Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Pauline
#3197230
Is er geen ontkennen meer aan..... Altijd als iemand Joep in de buggy ziet en vraagt of het een oude hond is, roep ik nee!! Hij heeft een hernia gehad en is daardoor beperkt in lopen geraakt enz. enz.

Vanochtend maakte ik een foto en ineens trof het me (eigenlijk wel als de bliksem).... Mijn lieve lieve jongen, wordt een ouwe jongen.... Wanneer is dat gebeurd?? Gisteren was hij toch echt nog een jonge blom.

Hij wordt natuurlijk ook al 12 jaar en heeft de laatste tijd (jaren) behoorlijk wat meegemaakt.... Maar ach..., het is nog zo'n lekker joch!!! De foto's waarop hij echt oud lijkt, die heb ik gedelete..., je weet nooit of je het toch voor kunt blijven.... ::) :-[ :'( Stom kun je toch eigenlijk doen.....

Afbeelding
Door zurca
#3197236
Ach Pauline toch... :-*
Ik begrijp je he-le-maal.... Bij Tous was het ook ineens zo. En hij is ook ziek natuurlijk....ik zie nu ook de oude hond in hem maar dat rijmt gewoon niet met mijn gevoel. Hij kon altijd nog vanalles, deed nog van alles en was helemaal niet oud. En dan ineens... Ja moeilijk....best heel moeilijk :-\
En ik delete ook de foto's waarop Tous er echt oud en ziek uitziet, dat zijn foto's die ik later toch niet weer wil zien....
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3197237
Ja, dat is altijd confronterend. Hier heb ik ze ook natuurlijk. Maar ik bewaar ze wel. Ze horen er ook gewoon bij.

Dikke kus :-*
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3197238
:bigarmhug: Liesbeth!!!

Ik kan er best goed mee omgaan, vind ik zelf. Maar ik realiseer me dan ook ineens dat ik best wel vaak ontken dat hij op leeftijd raakt.... De dag voor de hernia liep hij nog 15 km met me.., dat vind ik nog steeds onvoorstelbaar. Dat je zo ineens zo verschrikkelijk geblesseerd kunt raken.
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3197241
Ik snap je helemaal! Hier gaat het precies hetzelfde; nou is Brutus ook wel heel ziek momenteel maar toch... Ineens zag ik zondag witte wimpers bij hem...
3 weken terug deed hij nog gewoon mee op de club, nog net zo fanatiek!

Ergens weet je wel dat ze ouder worden/zijn maar als je er nou niet aan denkt, dan valt het misschien wel mee....
Door Lizzy
#3197243
Ja. Ik snap het helemaal. En ja, het is confronterend.... maar het is part of life! Niet ontkennen maar genieten van de nieuwe fase die aanbreekt :-*
Door miik
#3197245
Ja, ik snap je helemaal !
Ik zag het ineens bij de foto's van onze vakantie met oud en nieuw... mijn lieve Joy wordt oud....
Zij wordt ook bijna 12 en is nog happy, en toch ineens veranderde haar uitdrukking. Sinds kort merk ik dat ze fysiek ook minder wordt, en ja ik ontken het ook... Hoop dat ze nog jaren en jaren mee gaat !
Knuf voor jouw mannetje !
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3197251
Angelique schreef:Ja, dat is altijd confronterend. Hier heb ik ze ook natuurlijk. Maar ik bewaar ze wel. Ze horen er ook gewoon bij.

Dikke kus :-*
Natuurlijk hoort het erbij..., maar nu nog even niet.... ;) Morgen misschien.... :-*
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3197253
En genieten doe ik hoor, van elk moment met mijn jongens.... Maar het stomme is dat met onze vorige hond het zo vanzelf ging. Sammie werd ouder en zo was het gewoon. En Joris wordt ook 11, maar die is nog zo vlug als water. Joep is altijd al een bedaarde hond geweest en het heeft natuurlijk ook alles te maken met de teenamputatie, de zorgen eromheen of hij uiteindelijk wel weer fatsoenlijk (in mijn ogen) zal kunnen voortbewegen enz. Soms vliegt het je ineens aan, maar dat kennen jullie allemaal, dat weet ik ook heel goed.

:-* :-* :-* :-* :-* :-*

ik ben afgelopen weekend echt, heel erg bang geweest dat hij het niet ging redden.... Zelf t.t.v. zijn hernia en verlamd zijn, heb ik die angst niet gehad. En in mijn dromen kwam mijn moeder elke keer vragen of ze met hem mocht wandelen en dan riep ik: "Ja dat mag, maar je moet hem wel bij me terugbrengen!!!" En dat deed ze elke keer netjes....
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3197255
Ja ik snap hem echt helemaal. :-*
Over 2 weken wordt Kaio nl. ook 12.
Na zijn 10e levensjaar trad het verval in, daarvoor was het gewoon een jonge hond van 5. En sinds een paar maandjes echt snel oud geworden.
We hebben nu wel veel meer knuffelsessies, hij ligt veel vaker op de bank, en uiteraard hoeft hij van ons niet weg ;) , dus kunnen we ernaast hem knuffelen dan maar :biggrin2:
Door smulpaap
#3197256
Ach , aan de andere kant ... mogen we blij zijn dat ze zo oud mogen worden toch ?
Het hoort er nu eenmaal bij

En het is de nieuwe fase nu eenmaal , hier begint dat idem te worden
Als ze de hele nacht hebben geslapen dat zijn ze niet te stuiten tijdens de eerste wandeling
Gaan met die banaan . De tweede ronde was vandaag ook weer de "" Telegraaf met weekendbijlage ""
Dat gaat tegenwoordig ook in een veel rustiger tempo . Juf Snuf & Co :biggrin2:
En als de zon dan ook nog schijnt ... dan maak je je toch al helemaal niet druk :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3197259
Joeps tweede rondje is niet eens een rondje.... (het eerst is een rondje in de buggy, lekker anderhalf uur genieten van het uitzicht). Dat tweede rondje bestaat uit lekker om je heen loeren op het veld en een beetje rollen door het gras, één grote plas en that's it!

@Kaio: nog meer op de bank..... :D :D :D Ik moet hem er natuurlijk altijd optillen, hij kan dat niet meer zelf. Ik heb ook gemerkt dat ook al til je maar een keer of 10 per dag een kilootje of 15, je wel degelijk sterkere armspieren krijgt!
Door Anne in Zweden
#3197265
Och gos. Ik heb het zelf nog niet meegemaakt met de dieren dat ik ze oud vond lijken, maar ik zag eind vorig jaar bij Max wel dat hij ineens over zijn hele kop wit wordt, niet alleen zijn baard. Hij is verder nog helemaal tiptop, dus schuif ik de gedachte nog maar even voor me uit dat hij ook al weer bijna 12 is. We hebben contractueel vastgelegd dat hij in ieder geval 20 wordt, en daarna zien we wel verder.

Maar ik kan me wel iets bij je plotselinge paniek voorstellen. Je wordt toch even geconfronteerd met de minder leuke vooruitzichten waar je als huisdiereigenaar onherroepelijk een keer mee te maken krijgt. Maar laten we hopen dat die dag nog ver weg is!
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3197267
Daar gaan we gewoon vanuit Anne! Hij schommelt op zijn manier alweer door de kamer, zelfs met 3 niet zo denderend werkende poten komt meneertje toch waar hij wil en anders zorgt hij wel dat ik het voor hem regel!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door