Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Jantina
#3198208
Eens even een vraagje. Puppies kan je verse geitenmelk geven of poedermelk voor pups, waar ook altijd op staat dat het obv geitenmelk is. Wordt daar voor pups nog wat aan toegevoegd? Aan verse geitenmelk natuurlijk niet. Nu betaal je goed geld voor de potjes poedermelk. Wij hebben een lam wat de fles krijgt en daar hebben we poedermelk voor die je aan geiten en schapen lammeren kan geven. Een scheintje betaal je, vergeleken met puppy melk. Zou deze melk nou ook geschikt zijn voor pups?
Door tessa
#3198255
Ik ken wel fokkers die inderdaad poedermelk voor lammeren/geiten geven aan hun pups. Zat in grote papieren zakken en kost niks vergeleken met een klein emmertje puppymelk.
Door Lizzy
#3198289
Volgens mij is er aan de geitenmelk van Farmfood van alles toe gevoegd om het voor pups compleet te maken.

Van de website:

Farm Food No.1 bevat hoofdzakelijk (65%) volle geitenmelkpoeder aangevuld met diverse ingredienten om zodoende een perfecte en complete puppy-kittenmelk te maken; dit in tegenstelling tot gangbare enkelvoudige 'geitenmelk melkpoeder' of magere 'koeienmelk' producten). De keuze voor volle geitenmelkpoeder is gemaakt omdat geitenmelk van nature voor pasgeboren kleine zoogdieren een veel betere samenstelling heeft dan koeienmelk. Het is lichter verteerbaar, heeft vele darmstimulerende en darmbeschermende factoren en komt, zowel in aminozuurpatroon als in vetzuurpatroon, vrijwel overeen met de moedermelk.

Ja, en ze vertellen jou en mij natuurlijk niet welke ingredienten dat zijn....
Door Jantina
#3198318
Hmmm oké. Maar ik denk dat ik t toch maar bewaar, al was het maar voor extra voor moeders, waar ik tot nu toe geitenmelk uit de supermarkt voor kocht. Overigens worden de honden helemaal gek als ik de melk aan het maken ben, ze vinden het vreselijk lekker ruiken!
Door Lizzy
#3199133
Jantina schreef:Hmmm oké. Maar ik denk dat ik t toch maar bewaar, al was het maar voor extra voor moeders, waar ik tot nu toe geitenmelk uit de supermarkt voor kocht. Overigens worden de honden helemaal gek als ik de melk aan het maken ben, ze vinden het vreselijk lekker ruiken!
Persoonlijk vind ik niks gaan boven rauwe geitenmelk voor moeders en pups. Poeder is toch poeder.... (en bewerkt).
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door