Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Riek
#3196192
Ja, ik ben even onder mijn steen uit gekropen :cool:
Hier is alles oké met het honden en het mensenspul, maar druk geweest met wat dingetjes in de familie enzo.

Nu wil ik met mijn mannen een paar dagen in juli naar Berlijn.
Helaas pas in juli, want allebei de zonen hebben het te druk met school, dus het gaat in de zomervakantie gebeuren.

Er zijn hier een paar Berliners geloof ik.
Hebben jullie tips voor een hotel voor 4 volwassen personen?
Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Mijn zonen zijn nog aan het bijkomen van een lachstuip omdat ik in mijn beste duits net naar een hotel daar heb gebeld.
Maar goed, die mevrouw begreep mij, en ik begreep haar, en dat was de insteek ;D

Alleen noemde ze een prijs waar ik wel voor naar Griekenland kan, dus dat ging het niet worden.
Ik ben geen held om via internet zoiets te boeken.
Dus ik bel het liefst naar zo'n hotel. Een creditcard hebben we ook niet ( niet rijk genoeg) dus we willen graag betalen bij aankomst.

Willen jullie mij helpen?
Door Lida. S
#3196194
Wij gaan in juni naar Berlijn. We zitten dan in een appartement. Niet duur en volgens mij kon je die ook telefonisch boeken. Ik verwacht wel dat je (een deel) van te voren moet betalen.
Maar mijn vriendin heeft alles geregeld en zij is nu met vakantie in Spanje. Als ze terug is zal ik haar eens vragen hoe, wat, waar en hoeveel.
Gebruikersavatar
Door Riek
#3196198
Lida. S schreef:Wij gaan in juni naar Berlijn. We zitten dan in een appartement. Niet duur en volgens mij kon je die ook telefonisch boeken. Ik verwacht wel dat je (een deel) van te voren moet betalen.
Maar mijn vriendin heeft alles geregeld en zij is nu met vakantie in Spanje. Als ze terug is zal ik haar eens vragen hoe, wat, waar en hoeveel.
Een deel van te voren betalen is geen probleem, zo lang het maar niet met een creditcard moet.
En een appartement is ook best leuk eigenlijk.
Daar heb ik nog niet aan gedacht.
O jee, weer wat om over na te denken. Dankjewel!
Door eelke
#3196223
Voor een creditcard hoef je toch niet rijk te zijn! Die heb je al van de anwb.
Creditcard heeft vaak ook voordelen met garantie enzo.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3196257
Toch een internettip: via boekingssites ben je vaak goedkoper uit, dus kijk er wel even naar voor je gaat bellen zodat je dezelfde prijs krijgt.
En via Booking.com kun je vaak ook boeken zonder creditcard en ter plekke betalen.
Gebruikersavatar
Door MargaS
#3196268
pluk schreef:Toch een internettip: via boekingssites ben je vaak goedkoper uit, dus kijk er wel even naar voor je gaat bellen zodat je dezelfde prijs krijgt.
En via Booking.com kun je vaak ook boeken zonder creditcard en ter plekke betalen.
En vaak tot 24 uur van te voren nog te annuleren zonder kosten.
Door Mowgli
#3196337
Anne in Duitsland schreef:Stuur Mowgli even een pb'tje; die woont in Berlijn en heeft jaren in de verblijfsbusiness daar gewerkt, dus die heeft vast wel tips!
Hoor Lees ik daar mijn naam ::) :biggrin2:
pluk schreef:Toch een internettip: via boekingssites ben je vaak goedkoper uit, dus kijk er wel even naar voor je gaat bellen zodat je dezelfde prijs krijgt.
Dat klopt niet altijd, want deze boekingswebsites willen graag een provisie hebben van de verhuurder, deze kan oplopen tot 20%, dus de provisie komt vaak bovenop de huurprijs. Websites als booking.com hebben vaak misleidende reclame, dan staat er bijv. vaak bij het hotel / appartement, dat het de laatste vrije kamer/appartement is, dus dat je snel moet boeken. Vaak klopt dit niet, want de verhuurder bepaalt uiteindelijk hoeveel kamers hij ter beschikking stelt voor booking.com en heeft meestal nog meerdere kamers/appartementen achter de hand voor het geval het "laatste" onderkomen geboekt werd (been there, done that ::) )

Bij het boeken via boekingsplatforms zit je wel vaak aan (hoge) annuleringskosten vast die kunnen oplopen tot het gehele bedrag van de reservering, als je direct bij een hotel boekt meestal niet als je zonder credit card boekt. Ik heb afgelopen jaar heel makkelijk voor mijn ouders een hotel in Fulda geboekt zonder credit card. Let wel even op dat je een officiële reserveringsbevestiging per e-mail krijgt toegestuurd als je direct bij een hotel reserveert zonder credit card.

De locatie van het hotel is ook erg van invloed op de prijs. Als je super centraal zit (Mitte, maar dan ook echt midden in Mitte, of bijv. Kurfürstendamm), betaal je meer dan wanneer je meer richting stadsrand zit.

Let even op als je begin juli naar Berlijn wilt gaan. De eerste of de tweede week wordt hier de Mercedes-Benz fashionweek en de belangrijke modebeurs Bread and Butter georganiseerd, waardoor de prijzen van de hotels en appartmenten nóg hoger zijn als tijdens de andere weken in het hoogseizoen.

