Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Pauline
#319459
Ik staar iedere week weer in Joeps bek en zie altijd dat zijn twee snijtanden boven een geel randje/plekje hebben. Nou was ik zo'n slimpie die dacht dat er met KVV en barf nooit randjes langs de tanden kwamen. ::)
Kan ik iets doen om die plekjes weg te halen of overdrijf ik het ???
Heb trouwens net de tanden van Joep vriendje Banjer (8 mnd. en brokken :() bekeken, maar daar schrok ik echt van.
Even voor de duidelijkheid: ik schrik niet van Joep tanden want ze zijn prachtig wit, maar dat randje wil me niet loslaten.
Laatst gewijzigd door Pauline op vr 13 mei 2005, 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#319463
Om het een beetje duidelijk te maken heb ik er even een foto van gemaakt, hij is niet super duidelijk maar je ziet de gele plek wel.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Pauline op vr 13 mei 2005, 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202spots
#319469
Geef je wel is 'n grotere bot waar hij echt aan kan kluiven?Meestal verdwijnt het dan wel.
Anders misschien 'n paar keer de tandenborstel proberen,en gewoon poetsen met honden tandpasta?
Gebruikersavatar
Door Pauline
#319470
Ja Joep krijgt regelmatig een groot bot waar hij op kan kluiven. Alleen kan het hem (ondanks dat hij een teckel is) niet groot genoeg zijn. Zelfs de botten die ik als recreatiebotten zie kraakt hij gewoon! Dat vind ik toch soms wel lichtelijk eng. Denk dan: OEIII als zijn tanden maar niet slijten of breken.
Ik denk dat ik inderdaad maar eens probeer om een beetje te poetsen.
Hé je hebt hier iets nieuws, tandenborsteltjes voor om de vingertop (lijkt een gaasje) dat kan ik wel eens proberen.
Door tessa
#319505
mijn shih tzu's hebben ook wel eens een klein randje tandsteen ondanks kvv, wat bij hun heel goed werkt is een grote penslap waar ze echt aan moeten sleuren of lamsribben.
Een groot bot krijgen ze niet goed naar de zijkant tussen de wangen en kiezen, daarom werkt een platter bot beter,
Gebruikersavatar
Door Pauline
#319535
Nou de penslap slikt Joep bijna in zijn geheel door! En lamsribben eet hij zo regelmatig, da's bijna dagelijks. Maar goed, ik houd het in de gaten en maak het af en toe wel schoon.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#319537
Als het ene dun laagje is kun je het vaak nog net zo makkelijk met je vinger/nagel verwijderen. Als je dat 1 keer per week even doet zal dat laagje aanslag nooit steen kunnen worden.
Hier heeft er ook 1tje het, ondanks al het gekluif en getrek. Blijkbaar wat gevoeliger ervoor dan een ander.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#319912
Nou ik heb de dog-a-dent gaasjes gekocht en een tand is alweer schoon, de andere niet. Maar volgens mij had Joep daar al een randje toen ik hem kreeg. Goed, het enige wat ik nu kan doen is het toch zelf bijhouden. Ik ga dat dus 1x per week doen. Heb inderdaad begrepen dat er ook honden zijn die gevoeliger zijn voor tandsteen :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door