Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Breezer
#318317
Breezer heeft nu al een week hele rare uitslag op z´n borst. Dit gaat gepaard met een aantal bulten die aanvoelen als muggebulten of vetpuistjes. Echter zit er een heel klein vochtblaasje op. Zodra de huid weer iets rustiger wordt dan komen er losse stukjes vel op de bultjes. Ik heb er een paar keer calendula zalf opgesmeerd, en hierna wordt het rode uitslag minder maar de bultjes blijven.

Eerst zat ik te denken aan de riem van de gordel die op z´n borst geschuurd heeft nadat hij was nat geregend.
Daarna dacht ik dat het door de brandnetels of het hoge gras kwam. Maar dan zou hij het ook op z´n buik en poten moeten hebben.

Hij probeert er niet aan te krabben, maar als ik over z´n borst wrijf dan lijkt hij het wel heel lekker te vinden.

Wat zou dit kunnen zijn?????
Door Breezer
#319323
Sorry dat het zolang moest duren maar hierbij de foto, ik hoop dat het een beetje duidelijk te zien is.

Afbeelding
Door Breezer
#319385
O,ja ik heb 2 dagen niet gesmeerd en dan ziet het er dus zo uit als op de foto. Gisteravond en vanmorgen weer begonnen met smeren en het ziet er nu ietsje beter uit, maar het gaat niet echt weg.
Door Drum
#319401
Ik zou je helaas niet kunnen helpen... mij viel gisteravond ook ineens op dat Drum bovenop zijn kop allemaal bultjes heeft. Hij krapt er ook niet aan en het voelt als een hele hoop muggebulten bij elkaar.... vergelijkbaar?!
Door Lizzy
#319433
Zo op de foto lijkt het me toch veel op een 'contact allergie' maar ja, daar heb je zo weinig aan... Wanneer is het precies begonnen? En is dit de eerste keer dat hij dit heeft?
Door Breezer
#319473
Ja het begon met 1 bultje, ik dacht dat het een muggebeet was. Maar een paar uur daarna werd het ook nog rood erom heen. En in de afgelopen week zijn er dus nog meer bultjes bij gekomen. Hij heeft dit nooit eerder gehad, maar ik zit idd ook aan een contact allergie te denken. Maar waarvan???? Als het gras of brandnetels zijn geweest dan zou hij er voorgaande jaren ook last van gehad moeten hebben. En dan zou hij het op z´n buik en poten ook moeten hebben. Verder hebben we niks veranderd qua voer of wasmiddel.
Door Lizzy
#319748
Breezer schreef: Ja het begon met 1 bultje, ik dacht dat het een muggebeet was. Maar een paar uur daarna werd het ook nog rood erom heen. En in de afgelopen week zijn er dus nog meer bultjes bij gekomen. Hij heeft dit nooit eerder gehad, maar ik zit idd ook aan een contact allergie te denken. Maar waarvan???? Als het gras of brandnetels zijn geweest dan zou hij er voorgaande jaren ook last van gehad moeten hebben. En dan zou hij het op z´n buik en poten ook moeten hebben. Verder hebben we niks veranderd qua voer of wasmiddel.
Tja, moeilijk te zeggen... Het zou wel een een of andere gekke plant kunnen zijn. Bij Brutus beginnen de rode plekjes op z'n kop ook weer (ieder jaar komt dat terug). Overigens kan hij nu ergens allergisch voor zijn waar hij vorig jaar nog geen last van had hoor. Tenminste, niet ondenkbaar. Mmm, misschien moet je het anders ook even aan je DA laten zien? Heb je al geprobeerd wat extra visolie en borage olie te geven?
Door Breezer
#319873
Nee heb ik nog niet geprobeerd. Maar heb hem toevallig vanmorgen maar weer eens voor de verandering visolie gegeven. En m´n borageolie capsules zijn op dus die moet ik vandaag weer ff halen.

Wordt het dan niet teveel olie eigenlijk??

In de Carnibest zit vrij veel olie, en dan 1 capsule borage en een scheut visolie. Ben bang dat ie giga aan de race gaat.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#319903
Breezer schreef: Breezer heeft nu al een week hele rare uitslag op z´n borst. Dit gaat gepaard met een aantal bulten die aanvoelen als muggebulten of vetpuistjes. Echter zit er een heel klein vochtblaasje op. Zodra de huid weer iets rustiger wordt dan komen er losse stukjes vel op de bultjes. Ik heb er een paar keer calendula zalf opgesmeerd, en hierna wordt het rode uitslag minder maar de bultjes blijven.

Eerst zat ik te denken aan de riem van de gordel die op z´n borst geschuurd heeft nadat hij was nat geregend.
Daarna dacht ik dat het door de brandnetels of het hoge gras kwam. Maar dan zou hij het ook op z´n buik en poten moeten hebben.

Hij probeert er niet aan te krabben, maar als ik over z´n borst wrijf dan lijkt hij het wel heel lekker te vinden.

Wat zou dit kunnen zijn?????
Onzze Doberman had daar ook altijd periodes van, wij zijn er nooit achtergekomen waar het nou precies van kwam.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door