Wat zijn jullie eisen? Willen jullie een kamer voor 4 personen, of liever allemaal een eigen kamer, liever een appartement, of is een pension ook goed? Willen jullie persée centraal zitten, of in 1 van de geliefde stadsdelen (momenteel zijn Kreuzberg en Friedrichshain erg populair) of is reizen met het openbaar vervoer (metro, S-bahn) geen probleem? Is een lift in het gebouw belangrijk (sommige appartmenten en zelfs hotels zijn nog in een gebouw gelegen zonder lift)?
Gebruikersavatar
Door Riek
#3196435
Mowgli schreef:Hoor Lees ik daar mijn naam ::) :biggrin2:

Dat klopt niet altijd, want deze boekingswebsites willen graag een provisie hebben van de verhuurder, deze kan oplopen tot 20%, dus de provisie komt vaak bovenop de huurprijs. Websites als booking.com hebben vaak misleidende reclame, dan staat er bijv. vaak bij het hotel / appartement, dat het de laatste vrije kamer/appartement is, dus dat je snel moet boeken. Vaak klopt dit niet, want de verhuurder bepaalt uiteindelijk hoeveel kamers hij ter beschikking stelt voor booking.com en heeft meestal nog meerdere kamers/appartementen achter de hand voor het geval het "laatste" onderkomen geboekt werd (been there, done that ::) )

Bij het boeken via boekingsplatforms zit je wel vaak aan (hoge) annuleringskosten vast die kunnen oplopen tot het gehele bedrag van de reservering, als je direct bij een hotel boekt meestal niet als je zonder credit card boekt. Ik heb afgelopen jaar heel makkelijk voor mijn ouders een hotel in Fulda geboekt zonder credit card. Let wel even op dat je een officiële reserveringsbevestiging per e-mail krijgt toegestuurd als je direct bij een hotel reserveert zonder credit card.

De locatie van het hotel is ook erg van invloed op de prijs. Als je super centraal zit (Mitte, maar dan ook echt midden in Mitte, of bijv. Kurfürstendamm), betaal je meer dan wanneer je meer richting stadsrand zit.

Let even op als je begin juli naar Berlijn wilt gaan. De eerste of de tweede week wordt hier de Mercedes-Benz fashionweek en de belangrijke modebeurs Bread and Butter georganiseerd, waardoor de prijzen van de hotels en appartmenten nóg hoger zijn als tijdens de andere weken in het hoogseizoen.

Wat zijn jullie eisen? Willen jullie een kamer voor 4 personen, of liever allemaal een eigen kamer, liever een appartement, of is een pension ook goed? Willen jullie persée centraal zitten, of in 1 van de geliefde stadsdelen (momenteel zijn Kreuzberg en Friedrichshain erg populair) of is reizen met het openbaar vervoer (metro, S-bahn) geen probleem? Is een lift in het gebouw belangrijk (sommige appartmenten en zelfs hotels zijn nog in een gebouw gelegen zonder lift)?
Héé fijn dat je reageert.
Ik weet je voornaam niet (meer) en daarom vond ik het ook best lastig om je een privé bericht te sturen met Beste Mowgli :biggrin2:

We willen best wel op één kamer met zijn vieren. Jan, onze zonen 21 en 18 jr, en ik zelf uiteraard :-)
Maar 2 kamers is ook prima. Hotel mag, Pension mag, B&B mag. Eigenlijk alles wat redelijk betaalbaar is.
Openbaar vervoer geen probleem. Is juist onze bedoeling.
En geen lift is ook geen probleem, als het maar niet 10 hoog is dan.

We willen vanaf 19 juli, maar later in juli mag ook.
En dan willen we graag 5 dagen/4 nachten.


Als jij tips hebt, dan zijn die meer dan welkom :)
Door Mowgli
#3196522
Riek schreef:Héé fijn dat je reageert.
Ik weet je voornaam niet (meer) en daarom vond ik het ook best lastig om je een privé bericht te sturen met Beste Mowgli :biggrin2:

We willen best wel op één kamer met zijn vieren. Jan, onze zonen 21 en 18 jr, en ik zelf uiteraard :-)
Maar 2 kamers is ook prima. Hotel mag, Pension mag, B&B mag. Eigenlijk alles wat redelijk betaalbaar is.
Openbaar vervoer geen probleem. Is juist onze bedoeling.
En geen lift is ook geen probleem, als het maar niet 10 hoog is dan.

We willen vanaf 19 juli, maar later in juli mag ook.
En dan willen we graag 5 dagen/4 nachten.


Als jij tips hebt, dan zijn die meer dan welkom :)
Ik heb je een PB gestuurd :) Op "Beste Mowgli" of "Hoi" reageer ik ook hoor :biggrin2:
Door Lida. S
#3198481
Ik dacht dat mijn vriendin alles al had geregeld, maar zij is ook nog steeds op zoek naar een hotel of appartement in Berlijn. Ze heeft alleen de kaartjes voor de opera besteld. Ik hoop dat jij al wat hebt kunnen regelen. Als ik wat voor je weet stuur ik wel een berichtje
Gebruikersavatar
Door Riek
#3198604
Lida. S schreef:Ik dacht dat mijn vriendin alles al had geregeld, maar zij is ook nog steeds op zoek naar een hotel of appartement in Berlijn. Ze heeft alleen de kaartjes voor de opera besteld. Ik hoop dat jij al wat hebt kunnen regelen. Als ik wat voor je weet stuur ik wel een berichtje
Wij hebben deze week hotel Spreewitz besproken.
4 nachten een familiekamer voor 4 personen incl. ontbijt. €396,00 dus best goed betaalbaar.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door