Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Retrievers
#3197908
Ik denk, ik ga eens gek doen, ik wil een wetsuit aanschaffen en een zwemvest voor mezelf om met de honden te zwemmen in de zee, maar met onderstroming wil ik ook dat de honden een zwemvest krijgen. Ik ga niet zo ver hoor, ze mogen nu door het water heen rennen en met weinig golven ietsje zwemmen (lief van me he :kitty: ) (later misschien mee surfen, maar een board van €300 vindt ik te duur >:( , ik heb namelijk nog andere hobby's :biggrin2: )
Maar nu wil ik dus in de lente, zomer en begin herfst ze iets verder laten zwemmen. Dus heb ik zwemvesten nodig :D

Nu zag ik deze..

http://www.hondenoutlet.nl/product/ruff ... coat-green


Ik weet dat de duurdere van deze merk populair zijn, maar is deze ook goed? :???:

De borstomvang van mijn honden zijn 71 cm en 73 cm, dus kunnen ze maat M gebruiken, toch?


Dit wordt mijn vest denk ik https://www.bol.com/nl/p/jobe-universal ... 028163473/ :biggrin2:
en mijn wetsuit http://www.decathlon.nl/duikpak-subea-d ... 42258.html
Laatst gewijzigd door Retrievers op do 18 feb 2016, 17:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3197920
Wij hebben een Ezydog zwemvest http://www.hondenoutlet.nl/product/ezyd ... -geel-rood
Deze bevalt prima.

Wat ik belangrijk vind: drijfvermogen rond de nek, handvat en oog om aan te lijnen.

we hebben voor de Ezydog gekozen omdat deze geen padding heeft op de buik. Met zwemmen lijkt mij dit prettiger voor de hond, omdat hij toch wat dieper in het water ligt. De zwemvesten die ook op de buik padding hebben lijken me vooral heel geschikt op bijv een boot zodat de hond echt goed blijft drijven als hij er vanaf kukelt.

wat me bij de ruffwear opvalt is dat de gespen onderaan zitten, dat zal niet bij alle honden even makkelijk aan te doen zijn.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3197936
De ruffwear hebben wij (onze honden) ook, uitstekende pasvorm, uitstekende kwaliteit
juist de padding op de buik zorgt voor een opwaartse kracht zodat de hond niet zo in het vest hangt

De wetsuit, je weet dat die alleen voor mooi weer is he?
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3197939
Dit is kaio in de ruffwear
Afbeelding
pluk schreef:Wij hebben een Ezydog zwemvest http://www.hondenoutlet.nl/product/ezyd ... -geel-rood
Deze bevalt prima.


we hebben voor de Ezydog gekozen omdat deze geen padding heeft op de buik. Met zwemmen lijkt mij dit prettiger voor de hond, omdat hij toch wat dieper in het water ligt. De zwemvesten die ook op de buik padding hebben lijken me vooral heel geschikt op bijv een boot zodat de hond echt goed blijft drijven als hij er vanaf kukelt.
Dus de hond ligt wel diep genoeg, zoveel duwt het ook niet omhoog ;) Ik gebruik ze dus voor hem wel voor waterwerk zelfs.
#3197966
pluk schreef:Wij hebben een Ezydog zwemvest http://www.hondenoutlet.nl/product/ezyd ... -geel-rood
Deze bevalt prima.

Wat ik belangrijk vind: drijfvermogen rond de nek, handvat en oog om aan te lijnen.

we hebben voor de Ezydog gekozen omdat deze geen padding heeft op de buik. Met zwemmen lijkt mij dit prettiger voor de hond, omdat hij toch wat dieper in het water ligt. De zwemvesten die ook op de buik padding hebben lijken me vooral heel geschikt op bijv een boot zodat de hond echt goed blijft drijven als hij er vanaf kukelt.

wat me bij de ruffwear opvalt is dat de gespen onderaan zitten, dat zal niet bij alle honden even makkelijk aan te doen zijn.
Wij hebben voor Amber onze E.B ook een Ezydog . Het is een zeer degelijk en betrouwbaar zwemvest . Sinds ik deze heb heb ik geen last meer van hartverzakkingen
Vooral het drijfvermogen is zeer goed . Het is ook een erg sterk vest , en met een wildebras zoals mijn tank , is dat ook meegenomen

Afbeelding

Afbeelding

Het schijnt ook wel lekker te zitten , is net zo lomp en wild als zonder vest aan :biggrin2:

Afbeelding

Ook met een grote balk is het geen probleem ( En Bullen zijn zwaar van voren )

Afbeelding
#3198010
Kaio schreef:De ruffwear hebben wij (onze honden) ook, uitstekende pasvorm, uitstekende kwaliteit
juist de padding op de buik zorgt voor een opwaartse kracht zodat de hond niet zo in het vest hangt

De wetsuit, je weet dat die alleen voor mooi weer is he?
Kijk eens, eentje voor het hele jaar :biggrin2: (http://www.decathlon.nl/wetsuit-100-4-3 ... GwodXywDYg)

En nog warmer met een zwemvest erop :surfing:

Maar in de wintermaanden mogen we alleen pootjebaden :biggrin2:


Als ik alleen ben, waar laat ik dan mijn autosleutels? :???: :doh:

