Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Siberienne
#3197469
Zijn er mensen hier die een stoomreiniger hebben? En welke en zijn jullie tevreden?
Ik wil proberen ons huis iets meer zand vrij te krijgen (ruwe stenen vloer in de keuken) en nu Spot ook nog last heeft van giardia wil ik daar wat versnelling in aanbrengen maar ik verdwaal bijna in de types en soorten op 't internet...

Ik kom veel Kärcher tegen maar daar heb ik qua hogedruk reinigers voor buiten niet zo'n goede ervaringen mee... (snel stuk), maar goed, misschien zijn de stoomreinigers wel ok?
#3197489
Ik heb deze van Vileda: Afbeelding en ben er superblij mee. Hij heeft wel een kabel, maar niet zo'n stofzuigerding dat je steeds mee moet slepen door de kamer, wat ikzelf heel handig vind. Hij is binnen een seconde of tien heet en dan kun je aan de slag. Er zit een reservoir in voor 400 ml water. Afhankelijk van welke stand je gebruikt (de laminaatstand = minder stoom = minder waterverbruik; de tegelstand = meer stoom = meer waterverbruik) moet je hem na een of twee kamers bijvullen. Daarvoor moet je hem wel uitzetten, maar omdat hij zo snel opwarmt, is dat geen drama. Ik heb er vier doekjes bij, zodat ik voor alle ruimtes hier een eigen doekje heb en niet tussendoor hoef uit te spoelen. Daarna alles in de 60 gradenwas, klaar.

Enig nadeel: de steel is niet erg stabiel. Dat is ook de grootste klacht op Amazon.de (zie recensies aldaar dat de bovenkant van de steel er zo losjes op zit. Wij hebben dat opgelost (oké, Herr Antje, ik had daar weinig mee te maken :biggrin2: ) door een gaatje in het kabelwikkelding te boren waar de schroef achter zit en er dan een langere schroef in te draaien (zonder gaatje boren gaat dat lastig, dan zit dat wikkelding in de weg). Sindsdien geen enkel probleem meer met de steel. Kleine moeite, groot plezier.

Ik zou echt niet meer zonder willen. Het werkt zo veel sneller dan met een dweil!
Door Siberienne
#3197520
Anne in Duitsland schreef:Ik heb deze van Vileda: Afbeelding en ben er superblij mee. Hij heeft wel een kabel, maar niet zo'n stofzuigerding dat je steeds mee moet slepen door de kamer, wat ikzelf heel handig vind. Hij is binnen een seconde of tien heet en dan kun je aan de slag. Er zit een reservoir in voor 400 ml water. Afhankelijk van welke stand je gebruikt (de laminaatstand = minder stoom = minder waterverbruik; de tegelstand = meer stoom = meer waterverbruik) moet je hem na een of twee kamers bijvullen. Daarvoor moet je hem wel uitzetten, maar omdat hij zo snel opwarmt, is dat geen drama. Ik heb er vier doekjes bij, zodat ik voor alle ruimtes hier een eigen doekje heb en niet tussendoor hoef uit te spoelen. Daarna alles in de 60 gradenwas, klaar.

Enig nadeel: de steel is niet erg stabiel. Dat is ook de grootste klacht op Amazon.de (zie recensies aldaar dat de bovenkant van de steel er zo losjes op zit. Wij hebben dat opgelost (oké, Herr Antje, ik had daar weinig mee te maken :biggrin2: ) door een gaatje in het kabelwikkelding te boren waar de schroef achter zit en er dan een langere schroef in te draaien (zonder gaatje boren gaat dat lastig, dan zit dat wikkelding in de weg). Sindsdien geen enkel probleem meer met de steel. Kleine moeite, groot plezier.

Ik zou echt niet meer zonder willen. Het werkt zo veel sneller dan met een dweil!

Thanx voor de uitgebreide info! Ziet er inderdaad handig uit.
#3197523
Ik heb ook een steelstoomreiniger. Super handig en met afneembaar handstoomreiniger om badkamer, keukenkastjes, spiegels ed te doen. Ik heb hem van Black & Decker.
Had eerst een stofzuiger model, maar vond ik niet fijn werken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3197557
Ik heb deze:

Afbeelding

Bevalt prima. Stoomt snel en goed. Ik heb er wat extra doekjes bij gekocht, dat vond ik wel zo handig.

Enige nadeel vind ik, dat wanneer ik heb als stoomeend gebruik, je handen tekort komt. Want je moet in de ene de stoomreiniger en in de andere hand het uiteinde van de slang vasthouden. En eigenlijk wil ik dan vaak ook nog even poetsen/vegen met een doekje. Ik weet niet of dat bij andere modellen makkelijker gaat, ik vind het ook niet heel erg, met wat wisselen lukt het ook best. Ik wil in ieder geval niet meer zonder, het voelt het schoon na een rondje stomen.
Door Borke
#3197573
Even een algemene vraag over het gebruik van stoomreinigers bij dweilen: drogen jullie de vloer na?

