Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door sascha
#318374
hallo


ik heb een duitse herder van 7 jaar oud :)
we lopen sinds een half jaar de deur plat bij de dierenarts sinds april zijn we doorgestuurd naar een dermatoloog nu heeft hij geconstateerd dat ze een gist en een schimmel infectie heeft op haar buik eerst cefa-cure pillen en nizoral pillen gekregen voor 3 weken terug geweest weer een test gedaan en weer een andere bacterie gevonden cefa-cure stoppen en baytril pillen gekregen en daarnaast een dieet om te kijken of het een voedselallergie is en dat bestaat uit ??? :-[
100 gram geiten vlees en 300 gram aardappels of rijst en dat 6 weken lang :P

nu is het volgende aan de hand ze mag er niets bij hebben anders weten ze daarstraks nog niet waar ze allergies voor zal zijn maar ik heb het idee dat ze behoorlijke honger heeft ze schooit heeft ze nooit gedaan :'( we geven al iets meer rijst of aardappels maar of dat goed is??

ik wil gewoon mijn verhaal even kwijt misschien zijn er lezers die hetzelfde hebben meegemaakt ik denk wel dat we nog 4 weken moeten volhouden om te kijken of de buik iets lichter wordt daarna kunnen we onze conclusies trekken of de dermatoloog het aan het goede eind heeft gehad of niet zijn we wel een 700 eure lichter maar ja wat moet je anders ben geen dierenarst wel zei de dermatoloog dat de dierenarts er erg lang mee had gewacht om ons door te sturen maar ja dat geld krijgen we ook niet terug daarmee

ik hoor wel van jullie :D hoop ik

groetjes sascha
Door Lizzy
#318379
Hoi Sascha, mmmm, vervelend allemaal...! En ja, dit maken we hier vaker mee, huid problemen.... Heel veel vaker. Helaas.

Ik moet wel zeggen dat ik iedere keer weer van mijn stoel stuiter (sorry - kun jij niks aan doen!) als dermatologen voorschrijven om een hond aardappelen te geven (met vlees). Zeker wanneer men ook schimmels en gisten vermoed. Als er nou iets schimmel en gist-opwekkend is, is het wel aardappel (en granen). Ik zou daarom maar kiezen voor witte rijst, als ik jou was.

Overigens zijn er ook kant-en-klare verse en rauwe eliminatie-dieten. Deze zijn gebaseerd op eend en een beetje gepofte rijst. Voor meer informatie, zie hier: http://www.carnibest.nl/eend-rijst.htm

Deze voeding is wel compleet. In tegenstelling tot wat je hem nu geeft (hoewel een hond best 6 weken incompleet kan eten hoor, maar helemaal geen calcium vind ik zelf ook niet ideaal).

Als ik in jouw schoenen stond zou ik zelf of dit dieet 6 weken volhouden en dan overschakelen naar Carnibest eend en rijst (of zelf samenstellen, kan ook) of ik zou direct over gaan (ik zelf zou direct over gaan trouwens). En ik zou zelf naar een goede homeopathische dierenarts gaan. Eentje die pro-verse voeding is. Misschien is dat iets wat je kunt overdenken!
Gebruikersavatar
Door Nitus
#318440
Meer tips als Lizzy kan ik je niet geven ;). Kan alleen maar zeggen dat ik 100% achter haar advies sta (dus je hond meteen overzetten op Carnibest eend en rijst). En natuurlijk wens ik je heel veel beterschap met je hond :-*.
Door Peet
#318456
Hai Sasha,

Welkom hier! Ik heb ook Duitse herders en ben zeeeeer bekend met alle soorten allergie, jeuk enz enz die ze kunnen krijgen. :-\

Maar los van Lizzy advies, wat ik alleen maar kan onderstrepen, even een vraag: wat weegt je hond ongeveer?

Als zij ca 400 gram eten krijgt per dag, zou ze omgerekend niet meer dan 20 kilo moeten wegen. Dat lijkt me aan de lichte, dus klopt dat?
Anders vind ik het geen wonder dat ze schooit, want het is erg weinig.

Als teefje zou ze, normaliter tussen 25 en 30 kilo kunnen wegen. dan zou ze toch tussen 500 en 600 gram eten per dag moeten krijgen.

Tenzij je 2x per dag die 400 gram voert natuurlijk....
???
Door sascha
#318954
dank jullie voor jullie reacties

de hond woog 2 weken geleden toen we bij de dermatoloog waren 30.6 kilo nu 2 weken verder is ze afgevallen en wel 4 kilo heb al contact gezocht met de dermatoloog want ik schrok er behoorlijk van ze is nooit dik geweest maar 26.5 kilo vind ik veel te weinig je kunt haar botten goed voelen ik wacht even af wat de dermatoloog gaat zeggen hij zou mij terug bellen en ik kreeg te horen 2 weken van de dermatoloog dat ze 300 gram vlees en 300 gram rijst mag hebben op een dag niet meer ik geef haar al meer omdat ze zit te schooien ze krijgt nu ongeveer 500 tot 600 gram per dag maar ik had begrepen dat aardappels juist dikmakers zou zijn nou bij onze hond dus niet


ik hou jullie op de hoogte

groetjes
Laatst gewijzigd door sascha op do 12 mei 2005, 12:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Peet
#318969
Als 30 kilo een mooi gewicht voor haar zou zijn (en daar zat ze in eerste instatie op, lees ik), dan is 600 gram echt de ondergrens van de hoeveelheid eten.

Persoonlijk zou ik haar meer vlees en minder aardappel geven (400 tot 500 gram vlees). Aardappel is een koolhydratenbom, en aangezien honden koolhydraten maar heel moeilijk verteren heeft ze er weinig aan. Alleen als goedkope vulling, zeg maar.

