Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3196874
Ik dacht ik maak even zijn eigen hoekje waar ik de dingen van me af kan schrijven...

Hoewel het zaterdag echt heel erg shit ging, waarbij hij amper buiten de deur wilde zijn, heeft hij 2 nachten bij ons op bed 'geslapen'. Hoewel hij echt heel erg onrustig is, van bed af, staan, weer op bed enz. Zijn we vandaag heel voorzichtig wat positiever! We hebben al 2x een mini rondje van 300 meter door het park gelopen, daar doen we ongeveer 20 minuten over, we lopen heeeeeel langzaam staan veel stil, maar we zijn het park in geweest!

Omdat hij bij ons op bed heeft gelegen heb ik ook de indruk dat hij heel 'vol' zit, hij lag namelijk heel strak tegen me aan en ik voelde het gewoon rochelen. Dus sinds gister krijgt hij ook weer Fluimicil bij zijn eten. Hij hoest hierdoor wel meer, maar (ik dacht Angelique) had dat aangegeven 2 weken geleden al. Toen had ik niet het idee dat het iets deed, maar ik hoop nu wel.

Zoals het vandaag gaat hebben we de hoop op een longontsteking nog niet opgegeven.....
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3196884
Ach wat een zorgen om Brutus..., zo moeilijk als je ze achteruit ziet gaan.... En natuurlijk hoop je zo dat het toch goed komt, daar help ik je op hopen. Ik hoop dat hij snel toch weer wat opknapt! Sterkte ermee. XXX
Door Anne in Zweden
#3196885
O, dat zou toch fijn zijn, als het toch 'slechts' een longontsteking zou zijn! Ik blijf duimen voor je ventje! Fijn dat je het iets rooskleuriger inziet nu. Ga je deze week nog wel naar de da, of wacht je het nog even af?
Gebruikersavatar
Door Neally
#3196891
Een eigen plek voor Brutus. Laten we hopen dat hij inderdaad vol slijm zit er dat dat er uit komt. Beterschap mannetje. Dikke knuf.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3196898
Voor het slijm zou je misschien kunnen kijken bij respire van huisdierendokter? Dat schijnt slijm op te lossen bij luchtwegproblemen en kan als ondersteuning worden gegeven.

Wel erg fijn om te lezen dat het toch weer beetje beter gaat met Brutus :-*
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3196917
Ik duim heel hard voor jullie dat het "maar" een longontsteking is en hij er weer helemaal bovenop komt! Heel veel sterkte!
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3196922
Anne in Duitsland schreef:O, dat zou toch fijn zijn, als het toch 'slechts' een longontsteking zou zijn! Ik blijf duimen voor je ventje! Fijn dat je het iets rooskleuriger inziet nu. Ga je deze week nog wel naar de da, of wacht je het nog even af?
Ik heb nog even gebeld om te overleggen en eigenlijk kunnen we niet heel veel meer dan afwachten... Gewoon de antibiotica geven, samen met de pijnstilling omdat die ook ontstekingsremmend is. En ik had in overleg met de DA donderdag al de groene os luchtwegkruiden extra forte besteld. Die is zaterdag ook binnen gekomen en krijgt hij dus ook 2x per dag bij het eten.

Hij ligt nu heerlijk in het zonnetje te slapen. En ook dat heeft hij afgelopen weekend bijna niet gedaan, overdag slapen.
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3197576
Een kleine update;
Zo langzamerhand weer lichte buikpijn bij mij... Ik heb het idee dat hij benauwder is/sneller,oppervlakkiger ademhaalt. Had zaterdag een filmpje gemaakt maar echt veel verschil lijkt er dan weer niet te zijn.

Grootste euvel; hij liet vanavond zijn eten staan... Daar waar de ab kuur en pijnstilling doorheen zit. Ik heb er zelfs al pens bij door gedaan om het lekkerder te maken, maar hij haalt echt zijn neus op..... Ook een snoepje wil hij op dit moment niet.

Kijken als we het straks nog eens aanbieden of hij dan wel wil. Ook lastig met een hond erbij die zo vreselijk voedselgericht is, maar goed de bench is stevig genoeg.
Wil hij morgen ook niet eten dat wordt het morgen toch een ritje DA


Pfff, zo langzamerhand ben ik toch bang dat het lastig gaat worden. Alle info die ik kan vinden over longontsteking bij honden inmiddels wel gelezen en bij oudere honden schijnt het toch al lastig om er overheen te komen omdat antibiotica dan toch minder lijkt te helpen....
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3197580
Hè wat een zorgen om Brutus..., ik hoop dat hij in ieder geval straks eten wil zodat zijn medicatie erin gaat.

Sterkte. XXX
Door smulpaap
#3197591
Wat is het toch akelig , zoveel zorgen .....
Hopelijk krijgt hij weer wat eetlust

En wat ik hier altijd doe met medicatie . eerst de medicatie , ik maak dan a.hw een balletje van wat vlees , en dan de rest
Dan hebben ze het maar binnen
Door smulpaap
#3197595
Is het misschien een idee om met Brutus naar Dierenkliniek Sleeuwijk te gaan ?
Daar zien ze zoveel Bullen . Je kan ook telefonisch contact opnemen hoor en eerst de situatie even voorleggen
Ze zijn altijd erg behulpzaam
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3197608
smulpaap schreef:Is het misschien een idee om met Brutus naar Dierenkliniek Sleeuwijk te gaan ?
Daar zien ze zoveel Bullen . Je kan ook telefonisch contact opnemen hoor en eerst de situatie even voorleggen
Ze zijn altijd erg behulpzaam
Moet heel eerlijk zeggen, alles wat ik tot nu toe heb kunnen vinden/gelezen over longontstekingen/tumoren heeft mijn eigen DA gewoon keurig zoals geschreven staat gedaan.

Er staat heel veel nuttige info op de website van oa MCD, en mijn DA heeft keurig gehandeld zoals daar ook beschreven staat.
Hij is ook altijd DA van onze club geweest, die uiteindelijk 9 jaar geleden is ontstaan/opgericht door Amerikaanse bulldog eigenaren. Destijds waren het ook alleen bullen die er rondliepen. Hij heeft dus gelukkig ervaring met buldoggen.

Maar ik zal het zeker in mijn achterhoofd houden!
Door smulpaap
#3197618
constance.blokzijl schreef:Moet heel eerlijk zeggen, alles wat ik tot nu toe heb kunnen vinden/gelezen over longontstekingen/tumoren heeft mijn eigen DA gewoon keurig zoals geschreven staat gedaan.

Er staat heel veel nuttige info op de website van oa MCD, en mijn DA heeft keurig gehandeld zoals daar ook beschreven staat.
Hij is ook altijd DA van onze club geweest, die uiteindelijk 9 jaar geleden is ontstaan/opgericht door Amerikaanse bulldog eigenaren. Destijds waren het ook alleen bullen die er rondliepen. Hij heeft dus gelukkig ervaring met buldoggen.

Maar ik zal het zeker in mijn achterhoofd houden!
Ik snap het ;)
Had hij inmiddels al zin om iets te eten ?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door