Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Moos
#319635
Ik wist niet precies waar ik mijn vraag moest zetten, maar zet het maar even hier neer.

Vanwege vroegere gruis moet Moos' urine goed zuur blijven. Nu lukt dat goed met vers, alleen leeft hij voor de beloningskoekjes die hij krijgt als hij bijv. goed gekomen is.
Zijn er ook koekjes, die ik bijv. zelf zou bakken, of andere alternatieven die ik Moos zou kunnen geven die ook een verzurende werking op de urine hebben?

Als we trainen krijgt hij namelijk best veel koekjes, en ik ben bang dat dat op een gegeven moment de urine weer te basisch maakt....
Door Lizzy
#319662
Ik denk dat gedroogd hart en gedroogd vlees en gedroogde lever heel goed is. En dit is oh zo simpel zelf te maken! Je neemt gewoon runder of lamshart of rundvlees of kippenlever. Dit snij of knip je in kleine stukjes. Je legt het op een oven-plaat, zet de oven op 80 graden en laat hier de blokjes vlees uuuurrrrenlang in drogen. Goed in porties in te vriezen.
Door Moos
#319837
Lizzy schreef: Ik denk dat gedroogd hart en gedroogd vlees en gedroogde lever heel goed is. En dit is oh zo simpel zelf te maken! Je neemt gewoon runder of lamshart of rundvlees of kippenlever. Dit snij of knip je in kleine stukjes. Je legt het op een oven-plaat, zet de oven op 80 graden en laat hier de blokjes vlees uuuurrrrenlang in drogen. Goed in porties in te vriezen.
Ah, dank je!

Hoe lang blijft dat dat goed als het niet is ingevroren?
Door Moos
#319847
Lizzy schreef: Paar dagen, denk ik? Ik heb eigenlijk geen idee omdat ik alle porties ingevroren heb. Het ontdooit overigens heel snel.
oh, als het snel ontdooit kan ik het inderdaad wel gewoon meteen invriezen.
Onwijs bedankt; ik ga strakt meteen even een bakje lamshart halen!
Door Doedels
#320607
Moos schreef:
Hoe lang blijft dat dat goed als het niet is ingevroren?
Ik heb laatst een week met gedroogd lamshart in m'n zak gelopen en het was nog steeds in prima conditie. Niet dat ik dat iedereen aanraad, maar het blijft dus wel even goed.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door