Daarbij is haar lichaam aan het vechten tegen iets (gisten, schimmels wat dan ook) en dat kost ook energie. Ze krijgt nu echt te weinig denk ik, vandaar dat ze schooiert.
Door Lizzy
#318970
Ik zou toch echt helemaal geen aardappel geven! Het is een gisten-opwekker!
Gebruikersavatar
Door sylvia
#319016
Lizzy schreef: Ik zou toch echt helemaal geen aardappel geven! Het is een gisten-opwekker!
Ja ik vind dat ook een hele raar dieet ???
En hebben ze wel een T4 test gedaan, want een zwart verkleurende buik is vaak een duidelijke aanwijzing dat de schildklier niet goed werkt
Door sascha
#319120
hallo

nee ze hebben geen t4 gedaan weet niet eens wat het precies is :o het dieet is om te kijken of ze geen voedselallergie heeft :-[
ze heeft ook 5 weken dieet brokken gahad van specific maar dat hielp niet ze hebben een gist en een andere bacterie op haar buik aangetroffen vandaar nu ook baytril pillen en nizoral :'( nu heb ik vandaag de dermatoloog gebeld van de wagenrenk dokter schleifer en die vetelde mij dat ik de hond meer vlees en aardappels moest gaan geven en wekelijks wegen en over 2 weken een afspraak maken om naar haar buik te laten kijken en dan weer 3 weken later voor de voedsel allergie :(
allen waar ik mij zo boos over kan maken is dat ze er zo veel geld voor vragen we zijn nu 2 keer in de wagenrenk geweest en zijn nu ongeveer 600,00 euro lichter >:(
we willen zo graag resultaat zien
hoe lang gaat het duren voor je resultaat ziet als je met het voer begint wat jullie telkens adviseren ???
Gebruikersavatar
Door Nitus
#319727
hoe lang gaat het duren voor je resultaat ziet als je met het voer begint wat jullie telkens adviseren
Tja, dat is moeilijk te zeggen, vaak zie je binnen een paar weken al wel verbetering, maar bij erg hardnekkige gevallen kan het wel langer duren voor het helemaal over is.

Ik zou trouwens echt geen aardappelen meer geven maar op rijst overgaan, om de redenen die Lizzy al aangaf:
Als er nou iets schimmel en gist-opwekkend is, is het wel aardappel (en granen). Ik zou daarom maar kiezen voor witte rijst, als ik jou was.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#319905
sascha schreef: hallo

nee ze hebben geen t4 gedaan weet niet eens wat het precies is :o het dieet is om te kijken of ze geen voedselallergie heeft :-[
ze heeft ook 5 weken dieet brokken gahad van specific maar dat hielp niet ze hebben een gist en een andere bacterie op haar buik aangetroffen vandaar nu ook baytril pillen en nizoral :'( nu heb ik vandaag de dermatoloog gebeld van de wagenrenk dokter schleifer en die vetelde mij dat ik de hond meer vlees en aardappels moest gaan geven en wekelijks wegen en over 2 weken een afspraak maken om naar haar buik te laten kijken en dan weer 3 weken later voor de voedsel allergie :(
allen waar ik mij zo boos over kan maken is dat ze er zo veel geld voor vragen we zijn nu 2 keer in de wagenrenk geweest en zijn nu ongeveer 600,00 euro lichter >:(
we willen zo graag resultaat zien
hoe lang gaat het duren voor je resultaat ziet als je met het voer begint wat jullie telkens adviseren ???
Een T4 en T3 zijn om de schildklier te testen, ik zou er zeker op staan om die test te doen. Vooral omdat de zwartverkleuring de buik betreft.Aardappel zou ik echt niet geven dan inderdaad de rijst.
Als je die weken voorbij bent van dit dieet zou ik verdere voedingsadviezen naast me neer leggen en een goeie kvv gaan geven en eens kijken hoe het dan gaat, maar wel die T4 en T3 laten doen
Door sascha
#319977
hallo :D


bedankt allemaal voor jullie goede tips ::)
ik ga inderdaad na de 6 weken stoppen en over op kvv :-*
ik denk dat ik eerst duck ga proberen omdat dat bij mij in de buurt te koop is en daarna misschien nog wel zelf koken :P

groetjes sascha
Door Aura
#320107
Ik heb een boekje over Bach Bloesem. Daar staan ook wat remedies in voor huidproblemen. Volgens mij is Crab Apple wel goed, en dat schijnt ook het lichaam te zuiveren. Misschien zijn er ook wat homeopatische middelen.

Maar ik weet niet of je dat kan gebruiken hoor!!
Het is iets anders dan alleen maar huiduitslag natuurlijk. En omdat ze nu ook andere medicijnen krijgt en ook nog een eliminatiedieet, weet ik niet of dat samen kan gaan.
Weet iemand anders of dat kan??
Gebruikersavatar
Door Nitus
#320157
Waar je altijd voor op moet passen is dat je niet teveel middeltjes tegelijk gaat gebruiken, je weet dan niet wat welk middel gedaan heeft.
Het is wel begrijpelijk dat je van alles wilt proberen, maar toch is het beter eerst het 1 en dan het ander te proberen.
In dit geval heeft Bachbloesem denk ik weinig nut, Bach werkt meer in op het 'gevoel'.
Bachbloesem is overigens wel te combineren met homeopatische en allopatische geneesmiddelen.
Door sascha
#320711
ja daar heb je helemaal gelijk in nitus maar het is soms wel moeilijk omdat het al zo lang duurt maar nog 4 weken afwachten en dan weten we meer
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door