat hij t/m zaterdag heel blij was en er niks aan de hand was.
Ilan ligt nu lekker te slapen. Zometeen ga ik richting de da en laat hem onderweg nog even ergens lopen om te kijken of hij alsnog gaat poepen.
Willen jullie duimen dat het allemaal met een sisser afloopt?
#3199195
Hele harde sisser! Ben behoorlijk opgelucht. Ilan heeft eerst al een mooi drolletje gedraaid en met een grote stok gesjouwd en bij de dierenarts was zijn buik mooi soepel en niets raars meer te voelen. Echo is dan ook niet gedaan.
Wat het nou was? Weerstandsdip? Zaterdag iets verkeerds binnengekregen en met alles te samen niet lekker?
We doen nu voorlopig voorzichtig aan met wat hij te eten krijgt en hopelijk komt het dan niet meer terug. Maar het staat nu iig bij de dierenarts in de computer, dus dat is altijd weer makkelijker teruggaan mocht het toch weer niet goed gaan.
#3199410
Fijn dat er dus niks aan de hand is :)

Ik heb wel het idee dat er een virus heerst of zo. Scott heeft in de laatste week ook eerst diarree gehad, daarna een 1,5 dag niet gepoept en gisteren 2 visjes uitgekotst. Daarnaast veel slapen en hangerig geweest.
#3199411
pluk schreef:Fijn dat er dus niks aan de hand is :)

Ik heb wel het idee dat er een virus heerst of zo. Scott heeft in de laatste week ook eerst diarree gehad, daarna een 1,5 dag niet gepoept en gisteren 2 visjes uitgekotst. Daarnaast veel slapen en hangerig geweest.
Ja misschien was het nu zo iets.
Hij voelt zich weer zoveel beter! Pfff hopelijk gedraagt hij zich de komende 10 jaar nu rustig ::)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door