Wij hebben zo'n Leifheit dweilknijpemmer en ik vind het maar een heel gedoe allemaal.
Twijfel over zo'n stoomreiniger, zoals Anne het beschrijft lijkt het wel aardig...?
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3197579
Ik heb ik karcher maar moet dus continue de hendel van sroom indedrukt blijven houden. En dat doet op een gegeven moment flink auw :-X
Dus ik dweil met een dweil mestal :-\
Hoeven jullie dat niet? Iets de hele tijd ingedrukt houden?
Door Lil
#3197581
Jawel ik moet de hendel indrukken. Maar dat doet geen au. Is net zo als tanken zeg maar alleen bij tanken zet ik kracht bij de hendel en bij de stoomreiniger gaat indrukken vanzelf.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3197584
Borke schreef:Even een algemene vraag over het gebruik van stoomreinigers bij dweilen: drogen jullie de vloer na?

Wij hebben zo'n Leifheit dweilknijpemmer en ik vind het maar een heel gedoe allemaal.
Twijfel over zo'n stoomreiniger, zoals Anne het beschrijft lijkt het wel aardig...?
Nee na de stoomreiniger is de vloer zomaar droog. Maar als de vloer echt vuil is, dweil ik wel eerst met een mop om een beetje te kunnen poetsen. En daarna met de stoomreiniger voor het echt schoon.

Ik hoef geen hendel in te blijven knijpen. Ik doe hem aan met een knopje en dan blijft ie stomen.
#3197587
De vloer is hier ook bijna gelijk droog.
En nee, ik hoef geen hendel ingedrukt te houden. Als ik de steel rechtop zet slaat hij af en als je hem in de dweilstand zet zeg maar, dan slaat hij aan.
Verder zit er een stoomboost op voor een extra stoomstoot bij hardnekkige vlekken en je kunt hem instellen voor drie vloersoorten. Bij laminaat geeft hij minder stoom, dan bij een stenen vloer.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3197590
Lil schreef:Jawel ik moet de hendel indrukken. Maar dat doet geen au. Is net zo als tanken zeg maar alleen bij tanken zet ik kracht bij de hendel en bij de stoomreiniger gaat indrukken vanzelf.
Oo nou met tanken ben ik gelukkig sneller klaar ;D
Zonder gein ik vind het totaal niet fijn in moet hem indrukken en dan ook nog bewegen met de stang, of ik zet veel kracht of ik heb kleine handen of zo maar ik krijg er dus last van

Dus voor de topic starten, zou er eentje nemen die je niet de hele tijd ingedrukt hoeft te houden ;) :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Kallista
#3197600
Ik heb nu de Kärcher sc4, het handige daaraan is dat je hem kan opvullen terwijl ie aan staat.
Enige nadeel is dat er alleen die dure Kärcher doekjes op kunnen.
Denk dat ik ga kijken of ik een andere voet er bij kan bestellen, een waar je gewoon doekjes in kunt klemmen, dan zou je eender welke doekjes kunnen gebruiken.

Ik had jarenlang een van bestron, ook tevreden van, tot het handvat begon te lekken.

Deze Kärcher nu maakt nog schoner is mijn indruk, en de vloer is sneller droog.
Zitten btw 2 standen op, en je kunt iets indrukken zodat ie continu stoomt, dan hoef je het handvat niet ingedrukt te houden.
Maar dat gebruik ik zelf nooit.

En als ik snel een klein klusje wil doen dan heb ik een dampfbesen van Thomas Phillips, zoiets als de dirt devil die hier boven in het topic staat.
https://www.thomas-philipps.de/de/dampfbesen
Warmt heel snel op, doet het ook goed, voor de echt vuile klussen zijn die paarse doekjes prima voor erop, maar als ik het hele huis wil doen is de Kärcher beter. Kun je sneller grotere oppervlakken mee doen.

Moge duidelijk zijn dat ik een absolute fan ben van stoomreinigers :biggrin2:
#3197605
Borke schreef:Even een algemene vraag over het gebruik van stoomreinigers bij dweilen: drogen jullie de vloer na?

Wij hebben zo'n Leifheit dweilknijpemmer en ik vind het maar een heel gedoe allemaal.
Twijfel over zo'n stoomreiniger, zoals Anne het beschrijft lijkt het wel aardig...?

Nee, nadweilen is niet nodig, dat vind ik het grote voordeel van een stoomreiniger: door de hete stoom droogt de vloer heel snel op (laminaat iets sneller dan tegels). Daardoor kunnen de honden ook weer sneller het huis in en hoeven ze niet zo lang te wachten tot alles weer droog is.

Ik hoef ook geen knopjes ingedrukt te houden. Gewoon aanzetten en gaan. Hoe het met andere stoomreinigers zit, weet ik niet, maar ik moet wel eerst van tevoren stofzuigen, want opzuigen doet hij niets. Maar daarvoor heb ik een fijne robot. :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door