In een waterdichte zak in mijn bh? (zelf een zakje maken?) en hopen dat ie droog blijft en dat ik thuis kan komen? :???:
#3198198
Mijn honden hebben deze:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Klik voor filmpje van hun eerste keer zwemmen met zwemvest

De fabrikant meldde er dit over: (...) Het vest is ergonomisch gevormd en geeft de hond volledige bewegingsvrijheid voor onbeperkt ren- en zwemplezier. Schuren van de hondenhuid is bij dit vest zeker niet het geval. Het zwemvest heeft een hoog drijfvermogen (3 gescheiden lagen) met variabele wanddikte ten behoeve voor een optimale pasvorm voor de hond. Op de rug zit een handgreep om de hond verantwoord uit het water te kunnen tillen. De greep zit strak tegen het reddingsvest wat voorkomt dat het ergens achter blijft vastzitten. Onder de hangreep zit een verborgen D ring om de lijn indien gewenst aan vast te koppelen.
Het materiaal van de Big Eddy is bestand tegen krabben en langdurig gebruik. Zware ballistic nylon shell met sterk verfijnd weefsel. Voorgevormde halsbandjes voor superieure pasvorm en comfort. Zwaar versterkte handgreep, strak tegen het vest, wat voorkomt dat het ergens achter blijft vastzitten, en waarmee de hond gemakkelijk en verantwoord uit het water getilt kan worden. Wat betreft de positionering heeft het zwemvest het zwaartepunt beneden, om de hond in zijn natuurlijke zwempositie te houden.


Ik heb ze nu ca. 5 jaar en ben er nog steeds súper blij mee!! Het is zeer goed merkbaar dat ze ook als ze heel moe zijn nu kunnen blijven zwemmen. En ook zichtbaar dat ze dan rustig aan doen en desondanks perfect blijven drijven.
Ik zou zeker investeren in een goede pasvorm, want het is echt niet handig als je er mee moet gaan sjouwen, omdat het te beroerd zit (bijvoorbeeld snijdt) om er in te wandelen. En die ervaringen hoorde ik wel van anderen met goedkope vesten.
#3198256
Autosleutels mogen toch best nat worden? Waarom moet dat in een waterdicht dingetje?

Ik heb een keer een tuig via internet willen gestellen, maar gelukkig heb ik een winkel gevonden waar we ze konden passen: Bandit zat precies tussen 2 maten in, waardoor dat merk ongeschikt was. Volgens de maattabel op de website had maat M perfect moeten zitten.
Sinds die tijd ben ik een beetje voorzichtig met dat soort dingen via internet bestellen.

Wil je heel diep de zee op zwemmen?
Je zou een lange lijn achter de hond aan laten slepen, dan kun je hem altijd 'binnenhalen' mocht hij in de problemen komen.

Succes met je zoektocht, ik hoop dat je iets moois kunt vinden en dan strakjes lekker genieten met z'n allen in de zee. :)
#3198268
Border Bandit schreef:Autosleutels mogen toch best nat worden? Waarom moet dat in een waterdicht dingetje?

Ik heb een keer een tuig via internet willen gestellen, maar gelukkig heb ik een winkel gevonden waar we ze konden passen: Bandit zat precies tussen 2 maten in, waardoor dat merk ongeschikt was. Volgens de maattabel op de website had maat M perfect moeten zitten.
Sinds die tijd ben ik een beetje voorzichtig met dat soort dingen via internet bestellen.

Wil je heel diep de zee op zwemmen?
Je zou een lange lijn achter de hond aan laten slepen, dan kun je hem altijd 'binnenhalen' mocht hij in de problemen komen.

Succes met je zoektocht, ik hoop dat je iets moois kunt vinden en dan strakjes lekker genieten met z'n allen in de zee. :)
Ik heb een elektrische sleutel die beslist niet nat mag worden :biggrin2: Ik las ook dat ze dan kunnen roesten..
Nee echt dat ze net kunnen zwemmen, dus dat ik nog makkelijk kan staan (water tot middel/schouders, Ik ben 175 cm). Maar ik wil niet dat ze in zo'n onderstroom terecht komen en dat kan volgens mij niet met een zwemvest aan. Ik ga ook niet zwemmen als er erge golven zijn. Ik ben trouwens vandaag er tot mijn knieën ingegaan KOUD :o
Dus ik denk dat ik wil zwemmen in de lente en zomer. Lijkt me ook veels te koud voor de dames om in de herfst in die kou te zwemmen, op een gegeven worden ze toch nat en dus kouder lijkt me, alhoewel zo'n zwemvest ook wel wat warmte bied denk ik.


Over een tijdje gaan we hondensurfles proberen (we hebben onze eerste surfles in mei :biggrin2: ) misschien is het wat.
#3198272
Oh, haha, helemaal vergeten dat de autosleutels tegenwoordig afstandsbediening hebben. Dom, dom, dom. ;D
Die kunnen inderdaad beter droog blijven, hihi.

Jee, wat ben jij dapper om vandaag tot je knieën in het water te gaan staan!!! Vrijwillig?

Wat leuk om hondensurfles te proberen! :)
Dan moet je zelf op zo'n board staan toch? Peddel je of gebruik je een zeil? En dan de hond erbij...
Leuke uitdaging en super stoer als het lukt!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door